Er der sygdom i mit akvarie ??
Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 23-10-04 13:42

Hej akvarium venner..
Har lovet lige og melde hvordan det er gået efter parasit angreb i mit
Akvarium ...
Nå, men det gik desværre ud over 7 fisk som døde en efter en, men det er
lykkedes mig og rede den sidste af mine tre up and down catfish, selv om den
var helt hvid til sidst.
Det hjalp ikke med det første medicin jeg kom i vandet
(faunamor) selv om jeg støvsugede, skiftede vand og rensede filter hver dag.
Jeg havde jo filteret oppe når jeg medicinerede fiskene. Jeg har også købt
et nitrit test sæt og vandet var mellem 0,3 og 0,4. Der står på
brugsanvisningen at så er uskadeligt.
Men så har jeg prøvet med Polyfungus og så skete der noget. Den kur er nu
færdig og som en afslutning på det hele, bliver vandet behandlet med
Nitrivec.
Men pyha, sikke en start for en nybegynder. Det går lige nogle uger før jeg
køber nye fisk ...
Tak for jeres hjælp,tips og ideer.
Mvh. Malene

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-10-04 08:36

"Malene Günther Gomez" <chipmis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men pyha, sikke en start for en nybegynder. Det går lige nogle uger før
jeg
> køber nye fisk ...
> Tak for jeres hjælp,tips og ideer.

Karantæneakvarium