Skal lige have luft
Fra : Dorthe

Dato : 29-10-04 20:24

Jeg var i dag på vej hjem fra arbejde. Ser jeg pludselig at den foran
kørene, påkører en kat. Ser til min store forskrækkelse at han sku stikker
af. ( møgdyr) var så hurtig at jeg fik noteret hans/hendes nummerplade.
Jeg stoppede selvfølig op og fik katten væk fra vejen. Den stakkels mis,
Blødte ud af munden og øret. Jeg tog min jakke omkring katten og fik den ind
i min bil.
fløj afsted til min egen dyrlæge som heldigvis ikke var gået endnu. Katten
kom straks i behandling, Den er heldigvis øremærket. Dyrelægen ville så tage
sig af katten og kontakte ejeren. Håber at den komme på benene igen. Min
sikke da en idiot sådan bare at stikke af. Han/hun kunne ikke undgå at
mærke/se katten da den røg op over køleren. Jeg gav dyrelægen nummerpade
nummeret. men er der mere jeg kan/skal gøre ??? Har aldrig været ude for det
før. Håber heller ikke at jeg nogensinde oplever det igen. Sikken en grim
oplevelse. Puha i må meget undskylde jeg skulle lige have lidt luft. Er nu
glad for at mine misser ikke komme ud forunden at de er i snor.
Jeg kontakter nok dyrelægen igen mandag for at høre om katten er ok.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Leyna

Dato : 29-10-04 22:15

On Fri, 29 Oct 2004 21:23:54 +0200, "Dorthe" <kity@kity.dk> wrote:

>Men
>sikke da en idiot sådan bare at stikke af. Han/hun kunne ikke undgå at
>mærke/se katten da den røg op over køleren.

For rigtigt mange er det jo "bare" en kat. Havde det nu været min
Mini, så havde hun måske klaret den. Godt at du gjorde noget.

Jeg har ingen anelse om hvad du ellers kan gøre, men jeg var nødt til
at kommentere, da det var en ret præcis beskrivelse af hvordan Mini så
ud med en smule blod i munden og lidt i øret. Det var rædsomt!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Dorthe

Dato : 30-10-04 12:20

Ja desvære er der mange der syntes at det "bare er en kat" Men hvor blev jeg
dog gal, det er da også et liv, med krav på hjælp. Jeg er så ked af at høre
at du selv har oplevet det med din kat. Der er noget så rædsomt.
Sender dig lige et stort trøsteknus,

MVH Dorthe

Fra : Anette

Dato : 30-10-04 14:42

Dorthe <kity@kity.dk> wrote:
> Ja desvære er der mange der syntes at det "bare er en kat" Men hvor
> blev jeg dog gal, det er da også et liv, med krav på hjælp.

Det kan vel også være forskrækkelse, der har fået bilisten til at køre
videre? Ikke for at retfærdiggøre hvad "din" bilist gjorde, men man reagerer
nogle gange lidt underligt når man bliver alvorligt forskrækket.

For et lille års tid siden, løb en råbuk ud foran min bil, en mørk, regnfuld
nat. Det tog kun et splitsekund, jeg nåede overhovedet ikke at reagere,
nåede end ikke at se den før braget lød - og jeg nåede at køre et par
hundrede meter inden jeg fik stoppet bilen, og gik tilbage til den døde
råbuk.

Chokket var overvældende og bagefter undrede det mig at det havde taget mig
så lang tid at reagere/ stoppe vognen. Så stærkt kørte jeg jo heller ikke.
Og jeg hører absolut ikke til dem der siger " det er bare et dyr",
tværtimod. Men det var som om det lige skulle "fise ind" hvad der var sket
og det tog nogle sekunder inden det trængte ind, og dermed en bid vej inden
jeg fik stoppet.

Men godt at du hjalp katten, håber den klarer det.

/ Anette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-10-04 00:22

On 2004-10-29 21:23:54 +0200, "Dorthe" <kity@kity.dk> said:

> Jeg stoppede selvfølig op og fik katten væk fra vejen. Den stakkels
> mis, Blødte ud af munden og øret. Jeg tog min jakke omkring katten og
> fik den ind i min bil.

