Min ene kat jamrer...
Fra : Anders

Dato : 26-10-04 14:04

Hej NG

Den ene af mine to Maine Coon killinger jamrer helt vildt bare man nærmer
sig køkkenet. Det er ren og skær tiggeri.
Han har det fra der hvor vi har købt ham, og det er ret irriterende. Man kan
slet ingenting have i fred. Sidder man ved bordet hopper han op og stikker
hele sylten ned i det.

Hvordan får vi ham vænnet af med det? Vi har været meget strikse med det og
han har IKKE fået noget uanset hvor meget han så har jamret.

Nummer to killing vi har er der slet ikke nogen problemer med, i hvert
tilfælde ikke hvad det angår tiggeri.

Håber virkelig en eller anden kan hjælpe.

Mvh Anders.

Fra : Kate

Dato : 26-10-04 17:59

"Anders" <maria_og_anders@FJERN tdcspace.dk> wrote in

> Det er ren og skær tiggeri.

Det problem har jeg desværre også, specielt med min 14 årige huskat.
Jeg har benyttet mig af vandsprøjte når det forgik ved aftensbordet,
hvor han kan finde på at vade tværs over bordet og gå ombord i maden,
min eller gæsters. Jeg kan blive totalt trekantet af arrigskab over det
for jeg synes det er blevet værre som han er blevet ældre. Nogle gange
smider jeg ham ud af mit køkken når han bliver ved. Hvis han sidder i
vindueskarmen og vræler mens jeg vasker op, så ryger han ofte ind i
stuen fordi jeg ikke gider høre på ham.
Jeg har tre andre katte og de er ikke nær så slemme, dog finder de også
på at give lyd fra sig hvis de tror jeg laver noget spændende
Desværre har jeg ikke mirakelkuren, men vandsprøjte og udelukkelse fra
køkkenet hjælper i en periode her. Så starter hele umlen så også forfra
efter en tid.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-10-04 18:18

"Anders" <maria_og_anders@FJERN tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> tilfælde ikke hvad det angår tiggeri.
>
> Håber virkelig en eller anden kan hjælpe.

Jah det er jo Maine Coon .... og de er jo lidt emsige af natur og VIL være
med til alt *G*
Men jeg har haft en som blev vænnet fra. Jeg skal lige gøre opmærksom på at
det IKKE var med overlæg, det skete helt af sig selv.
Den stærke sennup stod på kanten af bordet. Han kom FLYVENDE og havde
snudeskaftet godt begravet i sennups-glasset inden nogle kunne nå at
reagere.
Der gik faktisk mange minutter før han så normal ud i hovedet igen, men
siden den dag, har han pænt hoppet op på en stol og skabt sig et overblik
inden han har prøvet at stjæle.

Du må ikke skyde ham i skoene at han vil prøve at stjæle. Det gør en coon
ofte, og sætter en stor ære i det Det er ikke ualmindeligt at der er en
"næsten usynlig" krabat der kommer krybende og lige stikker luffen op over
bordkanten og rager til sig af sagerne.

Held og lykke med det
Hilsen Nina

Fra : Allan

Dato : 26-10-04 21:00

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en "næsten usynlig" krabat der kommer krybende og lige stikker luffen op
> over bordkanten og rager til sig af sagerne.

Det bedste legetøj er det man selv har fundet

Mvh Allan

Fra : Thunderbird [B?rbar]

Dato : 03-11-04 13:45

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in message news:<417e86e5$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> "næsten usynlig" krabat der kommer krybende og lige stikker luffen op over

Det der gør vores Norske Skovkat også. Hvis min mor vil "forkæle"
hende ligger hun et stykke kød eller noget ud på kanten af bordet, og
så forsvinder det "pludseligt". Men sådan er det at have en ½ vildkat.

Fra : Allan

Dato : 26-10-04 20:58

"Anders" <maria_og_anders@FJERN tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan
> slet ingenting have i fred. Sidder man ved bordet hopper han op og stikker

Nu vil jeg ikke lyde ond.
Men hvis mine katte prøver at stjæle min mad så prikker jeg til dem med min
gaffel.

Det er jo ikke så der flyder blod, Og man skal huske at fjerne kattehårene
før man spiser videre.

Men det har set ud til at virke her, Der bliver prikket mindre og mindre.
Det er jo sådan de selv gør.

Så kan de lære at jeg også har sømposer når jeg spiser.

Mvh Allan

Fra : Jan Holm

Dato : 27-10-04 08:27

Anders wrote:
> [...]
> Han har det fra der hvor vi har købt ham, og det er ret irriterende.
> Man kan slet ingenting have i fred. Sidder man ved bordet hopper han

Hej Anders

En vandforstøver med en god fast stråle har her i huset afvænnet
Max med den uvane (siameser MEGET larmende) Nu skal han
bare se den, så er der ro !!

Mvh
Jan Holm