Error Trapping ?
Fra : Torben

Dato : 15-05-01 14:33

Hejsa, bør man lave Error Trapping på sit website ?

Hvis ja, er det når der skabes en connection til databaser, fyres SQL'er af,
eller ?

På forhånd tak!

Mvh
Torben

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-05-01 14:01

On Tue, 15 May 2001 15:32:42 +0200, "Torben"
<morten_kenneth@yahoo.com> wrote:

Hej Torben,

>Hejsa, bør man lave Error Trapping på sit website ?

Det umiddelbare svar er ja, hvis den skal bruges af andre end dig
selv.

>Hvis ja, er det når der skabes en connection til databaser, fyres SQL'er af,
>eller ?

I princippet i alle tilfælde hvor antal *mulige* resultater er større
end antal *ønskede* resultater (måske en lidt "skæv" måde at definere
hvad en fejl er :)

Så hvis du fx kalder din .asp-side med en eller anden parameter - fx
en query-streng - så regn med at "nogen" vil kalde den med andre
parametre, end dem du selv forestiler dig. Din kode bør så fortælle,
hvad der skal ske i disse uønskede tilfælde.

Et par eksempler:

Hvis fx din side kaldes med min.asp?id=123 - så skal du fx tage højde
for:
- at folk kalder siden med et id, der ikke er i databasen
- at folk kalder den med et ikke-numerisk id
- etc.

Når du "fyrer SQL'en af", skal du tage højde for, at record-settet kan
være tomt.

Hvor "hysterisk" du vil være med Error Trapping er et spørgsmål om
hvad siden skal bruges til. Der kan jo opstå mange underlige fejl, men
hvis det er til et bare lidt seriøst formål, synes jeg man skal gå ret
langt for at undgå, at brugerne havner i uventede situationer - også
selv om brugerne opfører sig "ufornuftigt".

>På forhånd tak!

Good luck,

Mvh. Jørn

--