Mulle og Oscar står snart uden hjem....
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-10-04 17:46

...da exens nye kæreste er blevet allergisk over for kræene - Og hvad
dælen gør man så når man bor på værelse og ikke må ha kat (Hverken for
boligforeningen eller for husværten som jeg deler lejlighed med)? Det er
fandme en lortesituation fordi de begge to hovedsageligt er MINE katte -
forstået på den måde at det er mig der kan komme til dem og det er mig
der kan få lov til at pusle og nusse med dem. Det er mig de sov sammen
med, mig de helst lå med hvis de endelig skulle ligge.
Allerhelst ville jeg jo hente dem med det samme og flytte dem hjem til
mig. Jeg er ret overbevist om at de ville få det godt sammen med mig -
men den mulighed har jeg så ikke lige nu. Spørgsmålet er om nogen er
interesseret i to meget reserverede indekatte? Eller om jeg kan lave en
aftale med min mor om at de må bo der? Udekatte blir de aldrig - de er
simpelthen alt for bange til at færdes ude.....

Øv øv og så øv igen!

Med venlig hilsen
Trine Stubbe Teglbjærg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:08

Trine Stubbe Teglbjærg <snoeKATTE@BAKKEbruser.dk> wrote in

> Eller om jeg kan lave en
> aftale med min mor om at de må bo der?

Hvis det var en mulighed ville jeg prøve det. Hvad er dine egne
muligheder for at flytte hen et sted hvor du må have kattene?

Øvvv, hvor er det en dum situation at stå i, jeg føler virkeligt med
dig. Jeg ved jo at mine katte betyder så uendeligt meget for mig.

Håber inderligt du finder en løsning, hurtigt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-10-04 11:12

> Hvis det var en mulighed ville jeg prøve det. Hvad er dine egne
> muligheder for at flytte hen et sted hvor du må have kattene?

Jeg ved ikke om det er en mulighed at flytte dem hjem til mor - men
lige pt er mine egne muligheder rigtig dårlige - jeg bor pt på værelse
til 1600,-/mdr. og det er ca rammen for hvad jeg har råd til. Og da jeg
bor/arbejder i Kbh så skal jeg heller ikke alt for langt væk da der både
skal være tid til mislingerne og til min hest.

> Øvvv, hvor er det en dum situation at stå i, jeg føler virkeligt med
> dig. Jeg ved jo at mine katte betyder så uendeligt meget for mig.
>
> Håber inderligt du finder en løsning, hurtigt.

Det ville så absolut være lækkert hvis jeg finder en ordentlig
løsning - de katte har jo mere eller mindre altid været mine katte.

Fra : Kate

Dato : 05-10-04 17:03

> [...]
> lige pt er mine egne muligheder rigtig dårlige - jeg bor pt på
> værelse til 1600,-/mdr. og det er ca rammen for hvad jeg har råd

Det kan jeg godt, det er godt nok, om ikke umuligt, så meget svært at
finde noget at bo i til de penge

Desværre har jeg ingen idéer til hvad der så kan gøres. Pleje er jo
lidt svært, for hvad nu hvis de mennsker som tager dem bliver så glade
for dem at de ikke vil af med dem igen? Og måske der ikke er nogen som
tør løbe risikoen for at skulle pleje dem og så ikke kunne komme af med
dem igen hvis det varer lang tid inden du finder noget andet og bo i.
hmmm, svær situation

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 06-10-04 10:10

> Kate skrev:

> Det kan jeg godt, det er godt nok, om ikke umuligt, så meget svært at
> finde noget at bo i til de penge

Ellers skal jeg finde et billigt hus på Lolland og krydse fingre for
at min bank vil låne mig penge til at købe et for - så stiger mit
kørselsfradrag jo også betragteligt og jeg får flere penge mellem
hænderne ... men ...

> [...]
> tør løbe risikoen for at skulle pleje dem og så ikke kunne komme af med
> dem igen hvis det varer lang tid inden du finder noget andet og bo i.

Jeg har fået næsten-lovning på at de kan bo hos min mor - men særligt
holdbart er det jo ikke da min kære lillesøster på 6 har et issue med at
huske at lukke dørerne uanset om det er inde i huset - eller dørene ud
til ... Og de bor lige over for Lalandia så der er masser af trafik - og
kattene er jo nervøse ved alting stort set :(

Fra : Kate

Dato : 06-10-04 19:31

> [...]
> at min bank vil låne mig penge til at købe et for - så stiger mit
> kørselsfradrag jo også betragteligt og jeg får flere penge mellem

Men tilgengæld for du jo så også et stort kørselsbehov og helvedes
langt, hvis du arbejder i Kbh. Jeg lurer selv på at købe et hus, måske
i Stenlille og hvis jeg er heldig og alt flasker sig så skal jeg bruge
ca. 1 time hver vej ind til Brønshøj hvor jeg arbejder. Og 1 time er
min øvre grænse for transporttid.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 08-10-04 10:52

> [...]
> i Stenlille og hvis jeg er heldig og alt flasker sig så skal jeg bruge
> ca. 1 time hver vej ind til Brønshøj hvor jeg arbejder. Og 1 time er

Til gengæld kan jeg så arbejde hjemmefra :) Og det hjælper jo alligevel
en hel del. Men nu kan det være det samme - den pågældende kæreste er
ikke længere et issue da de ikke er sammen mere. Ergo blir kattene hvor
de er og det er vist også det bedste for dem - de kan nok ikke håndtere
at skifte både hjem og mennesker!

Problemet er løst ;)

Fra : Kate

Dato : 09-10-04 10:23

> Problemet er løst ;)

Åhh, det var godt

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 05-10-04 09:27

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoeKATTE@BAKKEbruser.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aftale med min mor om at de må bo der? Udekatte blir de aldrig - de er
> simpelthen alt for bange til at færdes ude.....

Hej Trine.

Det var da belastende, hva´?!

Nu skriver du ikke noget om, om du regner med at blive boende på det
værelse. Men umiddelbart ville jeg vælge at finde et godt, midlertidigt hjem
til dem, hvor du jævnlig kan komme på besøg. Evt. hos din mor, som du selv
foreslår. Det ville da være dødærgeligt, hvis du finder et nyt hjem til dem,
og så kort efter får et nyt sted at bo, hvor du kan have kattene.

Jeg håber du finder en god løsning på problemet .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-10-04 11:14

> Helle Frederiksen skrev:
> Hej Trine.
>
> Det var da belastende, hva´?!

Det er meget belastende - de kan ha hendes lille cairn terrier - men
ikke de to katte....

> [...]
> foreslår. Det ville da være dødærgeligt, hvis du finder et nyt hjem til dem,
> og så kort efter får et nyt sted at bo, hvor du kan have kattene.

Balladen som jeg lige skrev til Kate er at rammen for bolig pt er
max. 2000,-/mdr. fordi der også skal være til både hesten og bilen så
jeg kan komme ned og passe hesten. :/ Så mulighederne for at finde et
sted at bo er lige pt MEGET dårlige for at sige det mildt... Men jeg
ville helst ha sat kattene i pleje indtil jeg kan få dem hjem selv da de
altså er mine små øjesten - med alle de fejl og mangler de nu ellers har
som katte ;)