Kan en kat være stum?
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 02-10-04 19:40

Hejsa!

Min kæreste og jeg har de to mest vidunderlige norske
skovkattekillinger. De lever nu på deres 15. uge - og har det rigtig
godt! Dog har vi et spørgsmål med hensyn til hannen. Han miaver ikke -
det eneste det bliver til, er et slags hvæs... Han spinder, men uden
lyd. Det eneste der kommer ud er luft

Kan en kat være stum? Eller har han bare ikke lært det endnu?

Hunnen snakker og spinder på livet løs - selvfølgelig helst klokken 05
om morgenen

// Yoc.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-10-04 19:49

"Søren Aaholm Møller" <yocalKATTE@BAKKE60696867.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan en kat være stum? Eller har han bare ikke lært det endnu?
>
> Hunnen snakker og spinder på livet løs - selvfølgelig helst klokken 05

Hejsa...

Jeg har faktisk flere gange i mit liv mødt katte der ikke kunen "tale". Den
ene havde aldrig kunnet, men kunne til gengæld sige en underlig pivelyd når
den var glad.
Den anden havde haft en infektion som lille, men kom aldrig til at miave
igen.

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 20:09

"Søren Aaholm Møller" <yocalKATTE@BAKKE60696867.dk> skrev i en meddelelse

>Han spinder, men uden
> lyd. Det eneste der kommer ud er luft
>
> Kan en kat være stum? Eller har han bare ikke lært det endnu?

Havde også en kat engang, der ikke kunne miave, men kun kom med små
hvæselyde.
Den lærte selvfølgelig hurtigt, at hoppe op mod døren, hvis den ville ind
eller ud.
Den kunne heller ikke spinde med lyd, men man kunne mærke på den, når den
spandt.

To af de 4 katte vi har nu, har også en meget lav miaven. Der er lyd på, men
det er meget lavt og skingert.
Vores tredie kat har en højlydt og sur miaven. Han snakker hele tiden. Bare
man kigger på ham, skal det kommenteres.
Den sidste af vores katte, miaver meget normalt, men snakker ikke så tit.

Hvis der ingen lyd er på jeres kat, kommer der det nok heller ikke.
Troede også, at vores to katte vil blive mere højlydte med tiden, men det er
de ikke blevet.
Vores højlydte kat, har til gengæld altid kunne høres tydeligt, lige fra den
dag, vi fik ham hjem.

Tillykke med jeres killinger forøvrigt

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Lis Eikers

Dato : 07-10-04 13:38

Hej!
Det ved jeg ikke! Men vi havde en stor dejlig huskat, der lukkede
munden op, som om - men der kom ikke en lyd.
Han var ellers sund og rask og døde af alderdom.
Tillykke med jeres fine misser - når de bliver lidt ældre, får de
mere fornemmelse for, hvornår I ønsker at stå op!
Alle gode ønsker til jer og misserne. Lei