temperatur ???
Fra : Casper

Dato : 31-10-04 14:34

Ved hvilken temperatur trives kampfisk bedst ved ???

Hilsen Casper.......

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 14:50

Casper wrote:
> Ved hvilken temperatur trives kampfisk bedst ved ???
>

> Hilsen Casper.......

En google på kampfisk giver 2930 hits på 0,21 sek.

--
Mvh, Ole Larsen.
Fotografiske billeder på http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Tomasz

Dato : 31-10-04 15:46

> En google på kampfisk giver 2930 hits på 0,21 sek.

Hej

Husk lige at det ikke er alle som er så smarte og kan finde ud af google
Det er måske derfor de spørger....
Her er link til 9 resultater i dk.fritid.dyr.akvarium
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&q=kampfisk+temperatur&btnG=S%C3%B8g&meta=group%3Ddk.fritid.dyr.akvarium

Med venlig hilsen
Tomasz

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 16:14

Tomasz wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Husk lige at det ikke er alle som er så smarte og kan finde ud af google
> Det er måske derfor de spørger....

Tror du selv på den ?
Det er nok lettere at søge "kampfisk" på google end at holde dem

Fra : Jørgen

Dato : 31-10-04 16:53

"Tomasz" <papusniak-hoho@hoho-hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er måske derfor de spørger....
> Her er link til 9 resultater i dk.fritid.dyr.akvarium

Hej Tomasz
Din søgning, hvor du går direkte efter en bestemt gruppe - hvordan gør du
det?
Jeg har lige prøvet at efterligne dig, men det lykkes ikke.
Hilsen
Jørgen

Fra : Annette Holm

Dato : 31-10-04 17:43

Jeg syntes ikke i er rare her inde!!!!
Det kunne jo godt være at Casper ville have en snak igang om sine kampfisk!
Casper i min bog står der at det er en labyrent fisk ,og helst skal gå ved
en temp på 27-30 grader.
Jeg har aldrig haft kampfisk selv,
Med Venlig Hilsen
Annette Holm.
www.bonnet-it.dk/annsholm

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 19:23

Annette Holm wrote:
> [...]
> Casper i min bog står der at det er en labyrent fisk ,og helst skal gå ved

En historie jeg vist nok har fra Jan Bøgh, der nok har den fra....?

Den sultne kineser beder fiskeren om en fisk at spise.
Fiskeren svarer, at giver jeg dig en fisk, bliver du mæt i dag. Men
lærer jeg dig at fiske, kan du være mæt resten af livet

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 31-10-04 20:26

> [...]
> Fiskeren svarer, at giver jeg dig en fisk, bliver du mæt i dag. Men lærer
> jeg dig at fiske, kan du være mæt resten af livet

Kommer vel an på om man kan fange noget

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Tomasz

Dato : 31-10-04 20:32

"Annette Holm" <ah@dk> skrev i en meddelelse
> Jeg syntes ikke i er rare her inde!!!!

Hej søde Annette

Det er forskelligt hvordan folk opfatter ord som er skrevet, positiv eller
negativ, derfor bruger man smiles, for at understrege hvad man nu mener.
Så op med humøret, vi er ikke så slemme, vi vil kun hjælpe
Jeg har ikke forstand på kampfisk, men ville lige visse hvordan man kan
finde lidt om dem i grupperne
Folk har skrevet det et par gange så hvorfor ikke at bruge det.

Mange varme hilsner
Tomasz

Fra : Tomasz

Dato : 31-10-04 20:25

"Jørgen" <jjgas@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det?
> Jeg har lige prøvet at efterligne dig, men det lykkes ikke.

Du går på www.google.dk,
vælger grupper, http://groups.google.com/
vælger .dk , klikker mig til det gruppe jeg vil søge i og til sidst markerer
at jeg vil søge kun i den ene gruppe og skriver søgeord
eller
Gå i grupper, skriver søgeord kigger lige hvad for nogle grupper der dukker
op og vælger den relevante.

Mange hilsner
Tomasz

Fra : Jørgen

Dato : 31-10-04 20:30

> [...]
> eller
> Gå i grupper, skriver søgeord kigger lige hvad for nogle grupper der

Hej TomasZ

Fra : Jørgen

Dato : 31-10-04 20:32

> [...]
> eller
> Gå i grupper, skriver søgeord kigger lige hvad for nogle grupper der

Hej Tomasz
Tak for hjælpen.

