Lige en grusom historie!
Fra : Heidi Jensen

Dato : 30-10-04 21:32

En annonce fra DBA (mener jeg) lød på, at deres store blå Grand Danois tæve
var forsvundet... jeg skrev til dem og foreslog dem andre steder de kunne
sætte deres søgen ind... I dag har jeg fået denne mail fra dem:

"Min lille datter fandt hende desværre i går ude i en grøftekant, smurt ind
i mudder.Hele den ene side var knust."

Ingen har henvendt sig til dem eller noget som helst! Folk kan f..... være
nogle svin altså!

Heidi

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 30-10-04 23:03

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i mudder.Hele den ene side var knust."
>
> Ingen har henvendt sig til dem eller noget som helst! Folk kan f..... være

Forfærdeligt, det samme var sket for en af mine veninders hund (du ved Heidi
og Benny...)

Charlotte

Fra : Leyna

Dato : 31-10-04 00:00

On Sat, 30 Oct 2004 22:31:58 +0200, "Heidi Jensen" <beardie@mail.dk>
wrote:

>Ingen har henvendt sig til dem eller noget som helst! Folk kan f..... være
>nogle svin altså!

Ja, det er grusomt. Har selv lige mistet en kat på nogenlunde samme
vilkår, og den var endog øremærket, så man hurtigt kunne tjekke hvor
den hørte til, men det er der åebnbart ingen der gider gøre sig
ulejlighed med.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Mus

Dato : 31-10-04 20:40

Leyna <leyna@leyna.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:n578o0toe09o04gqk4mmbggbaqinjb3nqp@4ax.com...

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Personligt har jeg det nu lidt anderledes med katte. Jeg ville selvfølgelig
tjekke katten eller hunden osv, hvis det var mig selv der påkørte denne. Der
tror jeg såmænd ikke der ville være forskel.

Men hvis jeg ser en hund ligge i vejkanten ville jeg stoppe op og tjekke
hunden også hvis det ikke var mig der påkørte hunden.
Sikkert for dårligt, men det gør jeg altså ikke med katte, medmindre jeg kan
se at katten er i live eller der er voldom tvivl herom.
Nu bor jeg på landet og på visse strækninger ligger der næsten en kat for
hver 2-3 km visse tider af året. Det er lidt vildt så mange katte der bliver
kørt over og oftest er der altså ingen tvivl om at de ikke er i live.

LN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 10:10

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> [...]
> vilkår, og den var endog øremærket, så man hurtigt kunne tjekke hvor
> den hørte til, men det er der åebnbart ingen der gider gøre sig

Og det værste er at det koster intet (andet end lidt tid).
Jeg kørte en kat ned for ca. ½ år siden.
Underlige omstændigheder, da der allerførst kom en kat løbende over vejen
(jeg kørte ikke ret stærkt, da det var en villavej)
Jeg bremser lidt, da katten så nemt kan nå over. Desværre kom så dens ven /
kæreste / makker løbende 3-4 meter efter den, og den nåede jeg så ikke at
stoppe for.
Den ramte jeg så, og jeg stoppede øjeblikkeligt. Fandt katten som var i live
men så ud som om den havde det dårligt.
Jeg ringede til Falck for at høre om de kunne sende en dyreambulance. Uden
problemer, det vil dog lige tage 15 min. Jeg brugte så ventetiden på at
spørge i de nærmeste huse, men de kendte ikke til katten. Det er et
villaområde med helt nye hus så naboerne kender ikke hinanden endnu.
Så kom Falck, men katten var død i mellemtiden men de tog den med og ville
underrette ejeren hvis de fandt ud af hvem det var.

Selv om det er meget ubehageligt at køre et dyr ihjel, føler man sig trods
alt meget bedre når man har gjort hvad man kan for at hjælpe bagefter.

--
mvh/rg. Christian

Fra : JBH

Dato : 31-10-04 10:24

> [...]
> i mudder.Hele den ene side var knust."
>
> Ingen har henvendt sig til dem eller noget som helst! Folk kan f..... være

Jeps.

Jeg har oplevet at komme kørende en aften, og være lige ved at påkøre en
stor hund som lå midt på vejen, jeg fik lige netop undveget og stoppet.
Jeg kunne se at der ca 1 km længere henne holdt en bil i vejsiden.
Jeg bakkede tilbage, og holdt med lys og katastrofeblink så jeg kunne
undersøge hunden, uden at blive påkørt af andre bilister. Hunden var død.
Efter et stykke tid kom den bil som havde holdt langt væk, kørende. Der var
tydelige skader på fronten. Jeg fornemmede at bilisten helst var stukket af,
og ville have overladt hvad der videre skulle ske, til andre. Da så
vedkommende fik at vide at det var hundens ansvarskorsikring som skulle
dække skaderne på hans bil, fik piben en anden lyd, og man måtte lægge øre
til hvor uansvarligt hundeejere er, når de sådan lader deres hunde løbe
rundt på landevejen.

Der var ikke nogen som tog telefonen på det nummer som stod på hundetegnet,
enten har de vel været i byen og hunden er sluppet/lukket ud, eller også har
de været ude og lede efter deres hund, så der blev ringet til Falck som så
hentede hunden.

mvh
JBH

Fra : ena

Dato : 31-10-04 11:37

En påkørsel er en af de kedelige ting der kan ske, jeg har selv påkørt en
hund for 5 år siden, hvad der er utilgiveligt er at man ikke straks stopper
og hjælper hunden/dyret og underretter politiet/falck, hunden jeg påkørte
var død men jeg blev ved den til ejerne kom, alt andet er dybt uansvarligt
og hvordan folk kan få sig selv til at stikke af er mig uforståeligt, skader
på bil etc. er i min verden totalt ligegyldigt det er et levende væsen der
er kommet til skade og det er vigtigere end alt andet, en skide bil kan
oprettes eller man kan få en ny.

Fra : JBH

Dato : 31-10-04 11:51

"ena" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse

Snip.

> [...]
> er kommet til skade og det er vigtigere end alt andet, en skide bil kan

Sådan ser mange nok på det, i alt fald når det gælder påkørsel af mennesker,
men ikke alle... Jeg ved ikke om det er specielt kulturbestemt, men nu har
der været ikke mindre end 3 episoder indenfor kort tid, hvor "personer af
anden etnisk oprindelse" efter at være blevet fornærmet, har brugt deres
bil til at påkøre og lemlæstet fodgængere med vilje.

mvh
JBH

Fra : Tjinca

Dato : 31-10-04 16:08

> [...]
> anden etnisk oprindelse" efter at være blevet fornærmet, har brugt deres
> bil til at påkøre og lemlæstet fodgængere med vilje.

