/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Kennelhoste og smitte?
Fra : Slumfret


Dato : 18-10-04 16:34

Hej,

Bare lige et hurtigt spørgsmål:

Min hund har fået kennelhoste og nu har jeg
lige fået at vide at det kan smitte via mig,
altså at jeg kan smitte andre hunde fordi
jeg jo bor sammen med en 'smittebærer'...

Ka' det virkelig passe?

Håber på nogle hurtige svar

Mvh. Slumfret & Hund

 
 
Christina Jensen (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 18-10-04 17:40

hej hvem har sagt det til dig? jeg har fået at vide at du ikke kan smitte
"Slumfret" <slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse
news:4173e234$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Bare lige et hurtigt spørgsmål:
>
> Min hund har fået kennelhoste og nu har jeg
> lige fået at vide at det kan smitte via mig,
> altså at jeg kan smitte andre hunde fordi
> jeg jo bor sammen med en 'smittebærer'...
>
> Ka' det virkelig passe?
>
> Håber på nogle hurtige svar
>
> Mvh. Slumfret & Hund



Slumfret (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Slumfret


Dato : 18-10-04 19:36

Christina Jensen wrote:
> hej hvem har sagt det til dig? jeg har fået at vide at du ikke kan smitte
*klip*

Hej,

Det var bare en bekendt der sagde det...
Jeg har også altid troet at det kun kan smitte
fra hund til hund - så derfor undrer det mig
meget...
Men nu ville jeg lige høre hvad 'folkets dom'
var?

Slumfret & Hund

Rinski (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Rinski


Dato : 18-10-04 21:38

Hejsa.

Min hund har kennelhoste nu og min dyrlæge har sagt til mig dag at, jeg skal
selvfølgelig holde ham væk fra ndre hunde, hvilket jeg selvfølgelig gør. Men
hensyn til det med at smitte andre hunde hvis man er sammen med andre siger
hun, at det er meget usansyneligt, men for en sikkerhed skyld skal man vaske
sine hænder når man har kælet med sin egen hund og kommer til et hjem med
andre hunde. Sandsyneligheden er der, men det sker sjældent det smitter
gennem mennesker og hunde.

Håber du kan bruge mit svar.

Hilsen Karina



Kito (19-10-2004)
Kommentar
Fra : Kito


Dato : 19-10-04 06:18

Hej Jeg fik af vide da mine hunde havde kennelhoste, at når først det er
brudt ud, er det ikke længere smittefarlig. men smitter ca. 5 dage før
udbrud.
Jeg ved ikke om det er rigtigt for jeg har også hørt noget andet.

vh
Poul
"Rinski" <karina@vilikkeoplyse.dk> skrev i en meddelelse
news:417429ac$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Min hund har kennelhoste nu og min dyrlæge har sagt til mig dag at, jeg
> skal selvfølgelig holde ham væk fra ndre hunde, hvilket jeg selvfølgelig
> gør. Men hensyn til det med at smitte andre hunde hvis man er sammen med
> andre siger hun, at det er meget usansyneligt, men for en sikkerhed skyld
> skal man vaske sine hænder når man har kælet med sin egen hund og kommer
> til et hjem med andre hunde. Sandsyneligheden er der, men det sker
> sjældent det smitter gennem mennesker og hunde.
>
> Håber du kan bruge mit svar.
>
> Hilsen Karina
>



Louise (19-10-2004)
Kommentar
Fra : Louise


Dato : 19-10-04 09:45

Nej, det smitter ikke via dig, men derfor kan du jo godt foretage
nogle ekstra forholdsregler såsom at vaske hænder samt evt skifte tøj
hvis du ved, du skal ud og i nærkontakt med andre hunde.

Mine hunde har også haft kennelhoste for år tilbage. Min hanhund fik
det med som gave fra en stor udstilling i Belgien og smittede de
fleste andre hunde herhjemme. Jeg havde store hvalpe på det tidspunkt
og det var et helvede. Jeg var til udstilling mens jeg havde
kennelhoste herhjemme (uden hund selvfølgelig) og der gik jeg også i
bad og skiftede tøj inden jeg kørte derud bare for en sikkerheds
skyld.

Slumfret (19-10-2004)
Kommentar
Fra : Slumfret


Dato : 19-10-04 11:17

Hej!