Fra : Per W.

Dato : 31-10-04 22:18

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i melding

> En google på kampfisk giver 2930 hits på 0,21 sek.

Nå var det vel ikke antall hits, men temperatur han spurte om, eller?
Kanskje du mente antall hits x med tiden og så kvadratroten av dette? da
kommer man jo rundt 24.8 grader, er det det du mener?

/Per W.

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 22:35

Per W. wrote:
> [...]
> Kanskje du mente antall hits x med tiden og så kvadratroten av dette? da
> kommer man jo rundt 24.8 grader, er det det du mener?

Hvis du har problemer med at forstå meningen, så gentages den her:

Fra : Per W.

Dato : 31-10-04 22:46

> [...]
> Fiskeren svarer, at giver jeg dig en fisk, bliver du mæt i dag. Men lærer
> jeg dig at fiske, kan du være mæt resten af livet

Så egentlig hadde man ikke trengt news i det hele tatt, man kunne bare fått
en melding opp på skjermen at man fikk svaret på google ?? Hvorfor står det
ikke i 'reglene' til news gruppene at man ikke skal spørre om ting, dette
får man jo svar på ved å gå til google?

/Per W.

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-11-04 08:01

Per W. wrote:

> [...]
> ikke i 'reglene' til news gruppene at man ikke skal spørre om ting, dette

Ja, du kan jo næppe benytte sprogforskellen som undskyldning for at du
endnu ikke har fattet hvad sagen drejer sig om.

Men når du nu fortsat er af den opfattelse, at man skal servere svar på
et sølvfad selvom det indebærer at man skal søge oplysningerne for en,
der selv lige så godt kunne have foretaget denne yderst simple søgning,
forstår jeg ikke, at du selv ikke søgte for Casper og gav ham svaret -
sådan i stedet for at spilde vor tid med dine trækasserier.

For mig er dette EOD, og jeg foreslår at du evt. fortsætter på en mere
passende NG som eks admin.netikette, hvorfor jeg efter bedste evne
FUTTER dertil

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-11-04 10:56

> En google på kampfisk giver 2930 hits på 0,21 sek.

Du har ret. Hvad skal vi også bruge denne gruppe til.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 01-11-04 11:59

Jens Jensen wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret. Hvad skal vi også bruge denne gruppe til.

Jeg tror at det som Ole kommunikerer ud, er at trivialviden er nemmere
at finde på Google, fordi det som regel er et simpelt opslag.
Lidt mere komplekse spørgsmål, der enten kræver erfaring og/eller flere
års "studier" og dermed en eller anden form for menneskelig fortolkning,
er derimod mere oplagte på Usenet.

Forstå mig ret; hvis der ikke var en, der engang imellem bad folk bruge
Google, ville grupperne drukne i spørgsmål som:
* Skal der være vand i et akvarie?
* Må man godt stjæle?
* Hvad farve er en postkasse?
* Hvad er to plus to?
* Hvilken benzin skal jeg bruge til min Golf?
osv.

Husk på at et spørgsmål i en nyhedsgruppe tager tid for folk at svare
på. Derfor er det rimeligt at folk har gjort et minimum af en indsats på
egen hånd inden da.

--
Steen Suder

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-11-04 12:32

Steen Suder, privat wrote:
> [...]
> Husk på at et spørgsmål i en nyhedsgruppe tager tid for folk at svare
> på. Derfor er det rimeligt at folk har gjort et minimum af en indsats

Det kan man kun være enig i - på spørgsmål som dette vil det være mange
gange hurtigere og nemmere at lave et enkelt opslag på Google end spørge her
i gruppen - og vente på at andre laver opslaget for en - og så få svaret.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Lars Stigaard

Dato : 01-11-04 16:47

Jeg må indrømme jeg troede jeg kunne spørger om alt her inde, så længe at
jeg holdte mig til emnet "akvarium"
og at hvis folk ikke ved noget om emmet eller anser det som værende under
deres værdighed at svare på mit spørgsmål lod være med at svare,
istedet for at lire lort af , være bedre vindende.... vælg selv
Desuden var det vist en gammel kineser ( men helt sikkert ikke Ole Larsen)
der sagde :

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

og det er den her streng jo et udmærket eksempel på
God fornøjelse med dine kampfisk Casper

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-11-04 17:25

Lars Stigaard wrote:
> Jeg må indrømme jeg troede jeg kunne spørger om alt her inde, så
> længe at jeg holdte mig til emnet "akvarium"
> Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Netop - og Oles svar er ikke dumt.