Mjaaa...! Kulturbestemt eller ej, danskerne skal bestemt ikke være alt for
hellig. Kæresten blev for 2 år siden kørt ned af en bilist, på undertegnedes
knallert, på vej hjem fra arbejdet en aften.

Bilisten overholdte ikke sin vigepligt, og bragede ind i kæresten der kurede
flere meter hen ad vejen.

Vidner ilede til for at hjælpe, men bilisten kørte troligt videre i al hast.
Desværre var der ingen der fik nummeret på bilen.

Fra : JBH

Dato : 31-10-04 20:38

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> mennesker,
> har
> >

> Mjaaa...! Kulturbestemt eller ej, danskerne skal bestemt ikke være alt for
> hellig.

Der er ikke nogen som snakker om at være hellig, men om at have respekt for
andre væsener, mennesker især.

Lørdag aften kørte 3 arabere dørtræk, og røg op over en midterhelle og kørte
derved en mand ihjel i københavn, samt sårede 2 andre alvorligt.

I sommers kørte 3 arabere dørtræk i Århus, og røg op på en cykelsti, hvor
de kørte en cyklist ihjel.

Det er ikke mere end 14 dage siden en araber SIDST, med vilje påkørte en
fodgænger.

Når personer har så lidt respekt for MENNESKER, så skal man nok ikke
forvente nogen somhelst medfølelse overfor dyr (og især ikke u-rene dyr som
hunde)

> [...]
> knallert, på vej hjem fra arbejdet en aften.
>
> Bilisten overholdte ikke sin vigepligt, og bragede ind i kæresten der

Surt, håber ikke hun kom noget alvorligt til.

> Vidner ilede til for at hjælpe, men bilisten kørte troligt videre i al
hast.
> Desværre var der ingen der fik nummeret på bilen.

Surt, han burde have haft et ordentligt hak i tuden, samt betale en
klækkelig erstatning.

mvh
JBH

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-10-04 21:33

> [...]
> kørte
> derved en mand ihjel i københavn, samt sårede 2 andre alvorligt.

Sgu ked af det, men kan finde den nyhedsformidling der siger at bilen blev
ført af arabere

Link, mogens?

Fra : JBH

Dato : 31-10-04 22:24

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sgu ked af det, men kan finde den nyhedsformidling der siger at bilen blev
> ført af arabere
>
> Link, mogens?

Tv2 nyhederne

http://konsol.tv2.dk/konsol2/flad/kanal/607106

3: Ungt pars aftengåtur endt i tragedie

I teksten nævnes føreren som en 23 årig 2-generationsindvandrer der kørte om
kap med en anden bil, og kørte venstre om helleanlægget.

mvh
JBH

( I Dyb medfølelse for de efterladte)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-11-04 07:53

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tv2 nyhederne
>
> http://konsol.tv2.dk/konsol2/flad/kanal/607106

Det er eneste sted -overhovedet- at 2. generationsindvandrer bliver nævnt.
Der bliver ikke sagt noget med araber, kunne være serbisk, slovensk, svensk,
engelsk mv.
Alle andre nyhedsmedier siger intet om raceforhold..
Men det er jo en smagssag...

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-10-04 17:20

hvor "personer af
> anden etnisk oprindelse" efter at være blevet fornærmet, har brugt deres
> bil til at påkøre og lemlæstet fodgængere med vilje.

Hvad siger Pia Kjærsgaard til det?
Jeg er dødtræt af at hver eneste gang noget er galt, så er det de skide
fremmedarbejdere der er skyld i det hele.
Ta dig nu sammen, lille dansker og tjek statestikkerne, gæt hvad du finder
ud af..

Fra : JBH

Dato : 31-10-04 20:50

> hvor "personer af
>
> Hvad siger Pia Kjærsgaard til det?

Aner det ikke, men vel det samme som mange andre politikere (undtagen Halàl
hippierne på venstrefløjen naturligvis)

> Jeg er dødtræt af at hver eneste gang noget er galt, så er det de skide
> fremmedarbejdere der er skyld i det hele.

Jeg er træt af at folk ikke snart vågner op og se at problemer med
indvandrerbander mv. ikke længere er et Københavnerfænomen, men også noget
som rammer mindre provinsbyer. Desværre ser de det først når deres døtre
bliver voldtaget eller deres sønner overfaldet og frastjålet mobiltelefon,
dankort mv.

> Ta dig nu sammen, lille dansker og tjek statestikkerne, gæt hvad du finder
> ud af..

http://makeashorterlink.com/?M59326F38

http://www.dst.dk/asp2xml/external/external.asp?title=Nyt%20fra%20Danmarks%2
0Statistik:%C2%A0Nr.%20191,%2014.%20maj%202002&ancestor=Statistik&file=/asp2
xml/PUK/udgivelser/get_file.asp?id=4841&show=pdf

Fremmedarbejder ?? Var det ikke et udtryk man brugte i 70èrne

mvh
JBH

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-10-04 21:38

> [...]
> xml/PUK/udgivelser/get_file.asp?id=4841&show=pdf
>

> Fremmedarbejder ?? Var det ikke et udtryk man brugte i 70èrne

Hvilket udtryk bruger du?

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 31-10-04 21:41

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket udtryk bruger du?

Der mest nedsættende han (?) kan finde på !

Henriette

Fra : JBH

Dato : 31-10-04 22:17

> [...]
0Statistik:%C2%A0Nr.%20191,%2014.%20maj%202002&ancestor=Statistik&file=/asp2

Fremmedarbejder/Gæstearbejder var svjh. et udtryk man brugte om personer som
kom for at tjene nogle penge ved at ARBEJDE, for så senere rejse hjem igen
til deres familie..

JBH

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-11-04 07:42

> [...]
> som
> kom for at tjene nogle penge ved at ARBEJDE, for så senere rejse hjem

Jo da, men..
Hvilket udtryk bruger du?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 10:13

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> Jo da, men..
> Hvilket udtryk bruger du?

Find en anden NG:

FUT:
dk.politik.indvandring

--
mvh/rg. Christian

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 31-10-04 21:39

> [...]
> deres

> Aner det ikke, men vel det samme som mange andre politikere (undtagen
`

Nej det gør du vel ikke ! Men så passer du også fint på målgruppen for
hendes politik - ikke-særlig-kvik!

> [...]
> bliver voldtaget eller deres sønner overfaldet og frastjålet mobiltelefon,

Blablabla - Hvad har det med hunde at gøre ???

