Hvad er odd's for det :-(
Fra : Kate

Dato : 04-10-04 16:20

Jeg kom hjem med Johan og synes at det var dejligt at det ikke var
værre. Straks jeg kommer ind af døren falder Lante mig i øjnene. Synes
egentligt han er noget urolig. I løbet af et par timer er han på potten
ja, rigtigt mange gange.
Jeg overholder min aftaler hos tandlæge kl 14.30, men er urolig for
Lante. Da jeg kommer hjem går Lante igen på bakken. Denne gang bliver
han siddende og siddende og siddende. Mens jeg taler med dyrlægen
sidder Lante der stadig med store øjne. Da jeg er færdig med samtalen
sidder han der stadig. Faktisk måtte jeg halvt lokke, halvt hive ham ud
derfra
Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.
Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-10-04 16:29

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.
> Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

Ej, det er altså for meget. Masser af medfølelse herfra.

khd
---
www.dikte.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-10-04 16:39

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> derfra
> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.

Ej, NU stopper du altså. Det er rigeligt nu
Håber at dine misser kommer hurtigt ovenpå igen, så i kan få en stabil
hverdag Kan godt forstå at du har det skidt, det gør jo ondt at have syge
katte.
God bedring til jer alle ...

Hilsen Nina

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 16:44

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> Kan godt forstå at du har det skidt, det gør jo ondt at have syge
> katte.

Ja, jeg er simpelthen grædefærdig. Jeg ved godt det ikke betyder den
visse død, men kan alligevel ikke helt slippe tanken fordi min venindes
kat blev aflivet kort efter jeg var flyttet hertil fordi han fik
urinvejsproblemer med stadigt hyppigere og med kortere mellemrum og han
havde det ganske rædselsfuldt da han havde det den sidste gang. Jeg var
chauffør

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-10-04 17:44

> [...]
> urinvejsproblemer med stadigt hyppigere og med kortere mellemrum og han
> havde det ganske rædselsfuldt da han havde det den sidste gang. Jeg var

Kan godt sætte mig i din situation. Jeg har jo en del katte og derfor
oplever jeg også disse ting.
Har lige været en ordentlig omgang igennem med en af mine piger, og tro mig,
jeg var også fuldstændig grædefærdig. Desværre tog vagt-dyrlægen mig ikke
alvorligt, så jeg måtte yde "selvtægt"... det er sgu en svær beslutning at
begynde at medicinere sin kat, uden dyrlægens accept. Men jeg lyttede til
mig selv, og havde ret. Det var yderst vigtigt at jeg fik katten på
penicillin og smertestillende.
Så jeg kan blot sige til dig, gør som du hele tiden har gjort. Vær vågen, og
reager når du føler det er nødvendigt. Du kender dine dyr bedst.
Mange hankastrater får urinvejssten. De fleste bare en enkelt gang eller
to, og så kommer de ovenpå igen. Det skal dit pus også gøre

Man kan jo ikke undre sig over det pudsige sammenfald. Har du skiftet foder,
flyttet eller nogen anden forandring derhjemme? eller er det bare en
tilfældighed at de sådan bliver ramt på samme tid, dog af forskellige ting?

God bedring til alle patentierne Og tag du dig en tude-tur. Det er
bevist at der er beroligende stoffer i tårer, så det virker

Hilsen Nina

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:05

> [...]
> skiftet foder, flyttet eller nogen anden forandring derhjemme?
> eller er det bare en tilfældighed at de sådan bliver ramt på samme

De fik jo kradsetræet igår aftes, men det skulle vel ikke kunne udløse
tisseproblemer.
Johan havde allerede "noget" lørdag aften, jeg var obs på ham.

> God bedring til alle patentierne

Jotak, Johan har det tydeligt bedre. Han tigger nu mad og ville mægtig
gerne snakke med min mor da vi spiste. Selvom hans tiggeri irriterer
mig, så var det positivt i dag. Sådan kan tingene skifte.

> Og tag du dig en tude-tur.
> Det er bevist at der er beroligende stoffer i tårer, så det virker

Det er da også svært at holde tårerne tilbage når man er så urolig. Og
ihh, hvor er her tomt uden Lante-basse. Jeg glæder mig til at få ham
hjem i morgen aften.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-10-04 17:05

Åhh noget l*** vi krydser igen og håber at det hurtigt
bliver bedre, masser af kram til jer

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 17:25

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.
> Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

Det var da forfærdelig meget uheld på en gang.

God bedring til begge misser.

Trøstehilsen fra

--
www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-10-04 17:31

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> writes:

> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.
> Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

Vi krydser igen fingre/tæer og poter for at Lante hurtigt kommer på
benene igen og hjem til moar

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-10-04 17:48

> Jeg kom hjem med Johan og synes at det var dejligt at det ikke var
> værre.

> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.
> Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

Det er jo godt at det ikke er værre med Johan - men åh nej - at have to
syge katte på samme tid. Især når man ved at urinvejsproblemer kan
udvikle sig meget meget uheldigt :( *Knus* Stakkels dig. Håber at begge
misserne snart er friske igen :)

Med venlig hilsen
Trine Stubbe Teglbjærg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:05

Trine Stubbe Teglbjærg <snoeKATTE@BAKKEbruser.dk> wrote in

> Håber at begge
> misserne snart er friske igen :)

tak

Fra : Denise

Dato : 04-10-04 18:04

Kate wrote:
> [...]
> ud derfra
> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.

Sådan noget lort, jeg kan godt forstå du har det dårligt, men det skal nu
nok gå godt for Lante.
God bedring til alle misserne, det skal nok blive godt hurtigt igen, men det
er jo hårdt mens det står på.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:10

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Sådan noget lort, jeg kan godt forstå du har det dårligt, men det
> skal nu nok gå godt for Lante.

Det håber og tror jeg også, men den gnavende angst er der også lige
nu er han hos dyrlægen, og selvom han er en god mand, så er det jo ikke
mig. Jeg mindes stadig hvor meget han græd da jeg fik ham, han savnede
Joana og det han kendte så godt. Nu sidder han så et fremmed sted,
igen, uden mig til at trøste og kramme ham....Uhh, hvor jeg savner min
lille misse-dreng ;-(

Fra : AEK

Dato : 04-10-04 18:58

"Kate" news:41616a15$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.
> Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

Hej Kate.
En ulykke kommer sjældent alene, ved du nok ......

I ønskes alle go´ bedring herfra.
Du får lige et kys " i snotten " af Sophie

/ Anya.

Fra : Ragna

Dato : 04-10-04 19:12

> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.
> Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

Åh, hvor jeg kender det! Man er helt knust, indtil de små har det godt igen.
Vores Fufu havde jo også krystaller i urinen og blærebetændelse sidste
vinter, men han er helt fri for det nu, efter at han kører på en diæt af
Hill's S/D i 2 uger, efterfulgt af C/D i 6 uger - og intet andet, bortset
fra nogle få stykker Oral Care og et par gærtabletter hver dag.
Det kan altså lade sig gøre at komme helt over det igen.
Mange trøstende tanker til de to patienter og dig selv!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:14

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> Hill's S/D i 2 uger, efterfulgt af C/D i 6 uger - og intet andet,
> bortset

Min mors skovkat havde også krystaller for ca. ½ år siden og hun er
også _meget_ striks med hans diæt og har heller ikke haft problemer
siden, så jeg håber på at det bare er et sammentræf af uheldige
omstændigheder.

Det er nu rart at høre om de gode resultater og ikke kun hvor galt det
kan gå. Tak

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:20

> Min mors skovkat havde også krystaller for ca. ½ år siden og hun er

Nej, rettelse for ca. 1½år siden. Men han har som sagt ikke haft noget
siden.

Fra : Kate

Dato : 04-10-04 21:11

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> I ønskes alle go´ bedring herfra.

Tak

> Du får lige et kys " i snotten " af Sophie

Hihi, hun er nu sød
Mows har også kunnet fornemme at jeg er trist. Han har ikke ledt efter
Lante, men har været på skødet noget han ikke plejer at gøre.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-04 01:51

On 2004-10-04 17:19:50 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:
> Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

Åååhh Kate :´(
Sikke da noget!
Jeg krydser fingre og tæer for at alt ordner sig.
Jeg har også to katte der er sløje på skift pt, så jeg ved hvordan du
har det, tror jeg? Man er bare konstant bekymret og hyper-opmærksom..
Jeg håber der "kun" skal et diæt foder til, for at holde Lante i orden
fremover - og at Johans mave snart er fin igen.

--
Knus fra Ann R

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 05-10-04 07:47

> [...]
> derfra
> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.

Aj, helt ærligt!
Stakkels Kate og stakkels misser . Nu har I vist snart brugt jeres ration
af ulykker, hva´?!

Jeg havde engang en kat, der også fik urinvejskrystaller. Han gjorde
nøjagtig som Lante. Han rendte også ud på bakken hele tiden og sad der i en
evighed med et ulykkeligt udtryk i øjnene. Og han blev helt frisk og fik det
aldrig igen.