Hatten af for dig, dejligt at du hjalp. Jeg krydser fingre for at
katten klarer det
--
Knus fra Ann R

Fra : Bj@arne

Dato : 30-10-04 12:45

Hvis nogen har set mine indlæg fra tid til anden vil i også sikkert vide at
jeg har en holdning om at det bare er en kat. Det har nok noget at gøre med
at jeg er opvokset på landet og har været vant til at der fes en 15-20 katte
rundt ude i stalden, og af og til var det nødvendigt at finde deres
killinger for at aflive dem så bestanden ikke eksploderede. Jeg har aldrig
brudt mig om hvis en kat lider og jeg er typen som ikke kunne drømme om at
ofre dyrlægeregning på en kat - så ville jeg vælge at aflive den og anskaffe
mig en ny.
Jeg kan sagtens kapere at de fleste som deltager i denne gruppe ville bruge
dyrlægen frem for at aflive dyret.
Men hvorfor oplever jeg at man bliver opfattet som rå og afstumpet og
næsten som et dårligt menneske hvis man har en holdning som jeg har? MIN
holdning har baggrund i min opvækst ligesom jeres holdning, så hvorfor er
det svært for mennesker med holdningen om at dyr har rettigheder og krav
ligesom mennesker, at acceptere at der er mennesker som mener at dyr ikke
har andre krav end at blive behandlet som det de ER - dyr? Og faktisk
behandler jeg dyrene én tand bedre end dyr behandler hinanden.
Hilsen Bjarne

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 30-10-04 15:19

Bj@arne wrote:
> Jeg har aldrig brudt mig om hvis en kat lider og jeg er typen som
> ikke kunne drømme om at ofre dyrlægeregning på en kat - så ville jeg
> vælge at aflive den og anskaffe mig en ny.

Det er da også uendeligt meget bedre end at køre videre og lade den
ligge og lide.

> Men hvorfor oplever jeg at man bliver opfattet som rå og afstumpet og
> næsten som et dårligt menneske hvis man har en holdning som jeg har?

Jeg tillader mig lige at flytte denne del af dit indlæg herned:

> [...]
> at der fes en 15-20 katte rundt ude i stalden, og af og til var det
> nødvendigt at finde deres killinger for at aflive dem så bestanden

Derfor vil folk opfatte dig som afstumpet.

Og det er ikke så mærkeligt, vi tager lige Nudansk ordbog frem
(versalerne er ikke min fremhævning):

---
afstumpet adj. - , afstumpede
1. som er blevet sløvet og brutaliseret = UFØLSOM
---

Du har en ufølsom og ukompliceret holdning til katte i kraft af din
opvækst, og det falder ikke i god jord hos nogle af os på den anden side
af hegnet.

Det er ikke mærkeligt at folk vil opfatte dig som afstumpet, da du
faktisk _er_ blevet ufølsom i denne henseende.

Sådan er det, du må bare acceptere at pga. tidlig eksponering til
katteaflivning er blevet desensitiveret og har fået et mere pragmatisk
forhold til katte; et forhold hvori de ikke nødvendigvis indgår som
kæledyr. Vi andre har udelukkende et følelsesladet forhold til dem.

Jeg har svært ved at se der er noget i vejen med den ene eller anden
holdning, der er selvfølgelig flest af os andre, mens din helt logisk
giver mening.

Dagens sokratiske råd må være at næste gang du oplever folk ikke forstår
din holdning, så spørg dem hvad der præcist er galt med den. Det er
måske også det du gør her, og jeg så svarer "ingenting".

Men jeg deler den ikke.

--
Carsten Sørensen
Ja, det er år og dag siden jeg sidst har postet :)

Fra : Bj@arne

Dato : 31-10-04 19:04

Skidegodt svar og jeg har ikke noget at tilføje udover at jeg ikke er
heeeelt ufølsom.... jeg knytter mig bare ikke.
Hilsen Bjarne

Fra : Pia Nave

Dato : 30-10-04 17:24

Bj@arne wrote:

> [...]
> rundt ude i stalden, og af og til var det nødvendigt at finde deres
> killinger for at aflive dem så bestanden ikke eksploderede.

