Min kat er blevet narkoman.....
Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-10-04 16:54

...... fjernsynsnarkoman

Vi kan ikke gå ind i stuen uden at han hopper hen foran vores tv og venter
på at vi tænder for det
Det er fuldstændig ligegyldigt hvad der bliver vist. ALT er spændende!!
Desværre kan det godt blive lidt irriterende, når han lever sig alt for
meget ind i det og begynder at gå amok på de stakkels, små og uskyldige
mennesker, dyr og alt muligt andet derinde på den anden side af skærmen. Så
får de ellers nogen veltilrettelagte slag, og vi, tja vi kan altså ikke se
igennem en maine coon på 9 kg

MVH Kari

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 17:50

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> får de ellers nogen veltilrettelagte slag, og vi, tja vi kan altså ikke se

*LOL*

Andy er kun interesseret, hvis der viser sig en anden kat på skærmen. Selv
uden lyd på fjernsynet og billedet fastfrosset, kan han se, at det er en
artsfælle

Han kigger også billeder, hvis jeg sidder med en bog, der er billeder af
katte i. Er det hunde eller alle mulige andre dyr, har det ingen interesse
for herren.

De kære katte er skøre, dejlige og totalt uundværlige :)

Tina

Fra : Kate

Dato : 27-10-04 19:00

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote in

> De kære katte er skøre, dejlige og totalt uundværlige :)

Det kan vi jo ikke blive uenige om

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 27-10-04 19:00

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in

> og vi, tja vi kan altså ikke se
> igennem en maine coon på 9 kg

Nå, i har også en kat der tror den er søn af den usynlige mand

Sjovt nok har ingen af mine vist tv'et særlig opmærksomhed. En eneste
gang for _mange_ år siden lå jeg i min seng og så tv, Sofie lå som
altid til venstre for min hovedpude da der pludseligt fløj en fugl
henover skærmen. Tv'et stod på skrivebordet lige for enden af sengen
(ja, det var småt . Sofie røg op til tv'et, op på det og bagom på
skrivebordet, tilbage igen kun for at konstatere at fuglen ikke var der
og det i det hele taget var snyd Hun interesserede sig aldrig for
tv igen.
Samme scene var da jeg fandt på at lave en spejlvæg. Spejlene stod på
gulvet mens jeg målte op, Sofie så sit egen billede og gik om bag for
at finde katten, foran igen, katten var der, om bag igen, ingen kat og
så gik Sofie ud
Nej, Sofie var ikke dum

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-10-04 22:42

On 2004-10-27 19:59:33 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> Sofie røg op til tv'et, op på det og bagom på skrivebordet, tilbage
> igen kun for at konstatere at fuglen ikke var der og det i det hele
> taget var snyd Hun interesserede sig aldrig for tv igen.

Præcis det Donna gjorde som killing. Hele turen på listende poter
bagom, for at snige sig ind på byttet, der jo da måtte være der. Det
var det jo ikke - og hun har også været kold overfor Tv'et siden,
bortset fra som liggeplads - ovenpå forstås
Ditte derimod _ser_ TV - dyrefilm, helst med løver og sådan Og hun
følger virkelig med! Men alt med fart og bevægelse kan fange hende
(atletik, f.eks.) Og så har hun da også engang set en _hel_ episode af
x-files... (????)
--
Knus fra Ann R

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-10-04 13:53

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var det jo ikke - og hun har også været kold overfor Tv'et siden,
> bortset fra som liggeplads - ovenpå forstås

Så klog er Alf altså ikke. Han sidder bare og kigger på det. Underligt
egentligt, for han kan faktisk gå hele vejen rundt om det uden problemer.
Eller måske er han netop så klog, at han har forstået at det kun er i
kassen? Hmmmm tror ærligt talt jeg hælder 110 % til det første Han er
ikke for smart, men det behøver han heller ikke være. Tøserne skal nok
hjælpe ham hvis de er. Uha sådan nogen tortier kan være udspekuleret!!

