Farvel til Hemi
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 25-10-04 08:53

Så kom det vanskelige valg. Skulle vores dejlige Entlebucher udsættes
for en knæoperation som ikke var en garanti, og derved yderligere
belaste hans F-hofter (HD-status), eller skulle vi tage det endelige
valg at lade ham få fred.

Det er aldrig sjovt at skulle være i den situation at vurdere hvad der
er bedst for hunden - hvad der er bedst for os mennesker er jo absolut
ligegyldigt egentlig.

Vi ved dog, at han kun ville blive dårligere med hans hofter, og en
knæoperation der ikke bare lige bliver god igen dagen efter, ville
belaste hans hofter mere end vi kunne acceptere på hans vegne. Vi
valgte derfor at få vores dyrlæge på besøg i hjemmet, hvor han med
ophøjet ro fik aflivet Hemi mens vi sad sammen med ham og kælede for
ham (Hemi altså!!).

Nu ligger han nede i haven i en dejlig afkrog. Det er hårdt men
alligevel det mest humane vi kunne gøre for ham.

Det er forkert at sige, at vi ikke vil erstatte ham, det vil vi
selvfølelig, helst med en ny Entlebucher, men uanset vil han jo være
unik - ligesom den næste.

Snøft.
Birgitte

Fra : Carola

Dato : 25-10-04 10:44

Hejsa!
Allerførst en kæmpetrøster til Jer.
Jeg syntes I valgte det rigtige for Hemi. Nu ved jeg jo ikke hvor gammel
Hemi var men efter hvad du fortæller så er det rigtigt at det er først og
fremmes hunden man skal tænke på.
Vi har selv stået i ligende situation d. 16-09-04. Da fik vi også vores hund
aflivet herhjemme.
Føler med Jer ogkan da godt forstå at I vil have en ny hund. Men vi ved jo
godt (og det er heller ikke meningen) at den lille ny skal overtage
pladsen....for det får den alligevel svært ved. Selvføjgelig kommer man da
osse til at elske den lige så højt. Vi har også fået en lille ny men det var
lige lidt før vi mistede Bella. Men Bella er der aldrig nogen der kan
erstatte.

Knus og trøster fra Carola

"Kurt Pedersen (slet MK635)" <b.lemming@MK635besked.com> skrev i en
meddelelse news:10986909510.176672931745983@dtext.news.tele.dk...