Tak for svarene.
Jeg vil holde mig til reglen om at
vaske hænder og evt. skifte tøj
før jeg snakker med andre
hunde - vil jo nødig have en syg hund på
samvittigheden
Mht. hvornår han igen må komme ud blandt andre
hunde, er der vist mange forskellige svar - jeg fik at
vide af dyrlægen og når han ikke længere sagde
som en søløve(mine egne ordså måtte han omgås
andre hunde igen - men min. en uge i karantæne.
Andre siger min. 3 ugers karantæne? Og som Kito
også har hørt; det smitter kun før udbrud?
Jeg tror jeg tager mellemvejen - sådan 2 små uger
i "karantæne" alt efter hvordan min søløve har det
Go' bedring til alle andre syge hunde

Mvh. Slumfret & Hund

Lotte (19-10-2004)
Kommentar
Fra : Lotte


Dato : 19-10-04 22:47

Slumfret <slumfret@opacus.dk> wrote in message news:<4174e969$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej!
>
> Tak for svarene.
> Jeg vil holde mig til reglen om at
> vaske hænder og evt. skifte tøj
> før jeg snakker med andre
> hunde - vil jo nødig have en syg hund på
> samvittigheden
> Mht. hvornår han igen må komme ud blandt andre
> hunde, er der vist mange forskellige svar - jeg fik at
> vide af dyrlægen og når han ikke længere sagde
> som en søløve(mine egne ordså måtte han omgås
> andre hunde igen - men min. en uge i karantæne.
> Andre siger min. 3 ugers karantæne? Og som Kito
> også har hørt; det smitter kun før udbrud?
> Jeg tror jeg tager mellemvejen - sådan 2 små uger
> i "karantæne" alt efter hvordan min søløve har det
> Go' bedring til alle andre syge hunde
>
> Mvh. Slumfret & Hund

Hejsa!
Min dyrlæge siger Kennel hoste er luftbåren -altså er det ikke nemt at ungå!

mvh
Lotte

Anette (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 20-10-04 16:01

Ifølge netdyredoktor er kennelhoste ikke bare smitte med en bestemt bakterie
eller en bestemt virus, men flere forskellige - derfor er det umuligt at
sige hvordan den smitter.
De fleste bakteriestammer smitter ved direkte overførsel, altså feks fra
snude til snude (hånd til ansigt, ligesom feks de forskelllige børnesygdomme
hos mennesker mæslinger, skoldkopper o.s.v. ) og de fleste vira ved
dråbeinfektion ( nys - luftbåren, ligesom forkølelse eller influenza hos
mennesker),

Så den bedste du kan beskytte din og andres hunde er, som andre har
foreslået: Vask hænder hver gang du har været i kontakt med hunden med
kennelhoste. Hold den hostende hund væk fra andre hunde, så længe den er i
behandling/ eller hoster. Undgå at raske hunde deler legetøj, madskål eller
lignende med den smittede hund. Sværere er det såmænd ikke

God bedring med vovse

/ Anette



Tjinca (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Tjinca


Dato : 20-10-04 19:01


"Slumfret" <slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse
news:4173e234$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Bare lige et hurtigt spørgsmål:
>
> Min hund har fået kennelhoste og nu har jeg
> lige fået at vide at det kan smitte via mig,
> altså at jeg kan smitte andre hunde fordi
> jeg jo bor sammen med en 'smittebærer'...
>
> Ka' det virkelig passe?
>
> Håber på nogle hurtige svar
>
> Mvh. Slumfret & Hund


Jeg har min ene hund mistænkt for også at være smittet, selvom hun er blevet
vaccineret mod kennelhoste, så jeg er lidt interesseret i at høre om din
hunds symptomer.

Tjinca



mus (21-10-2004)
Kommentar
Fra : mus


Dato : 21-10-04 07:40


"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4176a7dd$0$8325$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
>
> "Slumfret" <slumfret@opacus.dk> skrev i en meddelelse
> news:4173e234$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej,
> >
> > Bare lige et hurtigt spørgsmål:
> >
> > Min hund har fået kennelhoste og nu har jeg
> > lige fået at vide at det kan smitte via mig,
> > altså at jeg kan smitte andre hunde fordi
> > jeg jo bor sammen med en 'smittebærer'...
> >
> > Ka' det virkelig passe?
> >
> > Håber på nogle hurtige svar
> >
> > Mvh. Slumfret & Hund
>
>
> Jeg har min ene hund mistænkt for også at være smittet, selvom hun er
blevet
> vaccineret mod kennelhoste, så jeg er lidt interesseret i at høre om din
> hunds symptomer.
>
> Tjinca
>