Måske det så ville være mere hensigtsmæssigt, at lade dem man beholdte
neutralisere i stedet?!
Altså, om jeg nogensinde begriber de mennesker der hellere vil blive ved
med at aflive kuld på kuld! _Et_ simpelt indgreb, og vupti: Problemet er
løst!

> Jeg har aldrig brudt mig om hvis en kat lider og jeg er typen som ikke kunne drømme om at
> ofre dyrlægeregning på en kat - så ville jeg vælge at aflive den og anskaffe
> mig en ny.

Klart, klart! *ironi*

> [...]
> Men hvorfor oplever jeg at man bliver opfattet som rå og afstumpet og
> næsten som et dårligt menneske hvis man har en holdning som jeg har?

Måske fordi du kommer med udtalelser som denne: "Jeg er typen som ikke
kunne drømme om at
ofre dyrlægeregning på en kat - så ville jeg vælge at aflive den og
anskaffe
mig en ny".
Hvis dét ikke er 'råt', så ved jeg ikke hvad er!

> [...]
> ligesom mennesker, at acceptere at der er mennesker som mener at dyr ikke
> har andre krav end at blive behandlet som det de ER - dyr?

Dyr er _levende_ væsener der også føler smerte og sorg! Faktisk har 'de
kloge' (vi andre har vidst det i laaang tid!!) fundet ud af, at dyr
faktisk har følelser og også knytter venskaber.
Jeg _ved_ godt at dyr _ikke_ er mennesker, men hvori ser du forskellen
på vores rettigheder?
Det er _så_ uforståeligt for mig, at bare fordi dyrene ikke har en
'titel' af at være menneske (der åbenbart er hævet over _alt_ andet
levende på jorden!), at de så skal behandles som noget fuldstændigt
koldt og ligegyldigt!

Forskellen på dyr og mennesker er, for mig (ud over det indlysende),
næsten udelukkende vores intelligens!
Og jeg synes nu ikke det er fordi vi bruger vores _ret_ klogt!!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Bj@arne

Dato : 31-10-04 19:20

Fra : fjerndette

Dato : 27-10-05 11:00

Bj@arne wrote:
<snip en masse grimme ting og direkte pladder>

At vokse op på landet er ingen undskyldning for at have den indstilling,
jeg er vokset op på landet og har bestemt ingen forståelse for din
indstilling. Især ikke da jeg også er ret overbevist om at det at "holde
bestanden nede" indbefattede ret inhumane aflivningsmetoder. (Taget i
betragtning at du ikke vil ofre penge på en levende dejlig kat, har jeg
på fornemmelsen at du næppe har fået en dyrlæge til at aflive de
stakkels små!)

Jeg kan kun give dig ret i at du er afstumpet, men ulig Carsten har jeg
svært ved at acceptere at du har ret til det standspunkt.

Er du en troll siden du skriver den slags ting i et forum for
katteelskere? :( Du har ihvertfald opnået at sætte mit pis i kog.

- Sidsel

Fra : Henrik

Dato : 27-10-05 11:59

> Er du en troll siden du skriver den slags ting i et forum for
> katteelskere? :( Du har ihvertfald opnået at sætte mit pis i kog.

Gruppen er ikke KUN for katteelskere, men for emner der omhandler katte.

Kan du ikke tåle at nogen ytre sig negativt i forhold til din mening, kan du
og alle andre jo bare argumenterer imod.

Af en eller anden underlig grund, er katte efterhånden kommet op på højde
med mennesker.
Katte er ikke mennesker.
Katte er kun et dyr, som man kan tæmme.
Katte har ikke mere sjæl end andre lavtstående dyr.
Katteejere skal lærer at holde deres opskruede, til tider hysteriske
meninger på et andet plan.
Katte kan kun erstatte børn for katteejeren selv. VI ANDRE GIDER IKKE hører
om deres dyrelægebesøg, tabte knurrehår, opkast osv. når vi er i privat
selskab med disse katteejere.

MEN her i gruppen kan der diskuteres løs, for det er det vi har denne gruppe
til.
Folk der elsker deres PC har også en nyhedsgruppe, ligeledes for bil, MC,
Have og meget andet.
Her må man gerne have afvigende meninger - og ligeledes her.
Vi kan ikke have den samme opfattelse af katte alle sammen.