Henriette

Fra : JBH

Dato : 31-10-04 22:14

"Henriette Lund Larsen" <henriette.larsen[nospam]@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:41854d80$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> `
>
> Nej det gør du vel ikke ! Men så passer du også fint på målgruppen for
> hendes politik - ikke-særlig-kvik!

Skrev den som ikke engang kan finde ud af at skrive Ot, foran et Off topics
indlæg

Hvem er det som ikke er kvik ??

JBH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 10:14

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> meddelelse news:41854d80$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Skrev den som ikke engang kan finde ud af at skrive Ot, foran et Off

Man fortsætter ikke OT når der en gruppe til det: dk.politik.indvandring

FUT:

dk.politik.indvandring

--
mvh/rg. Christian

Fra : Pia Nave

Dato : 31-10-04 22:52

Henriette Lund Larsen wrote:

> `
>
> Nej det gør du vel ikke ! Men så passer du også fint på målgruppen for
> hendes politik - ikke-særlig-kvik!

Det var dog en utrolig nedsættende kommentar!
Hun er sg* da én af de eneste politikere, der lever i og forholder sig
til virkelighedens verden, sådan som den nu engang ser ud i 2004!

--
*~*~*~*~*
Mvh. Pia

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-11-04 07:48

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hun er sg* da én af de eneste politikere, der lever i og forholder sig til
> virkelighedens verden, sådan som den nu engang ser ud i 2004!

Det gode ved Pia Kjærsgaard er at hun sætter ansigt på danskernes
intolerance og egoisme og til tider dumhed. Pia ved jo godt at "de fremmede"
bare er ude på at overtage Danmark og lave en ortodoks islamisk stat ud af
det.
Gad vidst hvor af dem der stemmer på Dansk Folkeparti, der faktisk kender
deres partiprogram, altså bortset fra det med de slemme slemme udlændinge
der hugger mobiltelefoner og alting.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 10:15

> [...]
> deres partiprogram, altså bortset fra det med de slemme slemme udlændinge

Fortsæt venligst i dk.politik eller dk.politik.indvandring

FUT:
dk.politik.indvandring

--
mvh/rg. Christian

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-11-04 09:03

"Henriette Lund Larsen" <henriette.larsen[nospam]@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:41854d80$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Blablabla - Hvad har det med hunde at gøre ???

1) Du deltager selv og hvad har din kommentar med hunde at gøre?

2) Når du er opmærksom på at debatten er OT bør du futte til en relevant
gruppe, i det her tilfælde news:dk.politik.indvandring som jeg futter dette
indlæg til.

FUT: news:dk.politik.indvandring

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 17:24

> [...]
> fremmedarbejdere der er skyld i det hele.
> Ta dig nu sammen, lille dansker og tjek statestikkerne, gæt hvad du finder

Nånånå..... Sikke han hidser sig op - må man nu ikke ha' en kritisk
holdning mere?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-11-04 17:26

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 21:54

> FUT: news:dk.politik.indvandring

Præcis - og lige præcis derfor burde vedkommende havde undgået at
kommentere sagen....

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 02-11-04 07:16

> Præcis - og lige præcis derfor burde vedkommende havde undgået at
> kommentere sagen....

Fej for egen dør først, du fulgte ikke mit FUT!

FUT: news:dk.politik.indvandring (og føg det så for *******)

--
Litter planned Spring 2005
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 22-11-04 16:23

> Fej for egen dør først, du fulgte ikke mit FUT!
>
> FUT: news:dk.politik.indvandring (og føg det så for *******)

Que?

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 31-10-04 14:11

> [...]
> er kommet til skade og det er vigtigere end alt andet, en skide bil kan

Man kan da også få en ny hund....

Uanset hvad, er det da slendrian fra ejerens side, at hunden løber
omkring.
Man må holde styr på sine husdyr.

mvh.

Lars

Fra : Mus

Dato : 31-10-04 15:10

Lars Rasmussen <evil_twin@telstra.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7153f7a9c0f7fee36b504d1e7fe6b6bd.31673@mygate.mailgate.org.

> Man kan da også få en ny hund....
>
> Uanset hvad, er det da slendrian fra ejerens side, at hunden løber
> [...]

gælder det samme med børn når de påkøres?
Der er intet levende du kan kontrollere 100 %

Hvordan holder man styr på sin kat eller en hest der løber ud af
indhegningen???

Man skælder for søren heller ikke ud over at ulykkerne sker, men at man bare
er ligeglad og ikke underretter ejerne hvis dette er muligt.

LN

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 17:22

> gælder det samme med børn når de påkøres?

Børn o dyr kan ikke sammelignes....

> Der er intet levende du kan kontrollere 100 %

Det mener du ikke?
Det vil jeg da så gå videre med
For sådan som jeg forstår lovgivningen (Den er alle seriøse hundeejere
selvfølgelig bekendt med) så må man kun tage snoren af hunden hvis man
har det fulde herredømme over den - og det er der altså ingen der har?

> Hvordan holder man styr på sin kat eller en hest der løber ud af
> indhegningen???

En kat kan man ikke holde styr på - ej heller opdrage på den (Det kræver
i hvert fald tålmodighed).
Hvordan man holder styr på en hest ved jeg ikke - jeg er ikke hesteejer
- men det må formodes, at pågældene ejer sørger for at dyret bliver hvor
det skal.

> Man skælder for søren heller ikke ud over at ulykkerne sker, men at man bare
> er ligeglad og ikke underretter ejerne hvis dette er muligt.

Jeg kørte engang en hund ned, der kom farende ud fra en villahave -
ejeren kom da han hørte jeg bremsede. "Jeg troede den var omme
bagved....." - Det kan hverken hunden eller jeg bruge til en disse!
Hunden måtte aflives - og hvis det ikke var fordi han lå og græd på
jorden, havde jeg givet ham en opsang for ikke at holde styr på sine
ting....
Heldigvis var der ingen bule i bilen.

mvh.

Lars

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-11-04 17:44

> [...]
> selvfølgelig bekendt med) så må man kun tage snoren af hunden hvis man
> har det fulde herredømme over den - og det er der altså ingen der har?

Jammen lad os da endelig gå videre på det, for det henleder sådan set til et
fut til news:dk.politik for også på det puynkt er lovgivningen helt hen i
vejret, for ingen har 100% kontrol over sin hund! Har du hele dit liv gået i
den naive tro at der var folk der havde det?

> Hvordan man holder styr på en hest ved jeg ikke - jeg er ikke hesteejer
> - men det må formodes, at pågældene ejer sørger for at dyret bliver hvor
> det skal.

