Min gamle hund synger vist på sidste vers.
Fra : Lars ?land Hansen

Dato : 06-10-04 13:48

Hej i gruppen

Jeg har en snart 16 år gammel blanding af fox, Cairn og Tibetansk
terrier, som vist har set bedre dage.
Han har lige fra han blev født været en utroligt aktiv, livlig og glad
hund, og er det for så vidt stadig. Han spæner rundt om huset, op/ned
af trapper og er altid frisk på en lang gåtur.
Umiddelbart virker han stadig frisk som da han var hvalp, men men
men.....
En enkelt dag uden hans gigtmedicin og han er træt, doven og ikke i
humør til noget som helst. Ydermere er både synet og hørelsen også
snart helt i bund.
Da jeg har haft hunde i snart tredive år mener jeg selv at jeg er i
stand til at se på hunden om han har smerter, og det virker ikke
sådan.

Mit spørgsmål er så:
Er det uetisk at holde ham frisk på hans gigtmedicin, når han åbenbart
ikke kan klare sig uden?? Eller burde jeg tage mig sammen og kører til
dyrlægen og få det overstået??

Til daglig er der som skrevet tidligere intet at se til hans alder...

Med venlig hilsen

Lars Øland Hansen

P.S. Er det normalt at en boxeropdrætter kræver at man skal være
medlem af boxer-klubben og møde til træninger og udstillinger ofte,
for at købe en boxer?? Jeg er nu stødt på det problem hos flere
boxeropdrættere, og jeg vil hellere bruge mine weekender på at være
sammen med min hund, fremfor at tage på udstillinger og træninger hele
tiden...... Så hvis nogen kender nogen som kan sælge mig en
boxer-hvalp uden alle de krav, så mail mig lige. Tak.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-10-04 14:04

oeland2003@hotmail.com (Lars ?land Hansen) writes:

> Er det uetisk at holde ham frisk på hans gigtmedicin, når han åbenbart
> ikke kan klare sig uden?? Eller burde jeg tage mig sammen og kører til
> dyrlægen og få det overstået??

Jeg kan kun svare for mig selv, jeg har nemlig også gigt. Når man får
gigtmedicin, der tager smerterne, så har man det godt. Hvis man ikke
får medicinen, så gør det ondt. Hvis man ikke har voldsomme
bivirkninger af medicinen, så mener jeg absolut ikke at det skader.

Så hvis han har det godt med medicinen, så er der da ikke nogen grund
til at tage den tunge vej endnu. Men i det øjeblik medicinen ikke
virker mere, eller de andre skavanker giver ham et dårligt liv, så
skal det overvejes igen.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Mus

Dato : 06-10-04 14:34

> [...]
> tiden...... Så hvis nogen kender nogen som kan sælge mig en
> boxer-hvalp uden alle de krav, så mail mig lige. Tak.

Det er meget forskelligt.
Jeg kan sige så meget at træne i en specialklub, skal man som regel være
medlem af den pågældende specialklubs hovedorganisation. Men man kan jo også
træne i feks DCH.

Jeg vel rigtigt gerne prøve at hjælpe dig. En boxer er jo bare en dejlig
hund. Vi har en skøn hanhund, gizmo, på 7½ år. Men vil da råde dig til at gå
til træning med en boxer. Det er altid en god idé - men igen det kommer
meget an på jeres erfaring.

Jeg skal vide lidt mere om dig for for evt at kunne hjælpe. feks
Hvor i landet er du fra? - er du villig til at køre et stykke for den rette
hund?
Har i haft boxer før - eller stor hund?
Hvad ønsker i med jeres nye hund - hvad skal i bruge hunden til?
Ønsker i en hanhund eller en tæve?
etc
etc

Du kan skrive til mig privat på bastian@spamsol.dk

fjern spam i e-mail adressen

LN

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 06-10-04 21:27

oeland2003@hotmail.com (Lars ?land Hansen) skrev:
> [...]
>men.....
>En enkelt dag uden hans
>gigtmedicin og han er træt, doven og ikke i

Hej Lars !!

Har du tænkt over, havd din hund mener op din ide om evt.
at lade den aflive ??
Det kan jo være, at den er glad og tryg ved at kunne lugte
din tilstedeværelse hver dag og nyder uden tvivl den form
for tilværelse den har.
Hvis den "ikke ville længere" lagde den sig simpelthen til
dø, bl. a. ved at holde op med at spise og drikke.
Den er nok, uden at vi ved det bekymret for, hvordan det
skal gå dig, hvis den ikke længere kan passe på dig.
Mvh.
Hans