Det er meget bedre at få svar på hvordan man selv finder svaret end at andre
finder svaret til en.

Fra : Jørgen

Dato : 01-11-04 20:26

> Netop - og Oles svar er ikke dumt.
>
> Det er meget bedre at få svar på hvordan man selv finder svaret end at
> andre finder svaret til en.
>
> Jan
>
> --
> Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Hvem ka'
BILKA

ka' der mon koges mere suppe på denne høne?

Hilsen
Jørgen

Fra : Lars Stigaard

Dato : 01-11-04 21:17
Fra : Jens Jensen

Dato : 02-11-04 10:28

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lidt mere komplekse spørgsmål, der enten kræver erfaring og/eller flere
> års "studier" og dermed en eller anden form for menneskelig fortolkning,

Og hvem skal definere, hvad er trivialviden?

> [...]
> * Hvad farve er en postkasse?
> * Hvad er to plus to?
> * Hvilken benzin skal jeg bruge til min Golf?

Disse eksempler er ikke nødvendigvis trivialviden, men kan aflede store
diskussioner inden for etik/moral, filosofi og motorsport/tuning. Men
problemet er ikke og har aldrig været så stort, at gruppen drukner i det,
som andre betragter som trivialspørgsmål. Det er som regel nybegyndere, der
får smidt googlemetoden i hovedet, og kan få følelsen af, at de ikke er
velkomne, eller at de gør noget forkert (hvilket de ikke gør i følge regler
og fundatser, da spørgsmålet hører til den korrekte gruppe), og tænker
måske, at folk er arrogante i denne gruppe..

> Husk på at et spørgsmål i en nyhedsgruppe tager tid for folk at svare
> på. Derfor er det rimeligt at folk har gjort et minimum af en indsats på
> egen hånd inden da.

Nej, der er ikke nogen der tvinger folk til at svare. Det sidste tilfælde,
var et meget simpelt spørgsmål, som krævede et meget simpelt svar, hvis man
kender det. Kender man ikke svaret, så er man altså ikke forpligtet til at
finde det i sine akvariebøger eller på nettet - man må godt lade være med at
svare. Dette spørgsmål var ikke til et doktorafhandlingssvar - find selv
svaret.

Dette er en grupe der er beregnet til diskussion. Et googlesvar dræber en
kommende tråd, som kunne komme til at handle om mange andre ting omkring
kampfisk.

Et svar var, at kampfisk skulle have 27-30 grader, hvis jeg husker korrekt.
Nogle kunne svare, at de holdt dem ved f.eks. 23-25 uden problemer. Dette
kunne måske aflede en diskussion, om fisken kunne leve længere ved lavere
temperaturer osv.

Bevares, google er også et svar, og det har da afgjort afledt en diskussion

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-11-04 11:42

Dette er blevet en tråd meget længere end emnet er værd. Det er desværre
hvad der ofte sker på en NG - at en eller anden føler anledning til at
gå efter manden i stedet for efter bolden, med alenlange tråde - der
ofte ender i absurditeter - til følge.

På NG forekommer ofte spgsml., som stilleren lige så godt selv og
hurtigere kunne have søgt svar på ved at søge på eks. google/dogpile
osv. Eller ved at læse et par dage tilbage på gruppen. Eller ved at lave
en gruppesøgning på emnet.

Nogle gider ikke og andre kender ikke muligheden. I begge tilf. finder
jeg det relevant at henvise til den pågældende løsning.
Hvor meget udbytte man får af NG og nettet i øvrigt er jo i høj grad
afhængigt af evnen til at søge og sortere oplysninger.

Hvis nogle finder det forkert at benytte et link som svar på et spgsml.,
og det har jeg også i anden forbindelse set eksempler på flere gange, så
dem om det. Der er så tale om en forskel i virkelighedsopfattelse som
der naturligvis skal være/er plads til så længe man ikke, som i denne
tråd, benytter denne forskel til at overfalde anderledes opfattende.

Og fri mig/os for krav om at vi skal gebærde os som om vi stadig var på
"rød stue" niveau, hvor man ikke kan tillade sig at stille selv den
mindste forventning til andre.

Der FUTTES som angivet, da jeg finder debatten helt off topic her.