Problemer med kalk el. lign på 'låget'
Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-10-04 09:23

Hej,

Jeg har problemer med at 'låget' (de øverste glasplader) på mit akvarie
bliver kalket til. Jeg har prøvet at lægge dem i eddikesyre natten over,
uden nogen større virkning desværre? Har I andre samme problem, og hvordan
løser I det?

Jonas Jalling

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 28-10-04 09:55

hej

Jonas Jalling wrote:

> [...]
>uden nogen større virkning desværre? Har I andre samme problem, og hvordan

jeg plejer at bruge saltsyre.... direkte paa glaset, og bruge en
kunst-stof børste til at fordele det med. det gaar meget hurtigt....
5-10 sek... saa er glaset rent igen....

/f

Fra : Jonas Jalling

Dato : 28-10-04 10:19

Finn Bindeballe wrote:
> [...]
>
> jeg plejer at bruge saltsyre.... direkte paa glaset, og bruge en
> kunst-stof børste til at fordele det med. det gaar meget hurtigt....

Hej Finn,

Det vil jeg prøve i eftermiddag. Mange tak.

Jonas Jalling

Fra : Jørgen

Dato : 28-10-04 17:37

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden nogen større virkning desværre? Har I andre samme problem, og hvordan

Hej Jonas
Eddikesyre er meget tyndt flydende, derfor måske problemer med virkningen.
Prøv i stedet at "smøre" lidt closetrens på glasset, og vent 1 time eller 2
inden du skylder det af.
Det er bare noget der virker.
Hilsen
Jørgen