Jagthund søges
Fra : Rikke Andersen

Dato : 08-10-04 08:51

Hejsa

Jeg skriver på vegne af nogle gode venner. De søger en kommende jagthund, og
lad mig med det samme sige at jeg har INTET forstand på jagthunde, så jeg
forsøger bare at formidle kontakt. Men deres gamle jagthund skal aflives
inden for ganske kort tid. Den er gammel og slidt så beslutningen er lige om
hjørnet

Men her lidt om dem og hvad de søger, så hvis nogen her på listen kender et
match, så må I gerne skrive til mig privat så skal jeg formidle kontakten
videre.

Ægteparret Grethe og Finn er ca. 50 år gamle, og hunden vil primært være
Finns hund. De lever et meget aktivt udeliv og hundene er en naturlig del af
familien. Hvilket vil sige at de spiser i køkkenet, ligger i sofaen og sover
i soveværelset ligesom menneskerne

De bor langt ude på landet (og det er virkelig langt ude *S*) og hundene går
frit ude når de er på arbejde. (De kan gå ind i stalden eller brygggerset)
Der bor også 5 heste og en række katte på gården, og de har et ret stort
socialt liv så der kommer mange folk dumpende forbi, nogen gange også når de
ikke er hjemme.
De har endnu en hund, en lille Dansk/Svensk gårdhund (hanhund).

Finn er en meget elskelig person der holder utroligt meget af sine dyr - han
kunne ikke drømme om at slå dem eller behandle dem grusomt men han er sådan
en fyr der taler med meget kropssprog (store og vilde armbevægelser) og han
råber meget, både af kone, børn og hunde (børnene er begge voksne og flyttet
hjemmefra) Der er ikke noget ondt i dette, men han er bare sådan så det skal
være en hund der kan tåle det uden at lade sig gå på af det. Ingen i hans
omgangskreds (incl. hans 2 nuværende hunde tager nogen som helst notits af
dette længere)

Den skal være korthåret for det vil Grethe have, og hvad hun siger er lov.

Han vil have en blandingshund - og dette er ikke for at starte debatten for
og imod igen, men sådan en vil de altså have. Walthe (hans nuværende
jagthund) er en blanding af Kleiner Münsterländer og Hønsehund og den har
han været utrolig glad for.

De vil helst have en hund der er ca. 1 års tid men de er heller ikke
afvisende overfor en hvalp hvis det er den rigtige.

De bor på Fyn men vil gerne køre efter den rigtige hund så geografi er ikke
noget problem.

Hvis nogen lige kender et match må I meget gerne kontakte mig

Venlig hilsen

Rikke Andersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-10-04 10:08

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> wrote in message
> [...]
> inden for ganske kort tid. Den er gammel og slidt så beslutningen er lige

Nu tager det jo ret lang tid at træne en god jagthund op.

> [...]
af
> familien. Hvilket vil sige at de spiser i køkkenet, ligger i sofaen og

Vores hund er også en naturlig del af vores familie, spiser i køkkenet men
sover dog i hendes egen seng eller under spisebordet. Sover nede i stuen
selv om vi har soveværelse på 1. sal.

> Hvis nogen lige kender et match må I meget gerne kontakte mig

Jeg tror nu de må acceptere at skulle træne den også. Man kan ikke bare købe
en jagthund som er anvendelig.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Rikke Andersen

Dato : 08-10-04 10:18

> Nu tager det jo ret lang tid at træne en god jagthund op.

Hejsa

Jamen det tror jeg da ikke er nyt for Finn, han er jo som sagt 50 år og hans
nuværende jagthund skal aflives pga alder. Jeg ved ikke nøjagtigt hvor mange
år han har gået på jagt men mon ikke det er 25-30 år efterhånden så jeg
tipper at den kommende hund bliver hans 4. eller 5. jagthund så jeg er
sikker på, at han er fuldt ud i stand til at træne den op.

Mange hilsner Rikke

Fra : Rikke Andersen

Dato : 08-10-04 10:19

> Jeg tror nu de må acceptere at skulle træne den også. Man kan ikke bare
> købe
> en jagthund som er anvendelig.

Ja det kan jeg godt se, jeg ikke fik skrevet ret tydeligt.

De forventer ikke at hunden er trænet som jagthund - ej heller forventer de
at kunne benytte en kommende hund på jagt lige med det samme, men det er det
den skal bruges til i fremtiden

Rikke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-10-04 11:03

> [...]
de
> at kunne benytte en kommende hund på jagt lige med det samme, men det er

Jeg ville snakke med erfarne opdrættere af racen, og lede efter hunde som
har vist noget på arbejdsmæssige prøver og som mentalt er gode familiehunde.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-10-04 11:23

> Jeg ville snakke med erfarne opdrættere af racen, og lede efter hunde som
> har vist noget på arbejdsmæssige prøver og som mentalt er gode
> [...]

Hej Christian
Rikke skriver at det skal være en blanding, så det bliver lidt svært at
finde en opdrætter.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-10-04 11:31

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> familiehunde.
> >

> Hej Christian
> Rikke skriver at det skal være en blanding, så det bliver lidt svært at
> finde en opdrætter.

