Vi glæder os - vi får hund........ Marsvin~
Fra : Trix

Dato : 01-10-04 20:43

Vi får en dejlig lille sort Cocker Spaniel på søndag.
Nej hvor vi glæder os

Vi har to marsvin.

Er der mon nogen der har erfaring med, hvordan vi bedst vænner dyrene til
hinanden.

Vuf
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 22:07

"Trix" <post@FJERNrisager-give.dk> skrev i en meddelelse
> Vi får en dejlig lille sort Cocker Spaniel på søndag.
> Nej hvor vi glæder os

Tillykke

> Vi har to marsvin.
>
> Er der mon nogen der har erfaring med, hvordan vi bedst vænner dyrene til
> hinanden.

Lad hvalpen hilse på / snuse til marsvinene, mens i holder marsvinene.
Find et tidspunkt, hvor hvalpen er lidt træt og ikke al for legesyg /
bidelysten...
Gentag projektet mange gange, så skal de nok blive gode venner.

Vores hvalp har dyb respekt for marsvinene og deres lyde.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 22:09

> [...]
>
> Vi har to marsvin.
>
> Er der mon nogen der har erfaring med, hvordan vi bedst vænner dyrene til

Tillykke med hunden

Bare lad dem snuse godt og grundigt til hinanden under opsyn.

Marsvin plejer at være glade for andre dyr, og de fleste hunde, jagttrænede
hunde undtaget, vil ikke gøre marsvin noget.

Først gang dyrene mødes, har i marsvinene oppe, så I kan gribe ind, hvis
hunden skulle være voldsom. Går det godt, så kan I næste gang lade dyrene
mødes frit, men stadig med jer som trykke havne på sidelinien.

Langt de fleste marsvin vænner sig hurtigt til, at der jævnligt står en hund
og studerer dem gennem tremmerne. Mine har været fløjtende ligeglade, om så
hunden har stået og savlet ned på dem, fordi hun gerne ville have deres
agurk

Held og lykke med den ny hund :)

Tina