|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Så kan i godt skifte til diesel... Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  14-10-04 18:39
 | 
 |  | 
 
            ....også Mogens K...     BMW 535dA E60 - 2004 (Serie)
 Motorart R 6
 Hubraum 2993 ccm
 Aufladung BiTurbo
 PS - UMin 272 PS - 4400/Min
 Nm - UMin 560 Nm - 2000/Min
 Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
 Gänge/Schaltung 6/Automatik
 Test in sport auto 10/2004
 Gewicht 1794 kg
 0 - 80 km/h 4,5 s
 0 - 100 km/h 6,5 s
 0 - 120 km/h 9,0 s
 0 - 130 km/h - s
 0 - 140 km/h 11,5 s
 0 - 160 km/h 15,1 s
 0 - 180 km/h 19,3 s
 0 - 200 km/h - s
 Test in ams 21/2004
 Gewicht 1800 kg
 0 - 80 km/h 4,6 s
 0 - 100 km/h 6,8 s
 0 - 120 km/h 9,2 s
 0 - 130 km/h 10,6 s
 0 - 140 km/h 12,1 s
 0 - 160 km/h 16,2 s
 0 - 180 km/h 20,7 s
 Vmax 250 km/h
 Hockenheim, kleiner Kurs 1.20,2 min
 Grundpreis 49.300 Euro (09/2004)
 Testwagenpreis 68.770 Euro
            
             |  |  | 
  Mogens (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  14-10-04 19:01
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:416eb9a5$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > ...også Mogens K...     > BMW 535dA E60 - 2004 (Serie)
 > Motorart R 6, Hubraum 2993 ccm, Aufladung BiTurbo
 > PS - UMin 272 PS - 4400/Min, Nm - UMin 560 Nm - 2000/Min
 Jow, jow - vi har jo vendt emnet :)
            
             |  |  | 
  Peter (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter
 | 
 Dato :  14-10-04 19:10
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:416eb9a5$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > ...også Mogens K...     >
 > BMW 535dA E60 - 2004 (Serie)
 >
 >
 > Motorart R 6
 > Hubraum 2993 ccm
 > Aufladung BiTurbo
 Betyder det, at du overgiver dig?
 Mogens - gider du kontakte mig på mail?
 /Peter
 -- 
http://www.grauslund.com |  |  | 
  Henrik B. (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  14-10-04 19:15
 | 
 |  | 
 "Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse 
 news:416ec101$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Motorart R 6
 >> Hubraum 2993 ccm
 >> Aufladung BiTurbo
 >
 > Betyder det, at du overgiver dig?
 Hvem mig? Nope.....gider sgutte at skifte gear for hver 10 meter.    Se bare den lille film jeg har postet link til herover - han laver ikke 
 andet end at skifte...
 -- 
 M.v.h.
 -------------------------------------
 Livet er for kort til lange overhalinger 
            
             |  |  | 
   Ukendt (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  14-10-04 19:56
 | 
 |  | 
 
            > Hvem mig? Nope.....gider sgutte at skifte gear for hver 10 meter.    > Se bare den lille film jeg har postet link til herover - han laver ikke
 > andet end at skifte...
 Hvis du har seks gear, der rækker fra 0-280 km/t, så skal der vel ikke
 skiftes gear flere gange fra 0-280 km/t, end der skal i en tilsvarende
 benzin....eller hvad..??
 Spænd i omdrejningstal pr gear er naturligvis mindre, men til gengæld er
 udvekslingen højere.
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
    Henrik B. (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  14-10-04 20:21
 | 
 |  | 
 "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse 
 news:416ecbd1$0$284$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hvis du har seks gear, der rækker fra 0-280 km/t, så skal der vel ikke
 > skiftes gear flere gange fra 0-280 km/t, end der skal i en tilsvarende
 > benzin....eller hvad..??
 Nej, men nu findes der vist ikke ret mange diesellaer der løber over 200-220 
 km/t.    Derudover er der jo turbotøven, som på mange dieselbiler er lige så voldsom, 
 som på de første generationer af benzinturbo'er. Dengang blev biler 
 kritiseret voldsomt for dette af den samlede motorpresse, men i dag 
 accepterer man det, blot der hældes diesel i tank - man undres...
 -- 
 M.v.h.
 -------------------------------------
 Livet er for kort til lange overhalinger 
            
             |  |  | 
     Jakob Jeppesen (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  14-10-04 21:01
 | 
 |  | "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:416ed1b3$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Derudover er der jo turbotøven, som på mange dieselbiler er lige så voldsom, som på de første generationer af benzinturbo'er.
 > Dengang blev biler kritiseret voldsomt for dette af den samlede motorpresse, men i dag accepterer man det, blot der hældes diesel
 > i tank - man undres...
 >
 
 Det kunne jo skyldes at turbobenzin biler oftest ses som sports-
 lige modeller, men turbodiesel snarere er en nødvendighed for
 at få en diesel til at flytte sig bare nogenlunde fornuftigt.
 I dag er turbodiesel vel nærmest allemandseje med mellem
 præstationer - det er benzinturboer endnu ikke.
 
