FTP-server til RødHætte?
Fra : Rander

Dato : 15-05-01 13:30

Jeg vil køre noget FTP på min Linux 7.1-box. Men hvilket server-program
skal jeg vælge til den? Det skal gerne være lidt nemt at sætte op, da jeg
ikke er den store haj til Linux.

Anonymt login er ikke nødvendigt i første omgang, men det skal gerne kunne
laves rimelig nemt...

Jeg har hørt noget om at server-programmet der følger med distributionen
(ftpd?) har nogle alvorlige sikkerhedshuller, så hvad vil i anbefale?
--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg tror, det var en der hed Mogens, som lavede de ti bud. (Karianne, 7 år)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-05-01 13:42

Fra : Rander

Dato : 15-05-01 14:28

Tue, 15 May 2001 14:41:43 +0200 brugte Rasmus Bøg Hansen 28 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>wu-ftpd (fra 7.1) har i hvert fald tidligere haft alvorlige fejl. Der er
>vist ikke fundet nogen endnu i den udgave, der følger med 7.1. Jeg vil
>nu stadig anbefale proftpd, da den (IMO) er lettere at konfigurere og
>bygget på en bedre sikkerhedsmodel - denb har også en bedre
>sikkerhedsmæssig historie.
>Jeg har rpm'er på http://www.amagerkollegiet.dk/~moffe/

Er hentet og installeret - og det kører! Jeg må sgu have gjort ngoet galt -
det var alt for nemt!?

Tak for hjælpen!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Min moder døde nær 58, nærmest af spiritus. (Skadesanmeldelse)

Fra : Troels Arvin

Dato : 15-05-01 14:53

On Tue, 15 May 2001 14:30:13 +0200, "Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

> Jeg har hørt noget om at server-programmet der følger med
> distributionen (ftpd?) har nogle alvorlige sikkerhedshuller
Alle general-purpose ftp-programmer i unix-verdenen har vist haft
sikkerhedshuller, måske lige undtagen Pureftpd, som så tilgengæld er
meget ung.

- Men det er korrekt, at wu-ftpd, som følger med i bl.a. Red Hat, har
haft bemærkelsesværdigt mange huller.

Jeg synes, at proftpd er godt. Du kan finde det via http://freshmeat.net/

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 21-05-01 08:12