Mvh.
Henrik

Fra : Never SayDie

Dato : 27-10-05 21:49

>Gruppen er ikke KUN for katteelskere,
>men for emner der omhandler katte.

Det passer faktisk ikke. Ihvertfald står der som underoverskrift
på gruppen, at den er et "Forum for alle katteelskere"

>Kan du ikke tåle at nogen ytre sig
>negativt i forhold til din mening, kan du
>og alle andre jo bare argumenterer imod.

Og det er lige præcis det hun har gjort.

>Af en eller anden underlig grund, er
>katte efterhånden kommet op på højde
>med mennesker.

Ja det er skrækkeligt. Og sorte er kommet op på højde med hvide,
kvinder regnes (næsten) for at være lige så meget værd som
mænd...HVAD skal det dog ikke ende med??

>Katte er ikke mennesker.

Nej og mennesker er også kun dyr. Vi er faktisk en slags aber. Har
Darwin levet forgæves?

>Katte er kun et dyr, som man kan tæmme.

Ligesom mennesker.

>Katte har ikke mere sjæl end andre
>lavtstående dyr.

Mennesker har skam heller ikke nogen sjæl. Den holdning bunder i
den vestlige verdens kristne kulturarrogance, der opfatter sig
selv som mere værd end alle andre racer og dyrearter. Gud har
længe været død. Det burde han ihvertfald være, så menneskeheden
kan holde op med at bruge deres 'guddommelige' status til at
ødelægge alt omkring sig.

>Vi kan ikke have den samme opfattelse
>af katte alle sammen.

Det er helt fint have holdninger for, hvad der er rigtig og
forkert i forhold til, hvordan man behandler levende væsner.
Ellers ryger vi over i værdirelativisme. Respekt for levende
væsner er bestemt værd at værne om og kæmpe for.

NSD

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-10-05 22:17

"Never" == Never SayDie <detkuduliatvide@yahoo.dk> writes:

> Det passer faktisk ikke. Ihvertfald står der som underoverskrift på
> gruppen, at den er et "Forum for alle katteelskere"

Ja, men den er ikke autoritativ. Hvis noget kan siges at være
autoritativt omkring gruppens indhold, er det den OTD der ligger til
grund for gruppens oprettelse, nemlig
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.kat>
Af den fremgår det ikke klart at man er tvunget til at elske katte for
at deltage her.

> Ja det er skrækkeligt. Og sorte er kommet op på højde med hvide,
> kvinder regnes (næsten) for at være lige så meget værd som
> mænd...HVAD skal det dog ikke ende med??

At sten får stemmeret, kan man frygte.

> Nej og mennesker er også kun dyr. Vi er faktisk en slags aber. Har
> Darwin levet forgæves?

Givet din senere kommentar om værdirelativisme, mener jeg ærligt talt
at du har skudt et stort hul i din fod her.

Det er helt i orden at du mener at katte er det højest opnåelige mål
i verden, men den holdning kan du ikke automatisk udbrede på alle
andre. Ellers er du lige så langt ude i hampen som de fanatiske
islameister der udsender dødstrusler mod folk der tegner Muhammed.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Never SayDie

Dato : 29-10-05 02:18

> Givet din senere kommentar om
>værdirelativisme, mener jeg ærligt talt
>at du har skudt et stort hul i din fod her.

Hvad har Darwin med værdirelativisme at gøre i denne
forbindelse? Med citatet er bestemt ikke sagt, at alle værdier
er ens for alle arter, eller at mennesker ikke har værdier, der
adskiller sig fra andre...især fordi mennesker kan tage etiske
valg. Og nej, det betyder ikke at mennesker er mere værd end
andre arter af den grund, idet intelligensen er medfødt og
dermed ufortjent. Jeg håber, da ikke du er forfalden til
klicheen om, at intelligens = værdi? I så fald må du jo også
bifalde forsøg med udviklingshæmmede?

> Det er helt i orden at du mener
>at katte er det højest opnåelige mål
>i verden, men den holdning kan du
>ikke automatisk udbrede på alle
>andre.

