Halsbånd med lys
Fra : Trix

Dato : 31-10-04 19:59

Nogen der ved hvor man kan købe det?

Vi købte et i Alta, men det havde desværre et lukkesystem, der kun holdt til
et par ganges brug.

Det er en god ting, når man har en helt sort hund

Hilsen Torben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-10-04 20:38

"Trix" <post@FJERNrisager-give.dk> writes:

> Nogen der ved hvor man kan købe det?

Det fåes i Dyrenes 1 og Alt, Maxizoo, Petworld og sikkert flere steder
i Århus. Jeg tror bare du skal i en dyrehandel.

> Det er en god ting, når man har en helt sort hund

Tja, jeg synes nu godt vi kan se Siri, men nu har hun jo også lidt
hvide hår mellem trædepuderne. :) Til gengæld bruger vi en line med
reflekser.

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : Christina Jensen

Dato : 02-11-04 15:36

du kan købe dem i diverse dyreforretninger

Fra : Jimmy

Dato : 31-10-04 21:19

"Trix" <post@FJERNrisager-give.dk> wrote in message
> Nogen der ved hvor man kan købe det?
>
> Vi købte et i Alta, men det havde desværre et lukkesystem, der kun holdt
til
> et par ganges brug.

www.maxsoe.dk til omkring 150

Det er ikke specielt kraftigt så jeg ville blot sætte det på som supplement
til det almindelige halsbånd.

Mvh
Jimmy

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 31-10-04 22:21

Hejsa

"Trix" <post@FJERNrisager-give.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvor man kan købe det?

Nu ved jeg ikke hvilken race du har, men jeg købte forleden en reflex i
føtex, som jeg ville sætte på Nicki's sele, men den var for stor, så jeg
sætter det på Nicki som et halsbånd når vi går om aftenen. Det er bare et
stykke reflex med velkro ( passer som halsbånd til en gårdhund ). På
reflexen er der en lille trykknap og så kan man få den til at blinke med små
røde pære. Total smart hvis jeg skal sige det. Pris 20 kr.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-11-04 09:35

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in message
[klip]
> [...]
små
> røde pære. Total smart hvis jeg skal sige det. Pris 20 kr.

Sådan et har vi også købt - det var vist bare i fakta. Jeg tror faktisk, det
er et bånd til løbere, men det er jo lige meget, hvis bare det kan bruges
efter hensigten til hunden også. Vi sætter det bare løst rundt på Vaks, og
så fortsætter han naturligvis bare med at have sin sele på. Mægtig smart

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-11-04 22:45

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> Vi sætter det bare løst rundt på Vaks, og
> så fortsætter han naturligvis bare med at have sin sele på. Mægtig smart

Vi sætter det også bare rundt om halsen på Nicki, og bruger også bare hans
sele som altid. Jeps, mægtig smart

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 01-11-04 10:10

> [...]
> til
> et par ganges brug.
>
> Det er en god ting, når man har en helt sort hund

Hej Torben
I de fleste dyrehandler kan man købe små diodelygter til at påhæfte halsbånd
eller line. De koster mellem 20-30 kroner, og ligner faktisk de helt små
cykellygter, der er i handlen nu. Jeg har ikke selv prøvet dem på min hund,
så jeg ved ikke om lyset evt. irriterer hunden. Men for 20 kr. kan det vel
komme an på en prøve...

Mvh Henriette

Fra : Søren LH

Dato : 01-11-04 16:47

Jeg har ikke selv prøvet dem på min hund,
> så jeg ved ikke om lyset evt. irriterer hunden.

De irreterer ikke min hund

Mvh
Søren

Fra : /Ole

Dato : 01-11-04 11:50

> [...]
> til
> et par ganges brug.
>
> Det er en god ting, når man har en helt sort hund

Nu siger du jo ikke noget om, hvor i landet og hvor stor hunden er.
Jeg købte et halsbånd til Dino (lab/schæfer/lidt rothweiler) der lyser rødt
hele vejen rundt om halsen hos den lokale dyrepusher (søhesten). Det kan ses
1½ km væk, men bruger et batteri på ca. 3 mdr. Det er et extra halsbånd, men
meget effektivt.

/Ole

Fra : Søren LH

Dato : 01-11-04 16:47

> [...]
> rødt hele vejen rundt om halsen hos den lokale dyrepusher (søhesten). Det
> kan ses 1½ km væk, men bruger et batteri på ca. 3 mdr. Det er et extra

Jeg synes nu ikke det er så effektivt, for dels lyser det rent faktisk kun
godt den halve vej rundt, og det synker nederst, så det kan ikke ses bagfra,
dels ligger det dybt begravet i pelsen på min schæfer og ses derfor ikke ret
godt, så jeg mener den lille diodelygte i halsbåndet er mere velegnet til en
hund med tyk pels.

Mvh
Søren

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 01-11-04 22:39

Kvickly havde tilbud på en for- og baglygte ((til godt 40 kr.)) i diode med
en lille elastik til at sætte rundt om styret og fast på lygten - fylder vel
lige så meget som en fem-krone.

Den er nem at sætte i halsbåndet med enten konstant lyst - hurtigt eller
langsom blik. Jeg synes selv at lygten er irrenterende at se på, når den
blinker (og det må den vel i øvrigt heller ikke ?!?). Det er et godt lys,
som gør at jeg kan se hundene, og de kan blive set, når vi går langs vejen.

Man kan også købe dem hos cykelhandleren - men jeg oplevede sidste vinter at
skulle give 130 kr. stykket - og da jeg ville skifte batterier i dem fra
forrige vinter, ja så kostede et batteri 60 kr., så hvis man kan finde dem
på tilbud i Kvickly m.fl. , ja så er det faktisk en billig løsning for en
lygte, som min. holder en vinter hvis ikke flere.

Mvh

Iben
Kennel Born To Work - www.kelpie.dk

Fra : LL

Dato : 02-11-04 20:23

> [...]
> til
> et par ganges brug.
>
> Det er en god ting, når man har en helt sort hund

De kan i hvert fald købes ved Dyrlægerne Univet i Bramming - det er den
slags med refleksbånd med diode lys i - de virker og holder...

Lenn Lauridsen