opstilling af gåselokker
Fra : lars

Dato : 22-10-04 14:58

jeg søger information fra andre jægere om hvordan man opstiller gåselokkerne
på marken. skal de stå i formation eller tilfældigt?

Fra : Brynjar Harsvik

Dato : 22-10-04 17:04

On Fri, 22 Oct 2004 15:58:24 +0200, "lars" <lars.stade@get2net.dk>
wrote:

>jeg søger information fra andre jægere om hvordan man opstiller gåselokkerne
>på marken. skal de stå i formation eller tilfældigt?

De skal settes som følger:
Fronten mot vinden
Landingsplass _foran_ lokkefuglene
Landingsplassen like ved skytterne.
Så åpent som mulig
Tilfeldig formasjon
Gjessene liker å fly over sine artsfrender og sette seg foran dem.
Skitt jakt!

Brynjar

http://home.no.net/bharsvik/

For å sende post til meg må du fjerne "er" i siste del av adressen

Fra : Lasse

Dato : 23-10-04 09:03

Nemlig Ja ! god landingsplads til flere gæs, og husk den skal være max 20m
fra dig . Og husk endelig ´en eller flere vagtgås/gæs, og nogle der spiser..
Gæs er snu, så du skal prøve samme opstilling flere gange, inden du kan om
det er rigtig eller forkert det du har gjordt..

Lasse