Nej, men du kan vel bruge øjnene og se de går i indhegning!
Der kan så ske det at hesten bliver skræmt over noget i indhegningen og
slipper ud.

> Jeg kørte engang en hund ned, der kom farende ud fra en villahave -
> ejeren kom da han hørte jeg bremsede. "Jeg troede den var omme
> bagved....."

Ja, nogen folk TROR de har styr på deres hunde... De naive der ikke ved at
man ikke kan haø 100% styr på levende.

--
Litter planned Spring 2005
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 19:39

> [...]
> vejret, for ingen har 100% kontrol over sin hund! Har du hele dit liv gået i
> den naive tro at der var folk der havde det?

Jamen det har jeg da altid vist - det er ligesom når folk siger "bare
rolig, den bider ikke" Hvor ved de DET fra? De ved den aldrig har bidt
nogen før - men de har (med mindre de er synske) ingen anelse om hvad
dyret har tænkt sig omlidt!

> Nej, men du kan vel bruge øjnene og se de går i indhegning!
> Der kan så ske det at hesten bliver skræmt over noget i indhegningen og
> slipper ud.

Hvad f.eks?

> Ja, nogen folk TROR de har styr på deres hunde... De naive der ikke ved at
> man ikke kan haø 100% styr på levende.

Fuldstændig enig - det har jeg også prøvet at forklare min nabo, der har
en løs rottweiler gående...

mvh.

Lars

Fra : Mus

Dato : 01-11-04 18:55

Lars Rasmussen <evil_twin@telstra.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fc51405cdcd564686ec49a249e942561.31673@mygate.mailgate.org.

> Børn o dyr kan ikke sammelignes....

Ok man skal ikke have styr på sine små poder?
I omegnen af hvor jeg bor er der for nylig et tre årigt barn der kravlede
ind til et hingsteplag på marken. Barnet blev bidt og trampet på. Forældre
mm var oprørte hesten var farlig. Ingen gjorde sig den mindste tanke om
forældrenes ansvar. Der skal siges at hesten stor op af en forholdsvis
trafikeret vej. Marken var dobbekt indhegnet.

> [...]
> selvfølgelig bekendt med) så må man kun tage snoren af hunden hvis man
> har det fulde herredømme over den - og det er der altså ingen der har?

Nej mener også man skal gå med hunde i snor i bymæssig bebyggelse.
Lige så meget af hensyn til folk der er bange for dyr.
Men liner kan knække. Vedkommende kan falde og derved miste lignen. Det kan
ikke kontrolleres 100 %, uagtet der er en lovgivning herom.

> En kat kan man ikke holde styr på - ej heller opdrage på den (Det kræver
> i hvert fald tålmodighed).

Det var dig sel vder skrev "Man må holde styr på sine husdyr". Herunder
hører vel også katten.

> Hvordan man holder styr på en hest ved jeg ikke - jeg er ikke hesteejer
> - men det må formodes, at pågældene ejer sørger for at dyret bliver hvor
> det skal.

Ja de gør deres bedste - men det er aldrig 100%. Heste er flugtdyr. Bliver
de bange, så løber de og så kan hegne ikke nødvendigvis holde dem tilbage.
Nogen gange stikker de af uden at være bange. Bryder igennem hegnet eller
springer over.
Med rytter på ryggen kan de også gå i panik og forårsage skade.

> Jeg kørte engang en hund ned, der kom farende ud fra en villahave -
> ejeren kom da han hørte jeg bremsede. "Jeg troede den var omme
> bagved....." - Det kan hverken hunden eller jeg bruge til en disse!

Mon ikke manden bebrejder sig selv og det er derfor han siger således!
Uanset om man så kan bruge det til noget.

> Hunden måtte aflives - og hvis det ikke var fordi han lå og græd på
> jorden, havde jeg givet ham en opsang for ikke at holde styr på sine
> ting....

Det er ingen ting, søde ven. det er et levende væsen.

> Heldigvis var der ingen bule i bilen.

Ja havde det været min hund havde jeg været mindst dobbelt så ligeglad med
din bil som du med min hund.
Det var blevet erstattet, men jeg havde taget mig af min hund først.

LN

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 19:36

> Ok man skal ikke have styr på sine små poder?

Jo - men børn kan ikke erstattes - det kan dyr...

> Nej mener også man skal gå med hunde i snor i bymæssig bebyggelse.

Det skal man også på landet - der står (mig bekendt) ingen steder at den
må vandre frit omkring på landet...

> Lige så meget af hensyn til folk der er bange for dyr.

Det er der _mange_ der ikke fatter :)

> Det var dig sel vder skrev "Man må holde styr på sine husdyr". Herunder
> hører vel også katten.

Men en kat kan du ikke indhegne - og hvor mange frygter lige at en løs
kat kommer og bider i låret?

> Mon ikke manden bebrejder sig selv og det er derfor han siger således!
> Uanset om man så kan bruge det til noget.

Det er bare ikke MIT problem, at han ikke kan holde styr på sin hund -
nu skulle jeg bruge jeg ved ikke hvor lang tid på at stå der og glane...

> Det er ingen ting, søde ven. det er et levende væsen.

> Ja havde det været min hund havde jeg været mindst dobbelt så ligeglad med
> din bil som du med min hund.

Du misforstår - jeg var ikke ligeglad med hunden - den var det synd for
- men EJEREN derimod... Som sagt; han havde fået en ordentlig svada hvis
ikke han lige lå på jorden og græd...

mvh.

Lars

Fra : Mus

Dato : 01-11-04 20:28

> Det skal man også på landet - der står (mig bekendt) ingen steder at den
> må vandre frit omkring på landet...

Nej hvis man vender lovene rundt står der heller ingen steder at hunde i
byerne må vandre frit omkring. Der står de skal føres i snor. Dette står der
ikke vedrørende hunde på landet.

Hundeloven:
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde
færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig
færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som
har fuldt herredømme over dem.

Jeg er i hvert fald ikke stolt af katte må jeg erkende. stoler ikke på dem
;o( De er søde nok, men på afstand.

> Det er bare ikke MIT problem, at han ikke kan holde styr på sin hund -
> nu skulle jeg bruge jeg ved ikke hvor lang tid på at stå der og glane...

Hvor sympatisk

> Du misforstår - jeg var ikke ligeglad med hunden - den var det synd for
> - men EJEREN derimod... Som sagt; han havde fået en ordentlig svada hvis
> ikke han lige lå på jorden og græd...

