Billigt loppemiddel?
Fra : Hans Paulin

Dato : 08-10-04 08:36

Min veninde køber "Frontline" loppemiddel til 300 kr. for 3 pakker på
apoteket til sin Golden Retreiver - findes der et billigere alternativ?
Hans

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 09-10-04 15:06

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Min veninde køber "Frontline" loppemiddel til 300 kr. for 3 pakker på
> apoteket til sin Golden Retreiver - findes der et billigere alternativ?
> [...]

Jep - jeg køber program vet i den største størrelse med 6 tbl. - rækker til
6 mrd. (omkring 200kr) Den er beregnet til 20-40 kg, men da min hund kun
vejer 17-18 kg deler jeg tbl. i 2 - og vupti er der til 12 mrd.

mvh. Henriette

Fra : Mor Karen

Dato : 10-10-04 06:01

Hej
Ja det er noget skidt når vores firbenede får lopper.
Jeg har undgået dette ved at give mine hunde hvidløgspiller hver dag.
Jeg køber 100 hvidløgspiller i supermarkedet for 40-50 kr og der er så til 3
måneder. Billigere end det på apotekerne og andre steder.
1 pille i maden om aftenene, vådmad, så kommer lopperne ikke, de kan nemlig
ikke lide hvidløg og smutter igen hvis de kommer på hunden.
Billigt og sundt for selv hunde kan godt bruge hvidløg som jo er et
naturprodukt.

Karen og Lonnie

"Henriette Lund Larsen" <henriette.larsen[nospam]@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4167f037$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : mizz molly

Dato : 11-10-04 20:50

Mor Karen <morhagen@sol.dk> skrev:
> [...]
>mine hunde hvidløgspiller hver dag.
>Jeg køber 100 hvidløgspiller i
>supermarkedet for 40-50 kr og der er så til 3

Hejsa.
Jeg har brugt knust frisk hvidløg til mine to hunde, Amstaffer, de
sidste ½ år og de har ingen lopper haft og ingen flåtter, så dette
billige middel kan jeg varmt anbefalde. Jeg knuser et lille fed
hvidløg ned i deres mad, feks leverpostej eller sovs og kartofler
og det giver jeg dem hver 3 dag og det holder lopper og flåtter
væk og så er det jo billigt.
hilsen kassandra

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-10-04 18:29

mizz molly skrev:

> Hejsa.
> Jeg har brugt knust frisk hvidløg til mine to hunde, Amstaffer, de
> sidste ½ år og de har ingen lopper haft og ingen flåtter, så dette
> billige middel kan jeg varmt anbefalde.

Tak til alle for bidrag!
Hans