He he, ups det havde jeg overset.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-10-04 10:31

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> noget problem.
>
> Hvis nogen lige kender et match må I meget gerne kontakte mig

Hej Rikke
Den Blå Avis har en del mere eller mindre voksne hunde, også forskellige
blandinger af jagthunderacer. Er det en han eller tæve de ønsker?
Her er en af DBA´s annoncer (hunden er i Tarm):
Hilsen Vibeke

KleineMunsterlænder, 2 år, rødbrun hun. Bla. m.GordonSetter. Første år
trænet som jagthund, andet år 100 % familiehund. Utrolig dejlig og kærlig
hund. Sælges da vi skal flytte i lejlighed 1.200,-

---

Fra : Rikke Andersen

Dato : 08-10-04 12:14

Ja det er måske sådan noget de søger - jeg giver det i hvert fald videre.

Jeg tipper næsten at de selv kigge i DBA og Gul og Gratis, jeg smed mest det
her indlæg fordi der måske var nogen på denne liste der lige kendte et
protentielt emne

Rikke

Fra : JSM

Dato : 08-10-04 12:11

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skriver på vegne af nogle gode venner. De søger en kommende jagthund..

De kunne jo prøve at kigge på www.dyrenes.beskyttelse.dk under internater.
Måske kunne en af dem bruges ?

mvh
Jesper

Fra : JSM

Dato : 08-10-04 12:13

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse

> "Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse

> De kunne jo prøve at kigge på www.dyrenes.beskyttelse.dk under internater.
> Måske kunne en af dem bruges ?

Og det skulle selvfølgelig have været www.dyrenes-beskyttelse.dk . Sorry.

/Jesper

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-10-04 12:28

> Og det skulle selvfølgelig have været www.dyrenes-beskyttelse.dk . Sorry.
>
> /Jesper

Hej
Ja, og her findes der f.eks. en korthåret hønsehund på godt 1 år, der har
prøvet at være på jagt.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 09-10-04 15:02

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Snip

> Hvis nogen lige kender et match må I meget gerne kontakte mig
>
> Venlig hilsen
>
> Rikke Andersen

Min Breton-tæve har fået hvalpe for knap 5 uger siden. Hvalpene er en bl.
mellem somsagt breton ( en fremragende jagthunde race) og en samoide ( som
altså er en spidshund ) Om de får jagtinstinkter, kan jeg jo ikke sige, men
du er velkommen til at kontakte mig på henriette.larsen@webspeed.dk for
yderligere information.

Mvh. Henriette larsen
www.sitecenter.dk/detlarsenskeparadis

Fra : Karina G.C.

Dato : 10-10-04 10:40

Om de får jagtinstinkter, kan jeg jo ikke sige, men
> du er velkommen til at kontakte mig på henriette.larsen@webspeed.dk for
> yderligere information.

Hej..

Jeg har selv en Samojede/Labrador blanding, hun er en fremragende
appotør (både tør og i vand), spor, søg og lydigheds hund

Der er nemlig rimelig godt med jagt hund i Samojeden også, den er
oprindeligt avlet til at være "multi" hund (træk, følge, jagt,
varmedunk, mv. læs evt. på deres hj.side om dens oprindelse) og
generalt kan det siges om den at den ikke har mistet (via avl kun på
ekstriør) de oprindelige egenskaber...

Held og lykke med at finde den rigtige jagt-hund

Vh.Karina.

Fra : Rikke Andersen

Dato : 15-10-04 09:56

Lige for at følge op, så har Finn og Grethe fundet en rigtig sød lille
størrelse på 11 uger.

Jeg surfede videre og faldt over jagtshop.dk og der var jo lige præsis hvad
de manglede.

De har været ude og se bimsen og den flytter ind i aften.

Mine småkravl glæder sig også, for så får de jo en legekammerat i deres
størrelse når vi er på besøg dernede

Hilsen Rikke
http://www.bobbe.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-10-04 12:16

> [...]
>
> De har været ude og se bimsen og den flytter ind i aften.
>
> Mine småkravl glæder sig også, for så får de jo en legekammerat i deres

Hej Rikke
Jamen tillykke til Finn og Grethe med den lille ny. Hvad er det så for en
størrelse?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Rikke Andersen

Dato : 18-10-04 11:51

> Hej Rikke
> Jamen tillykke til Finn og Grethe med den lille ny. Hvad er det så for en
> størrelse?
> Hilsen Vibeke

En blanding af noget jagthund lige præsis som de gerne villle have.

Vist nok *S* ½ Ruhåret hønsehund og 1/4 formel 1 og 1/4 FT Springer
Spaniel - der er stadig billeder af kuldet på:
http://www.jagtshop.dk/annoncer/hundetilsalg.html

Jeg har desværre ikke haft tid til at se den i denne weekend, men jeg satser
på at vi skal på et hurtigt besøg hos den lille ny i aften eller i morgen -
men rygtet siger at den er "verdens allerbedste og klogeste hvalp.... og
aldrig er der født så fantastisk en skabning..... og og og.... så jeg tipper
at alt er lutter idyl

Knus fra Rikke

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-10-04 12:00

> [...]
> men rygtet siger at den er "verdens allerbedste og klogeste hvalp.... og
> aldrig er der født så fantastisk en skabning..... og og og.... så jeg

Hej
De ser søde ud, den lille hvalp får det nok rigtigt godt
Hilsen Vibeke

---