Det er du vel, hvis du synes en hund kan sidestilles med en død ting og
erstattes som en død ting.
Ja så skulle du nok have sørget for hn fik det skidt,hvis ikke han havde det
forfærdeligt nok i forvejen.
Sm regel er det kun meget usikre mennesker der har brug for på den måde at
trampe på andre der i forvejen har det skidt. Derved hævder de sig selv.

LN

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 21:42

> [...]
> trampe på andre der i forvejen har det skidt. Derved hævder de sig selv.

Ej.... Det handler da om at det er totalt utjekket at ha' en hund og
ikke holde styr på den...

- Lars

Fra : Mus

Dato : 02-11-04 09:33

Lars Rasmussen <evil_twin@telstra.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ebe91531a47cabee39943386a53f747f.31673@mygate.mailgate.org.

> Ej.... Det handler da om at det er totalt utjekket at ha' en hund og
> ikke holde styr på den...

Nej man skal ikke bare med vilje lade hunden rende.

Men uanset hvor godt man mener at have styr på sin hund, kan man aldrig have
100% kontrol over et levende væsen.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 14:17

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Man kan da også få en ny hund....

Siger du også det, hvis det er din egen familie, der var blevet påkørt ?

Vores børns skoletaxi var (uden at det var chafførens skyld) indblandet i en
dødsulykke i fredags på vej hjem fra skole, der kostede en motorcyklist
livet. De ca.10 børn incl. vores 2 drenge i taxien, var desværre alle vidner
til ulykken.Fysisk var alle børnene heldigvis okay.

Uanset hvilket levende væsen, man skulle risikere, at påkøre er det da ens
forb...nede pligt og stoppe op og ringe efter hjælp, hvis der er behov for
det.
Jeg er ganske enig med ena og de andre i, at en bil er bare en "død" ting,
der kan erstattes,
det er et levende væsen ikke....

> Uanset hvad, er det da slendrian fra ejerens side, at hunden løber
> omkring.
> Man må holde styr på sine husdyr.

Der kan ske uheld, så hunden smutter. Fik selv påkørt en lille Puddel
engang, da den var smuttet under smedejernslågen i vores have. Manden kom
ind til os og sagde, at han påkørt hunden, der desværre ikke overlevede.
Har også oplevet, at nogen havde efterladt vores påkørte kat på vejen, men
der var så en anden billist, der havde set den og fået fat i os.

Heste og køer kan også smutte ud, af indhegningen ind imellem, selvom ejeren
har været påpasselig.
Hvis der er tale om påkørsel af f.eks et rådyr ( som jo lever frit i
naturen ), mener jeg selvfølgelig også, at man bør stoppe op og ikke bare
køre videre....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 17:14

> Siger du også det, hvis det er din egen familie, der var blevet påkørt ?

Det kan efter min mening ikke sammelignes - jeg har i hvert fald ikke
sådan et semtimentalt forhold til dyr, at de ikke kan erstattes.

> [...]
> livet. De ca.10 børn incl. vores 2 drenge i taxien, var desværre alle vidner
> til ulykken.Fysisk var alle børnene heldigvis okay.

Det siger du fordi....?

> Uanset hvilket levende væsen, man skulle risikere, at påkøre er det da ens
> forb...nede pligt og stoppe op og ringe efter hjælp, hvis der er behov for
> det.

Det er jeg også.... og har ikke sagt andet.

> Jeg er ganske enig med ena og de andre i, at en bil er bare en "død" ting,
> der kan erstattes,
> det er et levende væsen ikke....

Et menneske kan ikke erstattes.... Det kan et dyr...
Hvis man mister sit barn (gud forbyde det) adobterer man jo ikke straks
et nyt barn - mister man sin hund/kat/andet går de fleste ud og KØBER et
nyt kæledyr; ergo: dyret kan erstattes...

> Der kan ske uheld, så hunden smutter. Fik selv påkørt en lille Puddel
> engang, da den var smuttet under smedejernslågen i vores have. Manden kom
> ind til os og sagde, at han påkørt hunden, der desværre ikke overlevede.

Hvis man ikke er opmærksom på den slags, har jeg altså ingen medlidenhed
med ejeren i en ullykkes situation... Dyret er det selvfølgelig synd
for....
Derudover har man pligt til at påse at ens hund ikke strejfer omkring.

> [...]
> der var så en anden billist, der havde set den og fået fat i os.
>
> Heste og køer kan også smutte ud, af indhegningen ind imellem, selvom ejeren

Er der ikke forskel på at have en hund gående i sin have, og en hest i
en fold på marken?

> Hvis der er tale om påkørsel af f.eks et rådyr ( som jo lever frit i
> naturen ), mener jeg selvfølgelig også, at man bør stoppe op og ikke bare
> køre videre....

Jeg har _stadig_ ikke sagt at det er ok at køre nogen/noget ned og bare
smutte igen...

mvh.

Lars

Fra : Mus

Dato : 01-11-04 17:40

> Et menneske kan ikke erstattes.... Det kan et dyr...

Men det da nemmere med en død ting.

Havd med katte. Det er jo også husdyr??

> Er der ikke forskel på at have en hund gående i sin have, og en hest i
> en fold på marken?

Hvis begge er indhegnet, kan begge bryde ud.

LN

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 19:41

> Hvis begge er indhegnet, kan begge bryde ud.

Hvis det er en hund vi taler om, har ejen ikke været sit ansvar bevidst,
og påset at den ikke strejfer omkring

mvh.

Lars

Fra : Mus

Dato : 01-11-04 20:15

Lars Rasmussen <evil_twin@telstra.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5a75f6e6c84dca2643cd6fa5cf5d3d0d.31673@mygate.mailgate.org.

> Hvis det er en hund vi taler om, har ejen ikke været sit ansvar bevidst,
> og påset at den ikke strejfer omkring

Men det gælder ikke en hest????
Det er meget tydeligt du ikke har meget forstand på dyr.

LN

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 21:46

> Men det gælder ikke en hest????
> Det er meget tydeligt du ikke har meget forstand på dyr.

Hvor står der at en hesteejer har pligt til at sørge for at den ikke
strejfer omkring?

mvh.

Lars

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-11-04 22:00

Lars Rasmussen skrev
<Hvor står der at en hesteejer har pligt til at sørge for at den ikke
strejfer omkring? >

Det står i lov om mark og vejfred, kapitel 1. § 1.

*Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine
husdyr på sit eget. **

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 22:06

> [...]
> strejfer omkring? >
>
> Det står i lov om mark og vejfred, kapitel 1. § 1.
>
> *Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine

Der kan man bare se - det vidste jeg ikke.....
Men hvis man skal holde sine husdyr på sit eget (område) hvordan går man
så tur med sin hund?

mvh.