 /Jakob
 m. tdi
 
 
 
 
 |  |  | 
      Niels Skaaning (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Skaaning
 | 
 Dato :  14-10-04 22:52
 | 
 |  | "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:416edb13$0$77013$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:416ed1b3$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > > Derudover er der jo turbotøven, som på mange dieselbiler er lige så
 voldsom, som på de første generationer af benzinturbo'er.
 > > Dengang blev biler kritiseret voldsomt for dette af den samlede
 motorpresse, men i dag accepterer man det, blot der hældes diesel
 > > i tank - man undres...
 > >
 >
 > Det kunne jo skyldes at turbobenzin biler oftest ses som sports-
 > lige modeller, men turbodiesel snarere er en nødvendighed for
 > at få en diesel til at flytte sig bare nogenlunde fornuftigt.
 > I dag er turbodiesel vel nærmest allemandseje med mellem
 > præstationer - det er benzinturboer endnu ikke.
 
 Det forstår jeg egentlig ikke, for en turbo forbedre jo virkningsgraden for
 motoren. Det skal selvfølgelig også stå i forhold til den mængde råstoffer
 og energi, der bruges på at producerer turboen og alt dens tilbehør. Hvis
 det så står i turboens favør burde alle biler have en mindre motor, med
 turbo i stedet for en stor uden turbo.
 
 NS
 
 
 
 
 |  |  | 
       Thomas Johansen (15-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Johansen
 | 
 Dato :  15-10-04 08:48
 | 
 |  | > og energi, der bruges på at producerer turboen og alt dens tilbehør. Hvis
 > det så står i turboens favør burde alle biler have en mindre motor, med
 > turbo i stedet for en stor uden turbo.
 
 Det kommer.. det kommer.. Med det miljø krav som bilproducenterne er under
 efterhånden er turbo vejen frem i benzin biler.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        Henrik B. (15-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  15-10-04 15:41
 | 
 |  | 
 "Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse 
 news:cknvb4$2q7a$1@news.cybercity.dk...
 >> og energi, der bruges på at producerer turboen og alt dens tilbehør. Hvis
 >> det så står i turboens favør burde alle biler have en mindre motor, med
 >> turbo i stedet for en stor uden turbo.
 >
 > Det kommer.. det kommer.. Med det miljø krav som bilproducenterne er under
 > efterhånden er turbo vejen frem i benzin biler.
 Tjah, det er vi jo nogen der har vidst i 20 år.    -- 
 M.v.h.
 -------------------------------------
 Livet er for kort til lange overhalinger 
            
             |  |  | 
     Thunderbird [7100] (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  14-10-04 22:47
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 14 Oct 2004 21:21:23 +0200, "Henrik B."
 <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
 >
 >"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse 
 >news:416ecbd1$0$284$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 >> Hvis du har seks gear, der rækker fra 0-280 km/t, så skal der vel ikke
 >> skiftes gear flere gange fra 0-280 km/t, end der skal i en tilsvarende
 >> benzin....eller hvad..??
 >
 >Nej, men nu findes der vist ikke ret mange diesellaer der løber over 200-220 
 >km/t.    >
 >Derudover er der jo turbotøven, som på mange dieselbiler er lige så voldsom, 
 >som på de første generationer af benzinturbo'er. Dengang blev biler 
 >kritiseret voldsomt for dette af den samlede motorpresse, men i dag 
 >accepterer man det, blot der hældes diesel i tank - man undres...
 Har faktisk haft kørt i en diesselbil med en dejlig og fornuftig
 "tubotøven". Jeg bemærkede det ikke de første par gange hvor at jeg
 kørte i den. Når at turboen træder ind så sker det blidt og behageligt
 og ikke så at det føles som om at man bliver tæsket med et baseballbat i
 baghovedet og det giver et ryk i hele bilen, som jeg har vætet ude for i
 nogle biler.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
             |  |  | 
      Ukendt (14-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  14-10-04 22:55
 | 
 |  | 
 > Har faktisk haft kørt i en diesselbil med en dejlig og fornuftig
 > "tubotøven". Jeg bemærkede det ikke de første par gange hvor at jeg
 > kørte i den. Når at turboen træder ind så sker det blidt og behageligt
 > og ikke så at det føles som om at man bliver tæsket med et baseballbat i
 > baghovedet og det giver et ryk i hele bilen, som jeg har vætet ude for i
 > nogle biler.
 Det lyder da ikke så godt. En turbo bil skal da helst rykke    --
 Tom
            
             |  |  | 
       Thunderbird [7100] (15-10-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  15-10-04 19:50
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 14 Oct 2004 23:55:15 +0200, "Tom"
 <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >
 >
 >> Har faktisk haft kørt i en diesselbil med en dejlig og fornuftig
 >> "tubotøven". Jeg bemærkede det ikke de første par gange hvor at jeg
 >> kørte i den. Når at turboen træder ind så sker det blidt og behageligt
 >> og ikke så at det føles som om at man bliver tæsket med et baseballbat i
 >> baghovedet og det giver et ryk i hele bilen, som jeg har vætet ude for i
 >> nogle biler.
 >
 >Det lyder da ikke så godt. En turbo bil skal da helst rykke    Synes bare ikke at det er særlig fedt når at det føles som om at bilen
 er ved at blive revet fra hinanden.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
             |  |  | 
 |  |