2 hunde ?
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 06:01

Hej

Hvad er det bedste, at sætte sammen med en kastreret hanhund, som savner en
legekammerat - en tæve eller en hanhund ?

Tina

Fra : Kito

Dato : 13-10-04 06:18

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er det bedste, at sætte sammen med en kastreret hanhund, som savner
> en legekammerat - en tæve eller en hanhund ?

Det kan der ikke sådan lige svares på. Nogle hunde kan med nogle og ikke med
andre. Får du hunden ind som hvalp er chancen størst for at det lykkedes. I
dit tilfælde vil jeg tro at de er ligemeget hvilket køn du vælger da din
hund er kastreret.
Jeg har selv 2 hanhunde på 7 år og på 10 måneder. Den gamle er sommetider
træls over for andre hanhunde han møder, men hvalpen på 10 er der ikke
problemer med endnu. Det vil komme en dag, hvor hvalpen vil bestemme og det
kan godt gå hårdt for sig. Når først rangorden til den tid er sat på plads
vil det sandsynlig gå godt igen.
mvh
Poul

Fra : Karina

Dato : 13-10-04 07:42

>en tæve eller en hanhund ?

Hej Tina

Vi har en han hund og skal have en ny på fredag. Vi blev rådet til at få en
tæve, men vores hanhund er heller ikke kastereret.
Jeg ved ikke hvordan det er med magt kampe mellem en kastereret hanhund og
en som ikke er, men jeg ville vælge en tæve for en sikkerheds skyld.

Mange hilsner

Karina

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 16:43

Karina wrote:

> [...]
> Jeg ved ikke hvordan det er med magt kampe mellem en kastereret
> hanhund og en som ikke er, men jeg ville vælge en tæve for en

Hej

Som jeg læser det ud af Jeres indlæg, så er det bedst, at føre en hvalp
sammen med min hund - og kønnet betyder knapt så meget, idet han er
kastreret.
Min hund er 1 ½ år, og det er en hanhund på 6 måneder, jeg har kig på - vil
det være helt hen i vejret ??....jeg syntes jo, at 6 måneder er hvalpet

Tak for mange gode svar

Mvh

Tina

Fra : Pwh

Dato : 13-10-04 16:57

Tina wrote:
> Min hund er 1 ½ år, og det er en hanhund på 6 måneder, jeg har kig på
> - vil det være helt hen i vejret ??....jeg syntes jo, at 6 måneder er
> hvalpet

Undskyld jeg spørger, men hvorfor vil du have så "gammel" en hvalp,
du snyder da dig selv for at kunne præge den i den allervigtiste periode
fra den er 8 til den er 12 uger. Den smule ulejlighed der er med at gører
en rigtig hvalp renlig kommer da mange gange godt igen.
Angel er lige blevet 6mdr, jeg kunne da slet ikke forestille mig ikke at
have haft hende fra spæd, det er da en oplevelse man aldrig får igen.
Voksne bliver de sgu hurtigt nok, og er det resten af livet )

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 17:14

Pwh wrote:

> [...]
> at have haft hende fra spæd, det er da en oplevelse man aldrig får
> igen. Voksne bliver de sgu hurtigt nok, og er det resten af livet )

Fordi jeg er blevet forelsket i den dejligste Cavalier
men jeg ved godt, hvad du mener, og vil igen gøre nogen overvejelser !!

Mvh
Tina

Fra : Pwh

Dato : 13-10-04 19:47

> Fordi jeg er blevet forelsket i den dejligste Cavalier
> men jeg ved godt, hvad du mener, og vil igen gøre nogen overvejelser
> Tina

Hvilken race hund er det du har i forvejen.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 08:04

Pwh wrote:

> Hvilken race hund er det du har i forvejen.
>
> /Jens

Det er en Chihuahua

Mvh
Tina

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-10-04 09:34

> [...]
vil
> det være helt hen i vejret ??....jeg syntes jo, at 6 måneder er hvalpet

Hej Tina

Ja det ved jeg ikke. Min gamle Hovawart tæve, levede på lånt tid, og vi
vidste, at vi snart måtte sige farvel til hende, og egentligt stik imod alle
planer, så blev hendes afløser, en Hovawart han, på 14 mdr, så vi i omkring
et halvt år, havde 3 hunde. Det er for så vidt gået ganske problemfrit.
selvfølgelig var der lidt knurren, og fortællen, at han var altså bare en
hanhund, og derfor nederst .... og det måtte han bare lære at leve med.
Det er fortsat gået ganske fortrinligt, men da begge er fuldt avlsdygtige,
så skal de lige holdes lidt adskilt i løbetiden, da de åbenbart ser stort på
raceforskelle .. Men det er stadig den lille rod af en Aussie tæve der
bestemmer, selvom han er dobbelt så stor, og kunne æde hende til frokost,
uden at tage på.