Hej Tjinca

De to gange vores hund har haft kennelhoste, har han hostet - som om han
havde noget siddende i halsen. Det kom ofte noget vidt skum/slim op.
Det har ikke været specielt voldsom hos os, men dette der hver gang har
været meget karakteristisk hos vores hund var en underlig lyd fra struben.
Virkede som om han ikke rigtigt kunne trække vejret og spændte i struben.
Kan næsten ikke beskrive lyden - lidt snorkeagtige lyde fra struben - Ved
ikke det er det folk beskiver som at hunden lyder som en sæl.

LN



Tjinca (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Tjinca


Dato : 21-10-04 08:14


"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:417759db$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hej Tjinca
>
> De to gange vores hund har haft kennelhoste, har han hostet - som om han
> havde noget siddende i halsen. Det kom ofte noget vidt skum/slim op.
> Det har ikke været specielt voldsom hos os, men dette der hver gang har
> været meget karakteristisk hos vores hund var en underlig lyd fra struben.
> Virkede som om han ikke rigtigt kunne trække vejret og spændte i struben.
> Kan næsten ikke beskrive lyden - lidt snorkeagtige lyde fra struben - Ved
> ikke det er det folk beskiver som at hunden lyder som en sæl.
>
> LN


Mange tak for svaret
Det er netop de symptomer hun har, og det er også hvad dyrlægen mener. Jeg
har allerede bestilt tid hos dyrlægen, men det kunne da være interessant at
vide, hvad gjorde du i de to tilfælde? fik de medicin eller forsvandt det af
sig selv igen?


Tjinca



mus (21-10-2004)
Kommentar
Fra : mus


Dato : 21-10-04 09:00


> Mange tak for svaret
> Det er netop de symptomer hun har, og det er også hvad dyrlægen mener. Jeg
> har allerede bestilt tid hos dyrlægen, men det kunne da være interessant
at
> vide, hvad gjorde du i de to tilfælde? fik de medicin eller forsvandt det
af
> sig selv igen?
>
>
> Tjinca
>

Første gang fik jeg antibiotika og noget hoste stillende hos dyrlægen
Der er en virus og derfor virker antibiotikaen ikke mod selve kennelhosten -
men mod følgesygdomme som lungebetændelse.

Anden gang valgte vi ikke at tage til dyrlæge og gav ham intet.
En forkølelse hos os mennesker kan jo også give lungebetændelse - men det er
jo ikke så ofte. Vi tænkte det måske kunne være det samme med hunde. Så vi
valgte ikke at give måske unødig medicin.

LN



Pil Larsen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Pil Larsen


Dato : 21-10-04 15:09

Hej Slumfred og hund,

Ja, det kan det desværre godt. Kennelhoste komplekset er jo et kompleks af
flere forskellige virus og bakterier. Dvs at sygdommen ikke skyldes en ting
men en uheldig kombination af flere forskellige ting, kulde, træk, stress
forskellige virus og bakterier. Nogle af dem kan desværre godt overleve uden
for det syge dyr og derved smitte til dig og vidre igen. Men det er ikke
nogen superstor risiko.
mvh Pam
"Slumfret" <slumfret@opacus.dk> wrote in message
news:4173e234$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Bare lige et hurtigt spørgsmål:
>
> Min hund har fået kennelhoste og nu har jeg
> lige fået at vide at det kan smitte via mig,
> altså at jeg kan smitte andre hunde fordi
> jeg jo bor sammen med en 'smittebærer'...
>
> Ka' det virkelig passe?
>
> Håber på nogle hurtige svar
>
> Mvh. Slumfret & Hund



Louise (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Louise


Dato : 22-10-04 15:16

Hostemedicin er en god ting hvis hunden er plaget af hosten, men
antibiotika har en meget begrænset effekt. Jeg gav alle mine hunde
medicin dengang og købte mig fattig i det, men det havde reelt ingen
virkning, det tog lige så lang tid for dem at blive raske som andre
hunde, jeg har hørt om. Jeg har også siden fået fortalt at
antibiotika/penicillin ikke har den store effekt på kennelhoste.

Men derfor synes jeg nu at hunden skal afsted til dr. Dyr alligevel

Han skal jo også leve.

Louise

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste