Fiskene dør
Fra : Jesper S Jensen

Dato : 24-10-04 12:04

Jeg har et problem med mine slørhaler det vil sige at de efter en 2 til 3
uger får ligesom mel på deres haler. Vi har købt medicin som ligesom ikke
hjælper. Jeg skifter vand hver 14 dag samt renser den svarmp der sidder i
pumpen. Med hensyn til fodring får de efter behov. Jeg købte 5 slørhaler for
en 3 uger siden og de fejlede ikke noget men så her forleden så jeg at de
havde det man kalder mel på halerne og den ene døde her til morgen.Jeg
statede i går med at give medicin Er der nogen der evt. kan hjælpe mig eller
har prøvet det samme

Med venlig hilse Jesper

Fra : Iceage

Dato : 24-10-04 17:27

Prøv at give dem en omgang salt det skulle virke, min fiske handler sagde en
gang tiol mig at de skulle have en strøget kop pr 60 liter vand.
Har aldrig prævet selv men han siger det virker.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 24-10-04 17:47

Renser du filter hver gang du skifter vand???

Mikkel Munk

Fra : Jesper S Jensen

Dato : 24-10-04 18:11

Nej Det gør jeg ikke da det bliver renset efter behov når jeg kan se når det
er snavset.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 24-10-04 18:13

Det mel du omtaler på fiskenes haler - er det svamp eller...???

Ydermere, hvor stort er akvariet? Og går de sammen med andre fisk...???

Vh
Mikkel Munk

Fra : Jesper S Jensen

Dato : 24-10-04 18:50

Mit akarium er på 60 liter der er andre slørhaler samt 2 maller og en
pandafisk Det den har på halerne er som små sukkerkorn det sidder på
fortrinsvis på halerne. Det medicin vi bruger hedder "Fauna mor" men har
ikke den rigtige efekt. Det er nu anden gang at fiskene får det. Jeg har
taget den grå slørhale op og over i en anden skål og har givet den medicin.
Jeg håber bare ikke at jeg skal ud at købe nye fisk Det er kun den grå der
har det Jesper

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 25-10-04 15:34

"Jesper S Jensen" <jmjs@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> taget den grå slørhale op og over i en anden skål og har givet den
> medicin. Jeg håber bare ikke at jeg skal ud at købe nye fisk Det er kun

Du skal bruge faunamor hos alle fisk der har været i kontakt med den syge
fisk. De kan være smittet selvom det ikke er brudt ud endnu. Desuden er det
vigtigt at du følger brugsanvisningen meget nøje. Altså medicin på 1 og 2
dag, med slukket filter (tag det op og lad den køre i en spand med vand), og
så igen på 7'ende. De dage hvor der ingen filter er i, skal du lade en
luftsten skabe omrøring i vandet.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.