M.V.H.....Benny..

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-10-04 08:08

> [...]
en
> legekammerat - en tæve eller en hanhund ?

Det har nok mere med jer og race at gøre end med køn... Er i gode
hunde-ejere, er det en social race og er hunden ellers mentalt sund skulle
det være underordnet. Jeg kender flere der har både hanner og tæver i
forskellige aldre gående i en skøn harmoni! Hundene er alle anskaffet som
hvalpe og er glade for hinanden og mennesker.

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Pwh

Dato : 13-10-04 16:41

Tina wrote:
> Hej
>
> Hvad er det bedste, at sætte sammen med en kastreret hanhund, som
> savner en legekammerat - en tæve eller en hanhund ?

Jeg har selv en Tæve hvalp på 1/2 år sammen med en kastreret hanhund på 2.5 år.
Jeg valgte en tæve ud fra at Tyson altid har leget bedst sammen med tæver,
og fordi de fleste råede mig til ikke at sætte 2 hanner sammen pgr magtkampe.
Samspillet mellem mine 2 vuffer er helt perfekt, de leger fint sammen og der har indtil
videre ikke været nogen problemer mellem dem indbyrdes.

/Jens

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 13-10-04 19:41

Hej Tina.
'Jeg vil klart vælge en tæve, og det gør jeg så ud fra min egen erfaring da
vi har en kastreret han hund en lille sød og dejlig " Coton de tulear" men
vi blev nød til at kast. ham da han markedrede tissede meget især indenfor,
det hjalp så på det, men der var lige noget vi ikke havde fortalt den inden
han sov ind i narkosen, og det er at han tror stadigvæk at han er lige så
stor som en Rottweiler og minds ½m bred over skuldren.
Vi købte så en hanhund da vi jo troede at så var i orden!!, men nej nej, da
han blev 1 år så kom kampene alså for alvor, så vi måtte sende den nye
hanhund tilbage til opdrætter, da de ikke overhovet kunne være sammen uden
at slås, og man står jo ikke ligefrem og ser på at den lille bliver flæsket
fordi han ikke vil overgive sig.
Så nu har vi en tæve som så er et år gammel nu og de går fint i spænd sammen
og han reagere ikke en døjt på hendes løbetid, så det er mit bud på det.
Held og lykke med det.
MVH.
Susanne.

Fra : Christina Jensen

Dato : 13-10-04 19:43

Hej...jeg ville nok mene en tæve...det har jeg bedste erfaringer med.

Fra : erica

Dato : 14-10-04 18:41

Hej Tina

Når din hund kun er 1½ ville jeg nok vente lidt før jeg fik hund nr.2.
Hvis der er ca 2-3 års forskel 2 hunde er det næsten ligegyligt hvad
køn det er (især hvis du har hund nr. 2 fra hvalp af). Du kan ungå
mange magtkampe ved at vente lidt endnu.

med venlig hilsen Erica

som har en tæve på 3½ og en han på 8 mdr.

Fra : Heidi

Dato : 17-10-04 06:31

erica_lundqvist_key@hotmail.com (erica) wrote in message news:<8e9a96d8.0410140940.565669e6@posting.google.com>...
> [...]
> mange magtkampe ved at vente lidt endnu.
>
> med venlig hilsen Erica
>
> som har en tæve på 3½ og en han på 8 mdr.

Hej med Jer!

Jeg har god erfaring med at have flere hanhunde sammen. Jeg har fire
hanner, en skotte på 2, en skotte på 3, en westie på 6 og en westie på
8. Vi har indimellem perioder, hvor man fornemmer, at de lige prøver
hinanden lidt af, men jeg har aldrig - 7-9-13 - haft slagsmål imellem
dem. De er alle stabile og mentalt sunde hunde, så jeg ser ingen
problemer i at have en flok som min. Dog tror jeg, at man som leder
skal træde lidt mere i karakter, så de ikke behøver at bekymre sig om,
hvem der er chefen