LArs

Fra : Anette

Dato : 02-11-04 01:03

Lars Rasmussen <evil_twin@telstra.com> wrote:
> Der kan man bare se - det vidste jeg ikke.....
> Men hvis man skal holde sine husdyr på sit eget (område) hvordan går
> man så tur med sin hund?

I snor,
hvor man har (så nogenlunde) styr på
hunden ( katten, hesten, kaninen eller what ever)

Uden for eget område skal man sørge for både at beskytte dyret og beskytte
omgivelserne.

Det er ret enkelt, det kaldes hensyn

/ Anette

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 22-11-04 16:24

*SNIIIIIP*

> Det er ret enkelt, det kaldes hensyn

Ja - noget mange hundejere ikke kender til, desværre.

- Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-04 08:21

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> wrote in message
> *SNIIIIIP*

> Ja - noget mange hundejere ikke kender til, desværre.

Sådan lidt ligesom mange usenetbrugere ikke ?

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 23-11-04 12:31

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> wrote in message

> Sådan lidt ligesom mange usenetbrugere ikke ?

Usenetbrugere kan man ignorere...
De bider og larmer heller ikke
De skider heller ikke på fortorvet og i parken
Fins selv på mere..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-04 12:37

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Usenetbrugere kan man ignorere...

Det er rigtig.

> De bider og larmer heller ikke

Nogle larmer med store bogstaver, nogle bider med deres udtryksform.

> De skider heller ikke på fortorvet og i parken

Nej, men mange hundejere samler altså op efter deres hunde.

> Fins selv på mere..

Der er nok.

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 26-11-04 17:46

> Det er rigtig.

> Nogle larmer med store bogstaver, nogle bider med deres udtryksform.

Ikke hvis man ignorerer dem - det kan man ikke med hunde. De _skal_
partout komme rendene for at man se hvor dejlige de dog er!

> Nej, men mange hundejere samler altså op efter deres hunde.

Ja - der tager du SLET ikke fejl...

- Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-04 08:51

> Ikke hvis man ignorerer dem - det kan man ikke med hunde. De _skal_
> artout komme rendene for at man se hvor dejlige de dog er!

Selv om vores hund render løs køber hun aldrig hen til kondiløbere,
cyklister eller gående. Og hun er ellers meget glad for opmærksomhed.

> Ja - der tager du SLET ikke fejl...

Det mindste man kan gøre når man lufter hund hvor der kommer andre mennesker
er at samle op efter hunden.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-11-04 17:54

> Det kan efter min mening ikke sammelignes - jeg har i hvert fald ikke
> sådan et semtimentalt forhold til dyr, at de ikke kan erstattes.

Enig i det ikke kan sammenlignes! Vil ikke sige at det er pga.
sentimentalitet... Måske... For mig er det bare fordi at et dyr "kun" er et
dyr og et barn er et menneske og der er forskel på dyr og mennesker!

> Det siger du fordi....?

Gør det dig noget det bliver sagt? Nogengange siger folk noget fordi de
gerne vil dele det med andre og hvis du så ikke har noget fornuftigt at
svare til det, specielt noget så frygteligt som det her, så burde du bare
undlade at kommentere det, som et voksent og fornuftigt menneske!

> Et menneske kan ikke erstattes.... Det kan et dyr...

Nej, et dyr kan heller ikke erstattes. Bare fordi man kan gå ud og købe et
nyt er det ikke lig med en erstatning! Det er et nyt dyr med nyt sind, nyt
udseende, nye nykker, nyt temperament osv.

> Hvis man ikke er opmærksom på den slags, har jeg altså ingen medlidenhed
> med ejeren i en ullykkes situation... Dyret er det selvfølgelig synd
> for....

Ja, men jeg troede også jeg havde en 100% escape-fri hundegård lige ind til
en af hundene trissede fri rundt i haven! Nu er den så bygget endnu mere
sikker og de er ikke sluppet ud i 1½ år, men stadig... Det er ufatteligt
hvad hunde kan slippe ud fra!

Desuden havde vi på et tidspunkt en nabo der yndede at lukke vores hund ud
fra hundegården!! Det er ikke vores skyld og ikke noget vi kan opdage før
det er sket et par gange, for første og anden gang troede vi hunden var
sluppet ud selv, så første foranstaltning var at bygge overdækning over det
hele så hele gården var lukket, anden var at sætte en blok i haspen og da
hunden igen var sluppet ud fandt vi ud af hvad der var galt! Vi ville ikke
låse hundegården da man så ikke kunne få hunden hurtigt ud hvis der skulle
ske noget, men gjorde det alligevel. Da naboen så ikke kunne få hunden ud
begyndte han at kaste kanonslag efter den under påstand om at den gøede når
vi ikke var hjemme. Vi spurgte alle de andre naboer og de var enige i at den
ikke sagde en lyd! Det endte med at vi politi-anmeldte naboen, politiet kom
ud med det samme og ga' ham en kæmpe overhaling!

> Derudover har man pligt til at påse at ens hund ikke strejfer omkring.

Ja, men man kan ikke gardere sig imod idioter! Se over...

> Er der ikke forskel på at have en hund gående i sin have, og en hest i
> en fold på marken?

I princippet ikke. Begge bør være forsvarligt indespærret!

--
Litter planned Spring 2005
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 19:47

> Enig i det ikke kan sammenlignes! Vil ikke sige at det er pga.
> sentimentalitet... Måske... For mig er det bare fordi at et dyr "kun" er et
> dyr og et barn er et menneske og der er forskel på dyr og mennesker!

Tak!

> [...]
> svare til det, specielt noget så frygteligt som det her, så burde du bare
> undlade at kommentere det, som et voksent og fornuftigt menneske!

Ja det er godt - men hvad har det med denne debat at gøre?

> [...]
> en af hundene trissede fri rundt i haven! Nu er den så bygget endnu mere
> sikker og de er ikke sluppet ud i 1½ år, men stadig... Det er ufatteligt

Nej - men så var du jo også opmærksom, og fik (formodentlig) fanget
hnden ind igen

> Ja, men man kan ikke gardere sig imod idioter! Se over...

Det vil jeg medgive

> I princippet ikke. Begge bør være forsvarligt indespærret!

Ja - men jeg mener _stadig_ at der er den forskel, at en hund går hjemme
i haven, mens man er der - en hest går i en fold mens ejen måske ikke er
i nærheden...

mvh.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 18:07

> Det siger du fordi....?