Så rigtig god bedring til Lante - og selvfølgelig også til Johan. Det er
rigtig godt at høre, at han begynder at live lidt op igen. Tænk at man kan
blive så lykkelig over en kat, der tigger . Og nu varer det jo ikke så
længe før du skal hente Lante, så familien kan blive forenet igen, og I
forhåbentlig kan lægge de sidste par dages grimme oplevelser bag jer.

Opmuntrende hilsner
Helle Frederiksen.

Fra : AEK

Dato : 05-10-04 11:33

"Kate" skrev i en meddelelse

> Nu er han indlagt hos dyrlægen med diagnosen: grus i urinen.
> Jeg får da et nervesammenbrud ;-(

Hej Kate.

Er der noget nyt med Lante ?

/ Anya.

> Kate

---

Fra : Kate

Dato : 05-10-04 16:47

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Hej Kate.
>
> Er der noget nyt med Lante ?

Ja Jeg var jo selvfølgeligt bekymret og ked af det hele aftenen i
går og i nat. Han var det første jeg tænkte på imorges da jeg stod op.
Jeg beherskede min trang til at ringe til dyrlægen, men han ringede så
heldigvis til mig.
Lante har tisset i nat, meget og selv. Der havde siddet en prop i
urinrøret som dyrlægen havde fjernet. Men bare det han ringede og
fortalte mig at Lante har det godt, uhh, hvor blev jeg glad. Da
dyrlægen ringede sad jeg i møde og normalt slukker jeg min telefon, men
ikke i dag. Min ene kollega fortalte bagefter at hun havde tænkt enten
kom jeg tilbage og sagde jeg kørte eller også kom jeg ind og strålede
som en sol, for hun gættede på at det nok var dyrlægen. Da jeg så kom
ind og strålede så blev hun glad på mine vegne for så vidste hun Lante
var i bedring.
Er der noget og sige til at jeg er glad for mine kolleger? Altid
forståelse for at man holder af kræene og der bliver altid spurgt til
hvordan man har det når der er noget galt. Dejligt.

Johan er også tydligt bedre, han er sååå sulten som om han skal
indhente noget Jeg har ikke set hvad han har afleveret i bakken
idag, men mad vil han gerne ha'.

Så det går forhåbentligt fremad.

Fra : AEK

Dato : 05-10-04 17:29

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> ?

> Lante har tisset i nat, meget og selv.

Er livet ikke skønt

> Johan er også tydligt bedre, han er sååå sulten som om han skal
> indhente noget Jeg har ikke set hvad han har afleveret i bakken
> idag, men mad vil han gerne ha'.

Det lyder rigtig dejligt alt sammen.

Kæmpe knus fra alle os

> Kate

---

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-10-04 18:26

Det var dejligt at høre, tak for updaten.
Og søde nus til patienterne
Nina

Fra : Ann K

Dato : 05-10-04 18:39

Arjjj Kate.... bare fordi jeg ikke har haft tid til at tjekke gruppen de
sidste par dage, så sker sådan noget
Sender lige en hel masse trøstetanker og krydsede fingre for at begge drenge
vil fortsætte deres fremgang...

Mvh Ann - der jo har travlt med sine egne planer bare vent

Fra : Kate

Dato : 05-10-04 19:39

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in

> Mvh Ann - der jo har travlt med sine egne planer bare vent

Det siger du kun for at pirre vores nysgerrighed

Fra : Ann K

Dato : 05-10-04 22:58

Hej Kate
*drille*... nja - jeg talte da lidt om det, da vi nede hos Dorte og nusse
mislinger...
Men kom på søndag, så skal jeg nok fortælle mere

Mvh Ann

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-04 23:18

On 2004-10-05 20:38:32 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> said:

> "Ann K" <tsars@os.dk> wrote in

> Det siger du kun for at pirre vores nysgerrighed

Ja, og det virker!!
Hva' har du gang i?? *meget nysgerrig**

Og Kate - hvor er jeg glad for at høre at det går bedre med begge
pelsbørnene - pyha!

--
Knus fra Ann R

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-10-04 18:33

> [...]

> urinrøret som dyrlægen havde fjernet. Men bare det han ringede og
> fortalte mig at Lante har det godt, uhh, hvor blev jeg glad.

Det er bare skønt
Så kommer han måske snart hjem igen *mere krydsefingre*

> Johan er også tydligt bedre, han er sååå sulten som om han skal
> indhente noget Jeg har ikke set hvad han har afleveret i bakken
> idag, men mad vil han gerne ha'.
>
> Så det går forhåbentligt fremad.

Alletiders så er han også snart på højkant igen

Giv dem også en ekstra (om muligt) nussetur fra os *S*

Fra : Denise

Dato : 05-10-04 20:07

Hej Kate
Tak for updaten, dejligt det går hurtigt fremad

--
Hilsen Denise