Hvor ser du, at jeg har argumenteret for "at katte er det højest
opnåelige mål i verden". Det er simpelthen useriøst at fyre af.
Jeg argumenterer for at vi alle sammen dybest set er
dyr...dermed ikke være sagt, at der ikke er forskel på os. Jeg
forsøger ikke, at menneskeliggøre dyrene, men at dyreliggøre
mennesket ud fra den antagelse, som efterhånden er rigeligt
videnskabeligt dokumenteret, at vi alle kan føle smerte,
livsglæde, angst, tryghed osv. Se evt. følgende artikel fra
Illustreret Videnskab, hvis du har adgang til basen
http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=8333
Og derfor som levende væsner, der kan lide, har fortjent at
blive taget hensyn til. Uanset intelligenskvotient.

Ellers er du lige så langt
>ude i hampen som de fanatiske
>islameister der udsender
>dødstrusler mod folk der tegner Muhammed.

Hvor mange dødstrusler kan du lige se, at jeg har udsendt???

NSD

Fra : Elwarth

Dato : 27-10-05 22:32

> Katte kan kun erstatte børn for katteejeren selv. VI ANDRE GIDER IKKE
> hører
> om deres dyrelægebesøg, tabte knurrehår, opkast osv. når vi er i privat
> selskab med disse katteejere.

Lige der kan jeg godt følge dig lidt.
Jeg har det på samme måde, når jeg skal forsøge at se begejstret ud mens
folk fortæller om deres ungers pottetræning, at de selv kan kravle og at
barnevognens affjedringssystem er på højde med det på en middeldyr
familiebil.
Sjovt nok bliver de også lidt fjerne i blikket, når de skal høre om den
seneste hårbold Simba kastede op

/Morten

Fra : Neversaydie Hansen

Dato : 27-10-05 21:01

Hejsa Sidsel

Kan godt følge dig i din vrede, men hvilken tråd er det du
kommenterer? Det er lettere at sætte sig ind i debatten, hvis du
lige oplyser navnet på tråden.

Med venlig hilsen
NSD

Fra : Never SayDie

Dato : 27-10-05 21:30

Hejsa Sidsel

Tror godt jeg kan følge, hvorfor du er blevet vred. Kan dog ikke
finde den overskrift du henviser til. Er indlægget mon blevet
slettet igen, eller er det fra en anden nyhedsgruppe?

Mvh.

Fra : Sidsel

Dato : 28-10-05 00:35

Never SayDie wrote:
> [...]
> finde den overskrift du henviser til. Er indlægget mon blevet
> slettet igen, eller er det fra en anden nyhedsgruppe?

Heh, nu skal du høre, det er en sjov historie, min egen computer
stillede sutskoene igår og så ville jeg bruge kærestens computer. Jeg
fandt lystigt min Thunderbird og min usenet account - desværre bad jeg
den hente alle headers! (11000+) Der så jeg så en tilsyndeladende ny
tråd, jeg læste og læste og blev mere og mere harm - og midt i min harme
skrev jeg så et meget vredt indlæg. Problemet viste sig dog at være at
den første post var ca. 1 år gammel. Mit elskede Thunderbird havde
nemlig ikke smidt de nyeste indlæg øverst, men derimod de allerældste
som den kunne finde. :/ Dette har så også resulteret i at jeg idag har
sendt en meget vred mail til Margrethe Vestager om en optræden i aHA!
som sikkert er år gammel... :s Jow jow, jeg grinede meget af det hele
selv da jeg var færdig med at græmme mig over ikke at have checket den
slags på forhånd. Heldigvis kan man sige at jeg hverken før eller efter
ville have stemt på det Radikale Venstre... ;)

Så sådan gik det for sig... jeg beklager at have vakt sådan en furore...
*blush*

- Sidsel (som nu håber at det er hendes navn der dukker op som afsender,
og ikke fjerndette eller remove_ - lortespam kan jeg kun sige!)