Fra : Preben

Dato : 28-10-04 00:04

Kate wrote:

> Sjovt nok har ingen af mine vist tv'et særlig opmærksomhed.

Hej.

Min kat - Fie - var heller ikke interesseret i mit (s/h) tv,
men jeg havde vænnet mig til at fløjte på en speciel måde - som en
bådsmandspibe, for at få Fie til at komme hen til mig, og da jeg sad og så
en udsendelse med et maritimt indhold,
tjah, så snurrede Fie pludseligt rundt, og så forundret på skærmen.

> [...]
> gulvet mens jeg målte op, Sofie så sit egen billede og gik om bag for
> at finde katten, foran igen, katten var der, om bag igen, ingen kat og
Jeg har vist kun oplevet det en eller to gange med et spejl, men det var
sjovt at se.

Preben
http://kittelmann.dk - http://kixit.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-10-04 20:26

> [...]
> Så
> får de ellers nogen veltilrettelagte slag, og vi, tja vi kan altså ikke se

Så er julegaven på plads - han skal da have sit eget TV *GG*
Så kan han se, hvad der passer ham, når det passer ham - og han skal ikke
tage hensyn til, om I kan se igennem hans luksuslegeme *S*

mvh Eva

PS. Undskylder at jeg vist kom til at sende svaret til dig privat.
Det var ikke meningen!

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-10-04 13:49

> [...]
> Så kan han se, hvad der passer ham, når det passer ham - og han skal ikke
> tage hensyn til, om I kan se igennem hans luksuslegeme *S*

Han kan da bare bruge det i soveværelset!! Men det gider han ikke bruge
tiden på. Måske fordi det hænger på væggen og han derfor ikke kan nå det?
Meget mærkelig kat Måske skulle man alligevel give ham en de der små
sort-hvid fjernsyn

> PS. Undskylder at jeg vist kom til at sende svaret til dig privat.
> Det var ikke meningen!

Pyt med det. Så det slet ikke før idag

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 28-10-04 06:32

On ons, 2004-10-27 at 17:54 +0200, Kari Eiffert wrote:
> ..... fjernsynsnarkoman
>
> Vi kan ikke gå ind i stuen uden at han hopper hen foran vores tv og venter
> på at vi tænder for det

Min kat ved godt jeg interessere mig for computere, men han har ikke
rigtigt forstået hvorfor jeg bruger tid på den. Så engang imellem sætter
han sig på tastaturet og følger musens position på skærmen for at finde
ud af om der er noget interessant der, som menesker til en tennis kamp,
følger hans hoved med hele tiden.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 28-10-04 07:40

> [...]

> får de ellers nogen veltilrettelagte slag, og vi, tja vi kan altså ikke se

Altså.....nu er det vel heller ikke fjernsyn I skal sidde og kigge på, når I
har en smuk og ganske uimodståelig og undeholdende kat at kigge på ?!

Mine katte har aldrig været synderligt interesserede i fjernsynet - indtil
min lille killing flyttede ind for 14 dage siden! Allerede en af de første
dage, så Khefren cykelløb. De blev fulgt fra den ene side af skærmen til den
anden, og så måtte han jo lige om på den anden side for at se, hvor de blev
af . Heldigvis fylder han ikke så meget i landskabet - endnu!

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : fjerndette

Dato : 27-10-05 10:52

Kari Eiffert wrote:
> ..... fjernsynsnarkoman
>...og vi, tja vi kan altså ikke se
> igennem en maine coon på 9 kg

Nej det lyder ganske rigtigt, jeg er bange for at vores elskede Chewie
(maine coon killing) nok kommer til at følge i de fodspor, han følger
allerede godt med i film og hvis han mener de er dårlige så går han
simpelthen sin vej. Nu betragter vi ham dog ikke som den store kritiker
da det nu engang er sådan som vi siger "lyset er tændt men der er ingen
hjemme" - Chewie er bestemt ikke den mest intelligente kat i hjemmet.
(Er det et fællestræk for maine coons, eller bare handyr? hehehe)

- Sidsel