Det var et stort chok, så det skulle lige ud....
Desuden havde det, da været endnu mere forfærdeligt, hvis de implicerede
biler, bare havde rystet på hovedet og kørt videre, som der åbenbart er
nogle mennesker, der gør i dag.

> [...]
> et nyt barn - mister man sin hund/kat/andet går de fleste ud og KØBER et
> nyt kæledyr; ergo: dyret kan erstattes...

Selvfølgelig kan du købe en ny hund eller kat, men det er stadig et andet
dyr og en anden personlighed, som det dyr har.
Ergo: Man kan ikke erstatte et/det dyr, som man havde.
Derimod er en bil bare en ting, som nemt kan erstattes.

> Er der ikke forskel på at have en hund gående i sin have, og en hest i
> en fold på marken?

Jo, men i begge eksempler er dyret indhegnet og alligevel er der i begge
tilfælde en chance for, at de kan smutte ud

> Jeg har _stadig_ ikke sagt at det er ok at køre nogen/noget ned og bare
> smutte igen...

Ok, der har jeg så nok læst lidt for meget imellem linierne og dermed fået
det indtryk af dig...
Sorry.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 19:51

> [...]
> Ergo: Man kan ikke erstatte et/det dyr, som man havde.
> Derimod er en bil bare en ting, som nemt kan erstattes.

Jeg er simpelthen ikke enig...
Hvis jeg var i besiddelse af en ældre velholdt bil, hvor det kan være
MEGET svært at skaffe reservedele - ville jeg tænde helt af, hvis
uheldet skete pga. sløseri og "jeg troede...." fra hunde-ejerens side...

> Jo, men i begge eksempler er dyret indhegnet og alligevel er der i begge
> tilfælde en chance for, at de kan smutte ud.

Ja - men en hund kan man som regel holde øje med derhjemme - det er ikke
sikkert med en hest på fold.

Alt forladt :)

mvh.

Lars

Fra : Mus

Dato : 01-11-04 20:46

> Ja - men en hund kan man som regel holde øje med derhjemme - det er ikke
> sikkert med en hest på fold.

Da ikke når man er på arbejde, så er hunde ofte i hundegård som skulle synes
mere forsvarligt end end mark med heste.
Alligevel sker det at nogen slipper ud.

LN

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-11-04 21:51

> Da ikke når man er på arbejde, så er hunde ofte i hundegård som skulle synes
> mere forsvarligt end end mark med heste.

Efterlader du din(e) hund(e) uden opsyn?
Hvordan kan du så holde øje med at de(n) ikke løber ud?
Det har du pligt til i føgle loven - og hvis de(n), som følge af at du
ikke har holdt øje med de(n), bliver kørt ned, er det din sådan set din
skyld hunden(e) lider....

> Alligevel sker det at nogen slipper ud.

Præcis - I rest my case...

mvh.

Lars

Fra : Mus

Dato : 02-11-04 09:43

Lars Rasmussen <evil_twin@telstra.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d7bb263c134e5e9ef2df4fa0aaa89f54.31673@mygate.mailgate.org.

> Efterlader du din(e) hund(e) uden opsyn?

Ja da ellers var der kun arbejdsløse og pensionister der havde dyr. Han er i
huset. Men havde vi indbrud ville han måske slippe ud eller hvis et uartigt
barn smadrede en rude med en bold. Man kan aldrig være 100% sikker.
Vi har faktisk prøvet med hundegård. 180 sm høj med trådnet og dæk over og
fliser under. Han slap ud, hoppede over - ødelagde trådnettet og skuppede
dækkene væk. Vi konkluderede at så var det ikke stedet for ham og derfor er
han i huset nu.

> Hvordan kan du så holde øje med at de(n) ikke løber ud?

Det kan jeg ikke! Og vi sover endda også. Helt vildt ikke.

> Det har du pligt til i føgle loven - og hvis de(n), som følge af at du
> ikke har holdt øje med de(n), bliver kørt ned, er det din sådan set din
> skyld hunden(e) lider....

Hvilken lov siger man skal holde hunden under opsyn 24 timer i døgnet?

> Præcis - I rest my case...

Er det ikke sig der siger man kan have 100% styr på sin hund. Mener du
hermed at man skal sidde og kigge på sin hund 24 timer i døgnet uden søvn
eller indkøb eller noget. Man må aldrig forlade sit hjem uden hunden, hvis
man har hund?

LN

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 22-11-04 16:22

*snip en masse*
> [...]
> eller indkøb eller noget. Man må aldrig forlade sit hjem uden hunden, hvis

Alt det kender jeg slet ikke noget til - jeg ved bare, at man har pligt
til at påse at ens hund ikke strejfer omkring - gør man ikke det, er man
ikke sit ansvar voksen.

- Lars

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-10-04 12:55

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> wrote in message
> [...]
> i mudder.Hele den ene side var knust."
>
> Ingen har henvendt sig til dem eller noget som helst! Folk kan f..... være

Lige inden I alle sammen er ved at falde over hinanden i harme, vil jeg da
fortælle om en oplevelse jeg havde for nogle år tilbage.

Jeg kom kørende ad hovedvej 13, ved hjøllund, en mørk aften omkring
midnatstid, og pludselig løb en stor sort hund (viste sig senere at være en
Newfoundlænder) ud foran os. Jeg nåede ikke engang at flytte foden fra
speederen før jeg ramte dyret. Jeg var klar over at hunden måtte have taget
alvorlig skade, da min højre fordør ikke kunne åbes fordi skærmen var
trykket helt hen foran døren. Vi stoppede, og ledte efter hunden men uden
resultat. Vi fik stoppet et par andre bilister, så vi kunne få lidt mere lys
ud i vejsiden og flere til at lede, men ingen hund. Konklusionen efter 2
timers søgen, var at den måske ikke var død (endnu) men havde slæbt sig væk.

Jeg ringede så til politiet i Horsens´, og fortalte at jeg var ret så
sikker på at der et eller andet sted i nærheden lå en skadet hund. (kunne
dog ikke fortælle andet end at den var sort og stor. Afmærkede stedet, og
kørte hjem.

Næste eftermiddag ringede jeg så til politiet for at høre om de havde fundet
hund og ejer (havde jo et forsikringsspørgsmål med ejeren) Det havde de
ikke.

Jeg kørte så selv tilbage og begyndte at spørge mig for på de nærmeste
gårde, og fandt frem til en ældre handicappet kone, som var ejeren. Hendes
søn havde fundet hunden (i vejkanten hvor vi havde ledt) og han var vældig
forarget over den billist der blot havde påkørt hans mors hund og var kørt
fra stedet.

Pointe: Det er ikke altid tingene er som de ser ud til.

Peter

Fra : Georg

Dato : 31-10-04 20:17

Det er altså osse fortvivlende, at finde en herreløs hund UDEN halsbånd med
et telefonnummer eller andet der henviser til ejeren. For noget tid siden,
mødte jeg en herreløs hund midt om natten, uden halsbånd. Heldigvis kom et
par piger cyklende og tilfældigvis kendte de ejeren som vi ringede til og
han kom med det samme og hentede sin hund.

Georg

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 01-11-04 15:51

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er altså osse fortvivlende, at finde en herreløs hund UDEN halsbånd
med
> et telefonnummer eller andet der henviser til ejeren.

Ja! I foråret løb der en Flatter rundt i den anden ende af byen af hvor jeg
bor'. Jeg havde heldigvis bestemt mig for at gå de 3-4 km. hjem fra job den
dag. Fik fat i hunden og glad for pinde som en Flat er fik jeg lokket den
gamle tæve med med en pind. Gik ind til div. folk i området, men ingen
kendte hunden og øretatoveringen var umulig at tyde! Lånte en snor ved en
venlig mand og traskede de 3-4 km. hjem med den gamle tæve! Slo' et smut
forbi min dyrlæge på vejen der kunne huske hun havde set hunden for nyligt,
men ikke huske hvis det var!

Ringede til politiet med hvad jeg mente var tato-numret, men det ga' ingen
bonus. Den flinke betjent forsøgte videre med de oplysninger jeg kunne gi'
ham. Endelig efter 1 lille time havde han bonus og ringede tilbage med navn
og adresse på ejeren. Spurgte om de skulle ringe efter ejeren og gjorde
opmærksom på at det så ville betyde at de ville få en bøde. Nej tak! Jeg
ringede selv og glade ejere blev genforenet med deres gamle hund! Men sikken
et bøvl at få fat på dem!!

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 01-11-04 11:20

"Peter K. Nielsen" <dukantro@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Pointe: Det er ikke altid tingene er som de ser ud til.
>
> Peter

Det er så sandt som det er sagt. Det er ikke så lidt lettere at finde
hunden om dagen, og igen langt lettere, når man er stedkendt.
Selvom man syntes at man standser hurtigt, så er det en lang strækning man
har kørt, fra man ramte dyret, og til man holder stille. Samtidigt vil de
fleste nok også være temmeligt chokerede. Dyret som er påkørt, kan jo være
smidt 10 meter ind på marken, ligge i grøften, eller måske endda på den
anden side af vejen. Er der stadig liv i dem, ja så kan de bevæge sig vidt
omkring. Katte vil åbenbart helst dø hjemme, så kan den slæbe sig hjem, så
gør den det. De gør nødvendigtvis ikke væsen af sig, min egen gemte sig i
drivhuset, hvor vi fandt den, med et knust bagben. Men den gjorde alt for
at skjule sig, også for os selv, så den var åbenbart indstillet på at dø.
Det var vi nu 3 om at bestemme, og da der er demokrati, vandt flertallet.

Desværre prøvede vi også for mange år siden, at køre en Kleiner
Mynsterlænder ned. Der var dog ingen problemer med at finde den, og ejeren
kom da også løbende. Jeg havde medbragt krydsnøglen, men det var sgu hårdt,
at komme hen til hunden, der lå der på jorden, kiggede op på en, med et
udtryk i øjnene som sagde, " Hvordan kunne du nænne det ".... Det kunne jeg
nu heller ikke. Ejeren ville nu lige have den med hjem, og se om ikke
dyrlægen kunne gøre noget...... Så heldigvis, det dyrlægen kunne gøre, var
at reparere en tand eller to, som var blevet slået i stykker, ellers var
hunden intakt, selvfølgelig godt forslået, hvilket også måtte siges om min
bil. Men hvor var det dog dejligt, da man fik at vide, at hunden havde det
fint. Dette var ved højlys dag, og selvom man kunne følge hundens vej i
spejlene, lå den alligevel længere tilbage, end man først havde antaget.
Den effekt går jeg ikke ud fra, bliver mindre om natten. Så man kan måske
udlede af dette, at der ofte bliver ledt efter påkørte dyr, på de forkerte
steder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 13:16

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message

> [...]
> at komme hen til hunden, der lå der på jorden, kiggede op på en, med et
> udtryk i øjnene som sagde, " Hvordan kunne du nænne det ".... Det kunne

Mener du seriøst at du ville have aflivet den med krydsnøglen ?

Hvorfor ikke ringe efter en dyreambulance, det er gratis.

> [...]
> udlede af dette, at der ofte bliver ledt efter påkørte dyr, på de forkerte

Det var da godt at du ikke fik slået den til lirekassehund med krydsnøglen.

For du tog den vel ikke med fordi du var bange for at hunden ville overfalde
dig ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 04-11-04 11:19

> "Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message
> >

> Mener du seriøst at du ville have aflivet den med krydsnøglen ?
>
> Hvorfor ikke ringe efter en dyreambulance, det er gratis.

Ja jeg mener faktisk, helt seriøst, at hvis min bil havde slået den til helt
lirekassemand, så ville jeg ende dens lidelser med krydsnøglen.
Der var så ingen grund til at den skulle lide yderligere 10 - 60 minutter,
hvis der ifølge alle solemærker, intet håb var for den.

> Det var da godt at du ikke fik slået den til lirekassehund med
krydsnøglen.

Nu kan sådan en krydsnøgle bruges til mange ting, man behøver ikke
nødvendigvis slå med den, men at den også er anvendeligt til den slags, gør
den jo næsten til et universalværktøj. Nu har jeg som regel ikke benskinner
og lignenede liggende i bilen, medens krydsnøgle og advarselstrekant altid
er der, så i mangel af bedre, må man jo bruge hvad man har.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 14:25

> [...]
> sætte deres søgen ind... I dag har jeg fået denne mail fra dem:
>
> "Min lille datter fandt hende desværre i går ude i en grøftekant, smurt

Stakkels mennesker og stakkels hund.
Det var trods alt godt, at de fandt hunden, så de ikke skal leve med
uvisheden.
Det var dog synd, at det lige var datteren, der skulle finde hunden....

> Ingen har henvendt sig til dem eller noget som helst! Folk kan f..... være
> nogle svin altså!

Det er noget svineri og i nogle tilfælde kan det påkørte dyr sikkert
overleve, hvis bare folk gad og stoppe op og ringe efter hjælp.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/