Fra : Never SayDie

Dato : 29-10-05 02:23

*GGG* Jamen det har da tjent et godt formål. Du har da sat en
spændende debat i gang

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 30-10-04 13:03

"Dorthe" <kity@kity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mærke/se katten da den røg op over køleren. Jeg gav dyrelægen nummerpade
> nummeret. men er der mere jeg kan/skal gøre ???

Godt at du var der Hvis det var mig, ville jeg give politiet et ring,
fortælle om episoden og efterlade nummerpladenummeret der - man ved jo ikke,
om dyrlægen sender nummeret videre, men det er under alle omstændigheder
dig, der er førstehåndsvidnet.
Mon ikke de kan finde en paragraf i både i dyreværnslov og trafiklov, de kan
banke vedkommende oven i hovedet med - især når de har dig som vidne.

mvh.tina

Fra : Pia Nave

Dato : 30-10-04 17:01

Tina Christoffersen wrote:

> [...]
> om dyrlægen sender nummeret videre, men det er under alle omstændigheder

Det var også min første tanke, men jeg tror desværre ikke at det nytter
ret meget

> Mon ikke de kan finde en paragraf i både i dyreværnslov og trafiklov, de kan
> banke vedkommende oven i hovedet med - især når de har dig som vidne.

Jeg mener bestemt der står i loven, at man ikke _skal_ standse for
smådyr (katte osv.), men derimod for større dyr - eks. hunde og vildt.
MEN det retfærdiggører f***** ikke at man bare kører vidre!

Har selv oplevet (dvs. set) et uheld på Silkeborgvej i Århus (meeeeget
slem vej for små misser!!) Jeg så en person stoppede op, og jeg troede
'man' ville hjælpe katten og vi kørte så vidre. Efter 2 min. sagde jeg
til min kæreste, at jeg ville vende om og se til katten for at sikre mig
at den fik hjælp, hvis der var behov for det. Da vi kom tilbage var
vedkommende kørt, og katten lå præcis samme sted som før!
Jeg løb ud på vejbanen og løftede katten op (den _var_ død), og løb
tilbage ind på fortovet og ringede til Falck. Dét blev jeg stillet om 3
gange, selvom jeg havde fortalt at jeg stod med en kat der var
trafikskadet! Jeg havde _intet_ sagt om at den var død.
Da jeg havde fortalt hvor den befandt sig, fik de et møgfald uden lige!
Tænk sig, hvis katten havde været levende, og vi istedet for at gøre
noget effektivt, havde brugt tiden på vidrestilling efter viderestilling.
Anyway, de sagde, at de ville komme og fjerne katten med det
samme.......efter 3. dagen lå den der stadig!!

Nå, det blev lidt langt, men ville lige fortælle min historie.

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-10-04 17:24

<klip> Anyway, de [Falck] sagde, at de ville komme og fjerne katten med det
> samme.......efter 3. dagen lå den der stadig!!
</klip>

Vil bare lige indskyde en kommentar: man kan faktisk selv tage dyret med og
indlevere det på nærmeste Falck station eller ved en dyrlæge der har åbent.
De putter den såmænd bare i en krematorie-pose og sender den til destruktion
(har jeg fået fortalt på Falck) - Jeg _håber_ Falck tjekker for øre/chip
mærkning, men tvivler, derfor ville jeg vælge at indbringe den til nærmeste
dyrlæge.
Underligt nok blev min dyrlæge (klinikassistenten altså) sur da jeg kom med
en trafikdræbt kiling, men dét er jeg altså ligeglad med, de må sgu' udvise
noget "kattesind" og normalt er de flinke og rare folk, så ....

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk Støtter Tortiekontoen - så køb lækkerier hér og giv en

Fra : Pia Nave

Dato : 30-10-04 19:04

Heidi, Miver og Mulle's mor wrote:

> [...]
> en trafikdræbt kiling, men dét er jeg altså ligeglad med, de må sgu' udvise
> noget "kattesind" og normalt er de flinke og rare folk, så ....

Hej - og tak for oplysningen
Rart at vide til en anden gang (som forhåbentlig bliver aldrig)!!

Jeg vidste faktisk ikke, at man selv kan aflevere katten ved dyrlægen,
når den _er_ død. Jeg havde faktisk slet ikke skænket det en tanke.

