Bettemis og Emil...
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 17-10-04 13:50

Tjae, jeg måtte jo til dyrlægen kort inden min rejse til Sjælland i sidste
uge. Jeg fik også medicin med til begge kattene.
Den lille har det noget bedre, en blanding af zooLac og en anden kost (mest
tørkost, ikke så meget våd mad mere) har gjot at hun ikke har dårlig mave
mere.
Derimod blev Emil ikke rask af de piller han fik. Han havde jo disse sår på
halsen. Han laver selv de fleste ved at kradse sig med bagpoten. Men de var
jo efterhånden blevet slemme. Disse piller hjalp ikke, og min kæreste måtte
til dyrlæge med ham igen i mandags, dyrlægen beholdt ham om natte for at
bedøve ham, når de skulle kigge på hans sår. Han er lidt stor, og kan
åbenbart godt blive lidt voldsom overfor dyrlægen, så en bedøvelse var
bedst. Desværre resulterede det jo i at han skulle overnatte der, det bange
ræd.
Dagen efter under undersøgelsen påstår de så at de har fundet lopper på ham,
og dette må have været årsagen til han kløen, underligt nok, set fra mit
synspunkt. Fordi vi har haft tjekket begge vores misser for lopper 2gange på
de 2mdr vi har haft dem, desuden er de ikke udekatte, så hvor skulle disse
lopper komme fra?
Min teori er at han måske har fået lopper fra en anden kat, da han
overnattede på dyrlæge-klinikken? For mit vedkommende er det lige meget,
begge katte hehrjemme har fået en loppekur nu. Det som går mig på er blot at
de jo altså så stadig ikke har fundet den rigtige årsag til hans kløen og
disse sår... Nu går han og er barberet og ser frygtelig ud med alle disse
sår, og lægen ved åbenbart stadig ikke hvad det er... Hvad gør jeg?
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Han får nogle piller 2gange om dagen,
det er vidst noget antibiotika, så han ikke klør sig så meget og så det ikke
gør ondt, men hvad når pillerne slipper op imorgen?
Det underlige er at jeg har fået ham med hjemme fra min mor. Der har han
boet i 1½år og har aldrig fejlet det mindste. Han har aldrig nogensinde
været til dyrlæge mens min mor har haft ham, og så sbart han kommer her til
Jylland sker sådan nogle ting... Hvor er jeg bare uheldig...

Fra : Ida

Dato : 17-10-04 17:20

--

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]

til
> Jylland sker sådan nogle ting... Hvor er jeg bare uheldig...

Hejsa

På mig kunne det lyde som en stressreaktion.
Du skriver selv, at han er en helt anden kat hos dig, end han var hos din
mor og at han ikke før har vist reaktioner af denne slags ?
Hvis ikke det bliver bedre med ham, hvilke alternativer har du så ? Er det
en mulighed, at han kommer tilbage til din mor eller evt får et nyt godt
roligt hjem, hvor han kan gå som enekat ?

Har du fået noget at smøre på hans sår så de ikke klør eller kun piller ? Er
det evt en mulighed, at give ham et strømpeskaft om halsen, så han ikke så
nemt kan holde sårene ved lige ?
Hvis det er stress der er skyld i det, så er det nemt for ham, at holde den
dårlige vane ved lige og han skal have opmærksomheden drejet mod noget
andet.

Det er naturligvis kun gætteri fra min side af, men en ting jeg synes bør
overvejes - jeg ønsker dig alt held og lykke med at finde den bedste løsning
for ham

Ida

www.maine-coons.dk
Killinger ventes uge 46