Precept Feline Light Formula?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-10-04 14:39

Er der nogen, der har erfaring med Precept Feline Light Formula? Jeg er
begyndt at få mistanke om, at Svedske ikke kan tåle det og derfor klør over
det hele... hun har IKKE lopper, nemlig.
Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-10-04 22:44

On 2004-10-10 15:39:24 +0200, "Benedikte Brisson"
<kuduliatvide@invalid.dk> said:

> [...]
> begyndt at få mistanke om, at Svedske ikke kan tåle det og derfor klør
> over det hele... hun har IKKE lopper, nemlig.

Jeg kender ikke foderet - men jeg ved af bitter erfaring *suk* at
foderallergi ofterst giver kløe - og kradsemærker / sår - foran ørerne,
omkring munden, på halsen. Hvis det er her, hun især klør sig, kan du
være på rette spor. Min lille multiallergiker lever pt af Hills
Prescription Diet z/d. Det skulle være stort set umuligt at blive
allergisk overfor.
Hvis det er kløe over hele kroppen kan det måske også bare være pga det
med "light". Jeg gætter på, at det betyder at det er ret fedtfattigt
foder? Og for lidt fedt i kosten kan give tørhed/ kløe. Du kunne prøve
med et tilskud af omega-3 fedtsyrer, om det kunne hjælpe?
--
Knus fra Ann R

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-10-04 10:50

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> foder? Og for lidt fedt i kosten kan give tørhed/ kløe. Du kunne prøve med
> et tilskud af omega-3 fedtsyrer, om det kunne hjælpe?

Jeg tror jeg køver lidt Hill's af en ikke helt så light type. Tak - jeg skal
nok melde tilbage *S*

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-10-04 19:57

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse

..
> [...]
> foder? Og for lidt fedt i kosten kan give tørhed/ kløe. Du kunne prøve med
> et tilskud af omega-3 fedtsyrer, om det kunne hjælpe?

Jeg købte en lille pose Hills til sensitivt skind. Der skulle være til 1½-2
uger - og Svedske synes, det smager riiigtig sensitivt Det der med at
skifte foder gradvist har hun vist ikke lært, for hun tar det nye og lader
det gamle kedelige slankedims ligge.

Venlig hilsen Dikte (og Svedske med hele den sensitive mund fuld af mad)
---
www.dikte.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-10-04 21:34

On 2004-10-11 20:57:01 +0200, "Benedikte Brisson"
<kuduliatvide@invalid.dk> said:

> Jeg købte en lille pose Hills til sensitivt skind. Der skulle være til
> 1½-2 uger - og Svedske synes, det smager riiigtig sensitivt D

Hi - så er hun da glad, i det mindste
Jeg krydser fingre for at det bare var det, der skulle til. Vores
dyrlæge sagde i øvrigt - i forbindelse med at balladen med Dittes
allergi startede - at i almindelighed var "hair & skin" versionerne af
de forskellige fodermærker de bedste - de skulle indeholde flest
omega3 fedtsyrer.
--
Knus fra Ann R

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-10-04 19:28

> Hi - så er hun da glad, i det mindste
> Jeg krydser fingre for at det bare var det, der skulle til.

I dag har jeg haft en rigtig hyggekat, der virker (mad)glad og tilfreds med
livet... hun har næsten ikke har kløet sig... men det er måske et tilfælde?
Hvor lang tid tror du, der går, før man kan spore en effekt?

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-10-04 22:18

On 2004-10-12 20:28:26 +0200, "Benedikte Brisson"
> [...]

> med livet... hun har næsten ikke har kløet sig... men det er måske et
> tilfælde? Hvor lang tid tror du, der går, før man kan spore en effekt?

Jeg ved det ikke.. men min logik siger mig, at fra den ene dag til den
anden ikke lyder helt sandsynligt. Men - hvis det skulle være
tilfældet, så så meget desto bedre
Ved allergi er min (begrænsede) erfaring, at kløen svinder på 2-3 dage,
når man får fjernet problemet. Men - det er jo nok ikke det hun har,
heldigvis

--
Knus fra Ann R

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-10-04 09:55

> [...]
> foder? Og for lidt fedt i kosten kan give tørhed/ kløe. Du kunne prøve
> med et tilskud af omega-3 fedtsyrer, om det kunne hjælpe?

Hmmm.....med fare for at blive helt til grin, har jeg lige et lille
spørgsmål i denne forbindelse. Kan light foder give andre "skavanker"? Jeg
ved godt det lyder fuldstændig åndsvagt, men jeg var jo ved dyrlæge med
Sylvester, som var begyndt at humpe. Hun kunne ikke finde noget brud eller
andet, så konklusionen blev, at han formentlig havde forstuvet benet. Nu
næsten 14 dage efter humper han stadig, men er ikke hæmmet af det. Så kom
jeg pludselig i tanke om, at det startede nogenlunde samtidig med, at jeg
skiftede over til RC light. Det er formentlig bare et tilfælde, men jeg
tænkte på fedtet i maden - måske det også har indflydelse på leddene?? Ja,
lidt af en teori....det ved jeg godt ;-D. Men er der nogen, der ved noget om
det?

Med venlig hilsen
Helle frederiksen.

Fra : Ragna

Dato : 13-10-04 10:14

Helle Frederiksen skrev:
> [...]
>Ja, lidt af en teori....det ved jeg godt ;-D. Men er der nogen, der ved

Ja, måske skal vi tænke lidt over bivirkningerne af light-foderet.
Jeres indlæg får mig til at huske, at Fufus urinvejskrystaller kom efter en
periode med light-foder.
Hidtil har jeg ment, at problemet skyldtes for meget "folieposemad", og at
det holdt op, fordi han ikke får mere af den slags.
Men måske er det snarere holdt op, fordi vi er gået væk fra light-foderet -
i hvert fald giver det stof til eftertanke, også med henblik på Kates to
kattes sygdom efter lang tid på R/D.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 13-10-04 19:59

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> i hvert fald giver det stof til eftertanke, også med henblik på
> Kates to kattes sygdom efter lang tid på R/D.

Okay. Johan har så fået dårlig mave efter rå kylling før. Dette er helt
sikkert samme årsag, jeg kom bare først i tanker om det flere dage
senere at de havde fået kyllingelår og Johan spiser mest af det.

Hmmm, men ang. andre sygdomme med lightfoder....det ved jeg ikke hvad
jeg skal mene om.
Johan har jo levet af R/D i umindelige tider uden problemer, men Lante
har jo kun været her i 3 år, men før da ved jeg han fik RC af en slags.

Det er dælme ikke nemt at ville sine kræ det bedste når man ikke ved
hvad det bedste i virkeligheden er

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.