Jeg ville altså også være totalt ligeglad med om de blev sure eller ej,
så må man jo sige lidt til hovedet af dem

I øvrigt synes jeg at have hørt, at Falck ikke har den dersens dims til
at tjekke chips med? Så der tror jeg faktisk ikke de gør.

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Allan

Dato : 30-10-04 18:43

> [...]
> samme.......efter 3. dagen lå den der stadig!!
>
> Nå, det blev lidt langt, men ville lige fortælle min historie.

Jeg har nu kun `gode`oplevelser med falck.

Jeg fik kørt en kat ned for ca 7 år siden. Den døde på stedet.
Og det skete ca 20 M fra hvor jeg sad i min sofa
Men jeg blev ringet op af den person der kørte dyreambulancen, Ca 20 min
senere.
Det var fordi Fluffy, Som katten hed havde et halsbånd på med mit tlf nr.

2 måneder senere fik jeg et brev fra katteregistret om at han var blevet
optaget.
Det var nu hårdt at ringe til dem, og fortælle at, selvom at han var blevet
øremærket et halvt år tidligere, så var han død nu.

Så man kan sige at det var dårligt at Falck ikke melde til Katteregistret,
Men det var fint at de ringede til mig med det samme.

Og det var selvfølgelig dumt af mig at jeg ikke melde ham død og borte i
registret.

Det gjorde jeg da jeg mistede Luffe og i kan tro at det gør ondt .
Mvh Allan

Fra : Pia Nave

Dato : 30-10-04 18:55

Allan wrote:

> [...]
> registret.
>
> Det gjorde jeg da jeg mistede Luffe og i kan tro at det gør ondt .

Hej Allan

Meget trist historie med dine katte Puha hvor nogle oplevelser.....!

Mht. Falck, så er oplevelserne nok lige så forskellige som der er
Falck-folk, vil jeg tro.
Jeg har såmænd også har bedre oplevelser med Falck end den før
beskrevet, men jeg synes bare ofte, at en trafikdræbt kat ikke har
_helt_ så stor betydning for (nogle) af dem.
Dem jeg snakkede med var i hvert fald mere eller mindre ligeglade.

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Crazy Camilla

Dato : 31-10-04 00:03

> [...]
> betydning for (nogle) af dem.
> Dem jeg snakkede med var i hvert fald mere eller mindre ligeglade.

Hej.

Det er jo det jeg altid har sagt.
Der er MEGET FÅ MENNESKER der har så meget som bare en smule respekt for
katte.

Se bare i AHA! på DR1 kl. 20, da sad Margrethe Vestager og morede sig med at
fortælle at hun havde smidt en kat ud af et vindue fra 1. sal fordi hun var
blevet sur fordi den havde "overskidt hele hendes værelse".

Hvad XXXXXX er det for noget XXX at lukke ud og så oven i købet i bedste
sendetid i et familieprogram?????????? Jeg har faktisk tænkt mig at klage
til DR og til hende selv over det, for det synes jeg virkelig er noget
svineri. Jeg håber I andre vil gøre det samme.

Til alle jer kattejere kan jeg kun sige:

Det er meget beklageligt med alle de kattemishandlere vi har rendende frit
rundt i vores samfund. De burde efter min mening idømmes samme behandling,
som de udsætter kattene for. Hvad ville DU sige til at blive kørt over og
efterladt i vejkanten eller hvad ville du sige til at blive skudt på fordi
du kom til at gå ind i naboens have?

Men desværre er loven på kattemishandlernes side i mange tilfælde. Uanset om
vi finder dem rimelige eller ikke, skal vi overholde de love der gælder i
samfundet, også selv om de på dette pukt er imod os.
Iflg. Lov om mark- og vejfred skal du holde katten inde på din egen grund.
Gør du ikke det er det DIG der bryder loven og kan blive strafet for det.
Ligeledes siger færdselsloven at man ikke skal stoppe for mindre dyr, fordi
det kan udgøre en risiko for trafiksikkerheden.

Det eneste vi som kattejere kan gøre er 1) at beskytte vores katte imod
dyremishandlere og 2) at organisere os i dyreforeninger der arbejder på at
få indført lovændringer indenfor dette område.

