Afføring
Fra : Frk. Clausen

Dato : 13-10-04 08:08

Mine to små misser har nu boet hos mig i 3 dage. De laver enormt meget
afføring og ville høre om det er normalt. Det er ikke sådan noget flydende
sjask, men da jeg vågnede her til morgen var kattetoilettet godt fyldt op.
Og sådan går det hele dagen lang. De er 12 uger

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 13-10-04 08:22

> [...]
> Og sådan går det hele dagen lang. De er 12 uger
>
> Killinger spiser meget og går tit på wc....meeeeen det kan være det foder
du bruger der giver for "meget" affald,hvis det er et af de billige
produkter som de ikke optager nok næring af!!!!!! Nu ved jeg jo ikke HVAD
du fodrer med,men kan kun anbefale et mærke fra dyrlægen som er specielt
lavet til killinger,så er du også HELT sikker på...at dine killinger får
hvad de skal have...
Jeg har haft katte i mange år,og har selv fodret med "lidt af hvert"
gennem tiderne,og må jo nok tilstå at jeg er mest tilhænger af royal
canins foder,da de har et udvalg der vil noget!!!!!Og om det er godt
foder????? Til det kan jeg kun svare JA...Her kommer der f.eks. under
det halve "bagud" i forhold til et billigt produkt fra brugsen eller
foderstofforretningen!!!!

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Frk. Clausen

Dato : 13-10-04 10:22

Jeg bruger Royal canin til killingerne

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-10-04 10:31

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> wrote in message
> Jeg bruger Royal canin til killingerne

Det er fint foder til killinger. Og jeg må sige at hvis det der kommer ud af
dem ser ok ud, så er det som det skal være.
Jeg synes også der kommer ret meget ud af sådan et lille væsen, men de
spiser altså også godt til

Hilsen Nina

Fra : maz

Dato : 13-10-04 21:23

Frk. Clausen wrote:
> [...]
> flydende sjask, men da jeg vågnede her til morgen var kattetoilettet
> godt fyldt op. Og sådan går det hele dagen lang. De er 12 uger

Velkommen i klubben ;)

Der går en del måneder før det stabiliserer sig ;) De vokser jo en del, men
spiser også meget indtil 10 mdrs-alderen eller mere, så "kvalitetsfoder"
eller ej, så havner der en hel del i kattebakken. har lige været det samme
igennem med mine to små - nu 1 -årige - terrorister. Jeg undrede mig en del
over mængden af afføring i starten. Det sidste 3-4 mdr er det dog blevet
væsentligt mindre ;)

maria

Fra : Søren Kongstad

Dato : 14-10-04 12:20

> [...]
> sjask, men da jeg vågnede her til morgen var kattetoilettet godt fyldt op.
> Og sådan går det hele dagen lang. De er 12 uger

Vi har lige fået en ny mis, og jeg har også bemærket at kattebakken bliver
hurtigt fyldt op - i forhold til da vi kun havde den gamle kat.

Vi ved ikke helt hvor meget foder (hills science diet) hun får - hun får
bare toppet sin skål op en gang imellem - og er en slank lille sag
alligevel - men vores gamle - nu døde - hankat fik 30 gram om dagen - noget
han syntes var alt for lidt - men han havde også været oppe og veje 6,5 kg -
mens dyrlægen mente han skulle ned på 5!.

Til sammenligning skal den lille ny have 60 gram om dagen ifølge posen - så
det er som to voksne - i hvert fald - hvis du så har to af dem - så går det
nok ekstra hurtigt!

Hilsen

Søren (som har en stor rift under øjet - og pludselig husker at man skal
være meget forsigtig med at ligge på en seng med en killing og lege med en
legetøjsmus - De er ivrige - hurtige - bløde men spidse - og ikke særlig
velkoordinerede)

Fra : Pia Nave

Dato : 14-10-04 17:59

Søren Kongstad wrote:

> [...]
> legetøjsmus - De er ivrige - hurtige - bløde men spidse - og ikke særlig

*LOL*
Kender det så udemærket godt!
Mine misser ææælesker når jeg laver smaske-kysse-lyde
Men det fandens ved det er, at man jo samtidig med bevæger læberne på en
_meget_ interessant
måde, hvilket selvfølgelig _altid_ ender med en klør fem lige midt på de
meget (!) ømskindede læber!

--
Mvh. Pia og 4-kløveret