Jeg vil på det kraftigste anbefale ALLE katteejere at holde deres dyr
indendørs eller bag hegn.

Med venlig hilsen Camilla

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-10-04 05:34

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
var
> blevet sur fordi den havde "overskidt hele hendes værelse".

UH - det så jeg også og blev noget så harm
Een ting er, at hun har gjort det - noget andet, at hun mener, det er en god
historie at underholde med på landsdækkende tv (

Hendes mailadresse kan findes her:
http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/Biografier/Margrethe_Vestager.htm

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Kate

Dato : 31-10-04 09:38

> [...]
> Een ting er, at hun har gjort det - noget andet, at hun mener, det
> er en god historie at underholde med på landsdækkende tv (

Jeg blev godt nok også ond i sulet, og alle de tumper som befandt sig i
studiet syntes at det da var en smadder morsom historie. Åhhja, så kan
vi tale så meget om dyrmishandling, men at synes man kan bruge sådan en
historie som underholdning....adrw.

> Hendes mailadresse kan findes her:
> http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/Biografier/Margrethe_Vestager.ht

Man skulle nok benytte sig af den.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 31-10-04 10:30

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> Man skulle nok benytte sig af den.

Og det har jeg så gjort. Om hun svarer er nok ikke sandsynligt, men jeg
fik da luft for min harme

Jaja, jeg har ikke skrevet ukvemsord eller andet grimt, bare påpeget
det uheldige at en politker og kendt sidder og morer sig over
kattekast. I store træk.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 31-10-04 13:27

Kate skrev
Hendes mailadresse kan findes her:
http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/Biografier/Margrethe_Vestager.ht

<Man skulle nok benytte sig af den.>

Ja det er en god ide, hun vil nok ikke blive sparket ud fra partiet, men det
vil sende et signal om at der er altså
mennesker i dette land der synes hendes handling og
brugen af den i et underholdningsprogram er usmagelig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Bj@arne

Dato : 31-10-04 19:29

Og HER tænker jeg så: Hvad afholdt dig fra SELV at fjerne den kat? Er det
noget som matcher din grundholdning til katte at når den er død så ligger
man den bare i vejsiden og kører videre og beder Falck om at fjerne den? Og
da du kom på 3. dagen hvorfor fjernede du så ikke katten og gav den en
begravelse?
Bjarne

Fra : Pia Nave

Dato : 31-10-04 21:08

Bj@arne wrote:

Ja, jeg går ud fra at det er mit indlæg du svarer på? Dog ville det være
lidt nemmere at holde styr på, hvis du medtager de dele af mit indlæg
som du svarer på.

> Og HER tænker jeg så: Hvad afholdt dig fra SELV at fjerne den kat?

Jeg flyttede pænt katten ind ved siden af fortovet i græsset, og ringede
derefter til Falck. Jeg havde forinden tjekket efter både halsbånd og
øremærkning, og der var intet at finde.

> Er det noget som matcher din grundholdning til katte at når den er død så ligger
> man den bare i vejsiden og kører videre og beder Falck om at fjerne den?

Ser du, nu er der jo noget der hedder øremærkning og katte-register osv.
(ikke at jeg tror du kender noget til den slags). Meningen med dette er,
at folk der holder af deres kæledyr gerne ser, at sker der dem en
ulykke, ja så vil de gerne have besked derom. Eller stikker dyret af,
vil man selvfølgelig også gerne vise hvordan man kan kontaktes.
Da jeg ikke selv har mulighed for at tjekke efter eks. chip, er
proceduren normalt, at Falck kontaktes og kører dyret til dyrlægen, der
så tjekker efter chip, og kontakter ejeren.

Jeg tror du forveksler egne grundholdninger med mine. Min grundholdning
er ikke en smid-væk-få-ny-mentalitet som din!

> Og da du kom på 3. dagen hvorfor fjernede du så ikke katten og gav den en
> begravelse?

Hvem og hvordan skulle ejeren så nogensinde blive informeret om kattens
skæbne, hvis jeg løb afsted med den og begravede den et eller andet
dødsygt sted?
Dét kunne godt nok aldrig falde mig ind!

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 30-10-04 21:50