Baby i bilen.
Fra : Henrik L. S.

Dato : 01-11-04 10:03

Hej NG.

Kan nogen huske hvornår babyen må begynde at sidde i autostol? Jeg kan
simpelthen ikke huske hvornår vi begyndte med de 2 andre

Hilsen Pernille

Fra : karsten & Pia

Dato : 01-11-04 10:21

> Kan nogen huske hvornår babyen må begynde at sidde i autostol?
klip

Går ud fra du mener den almindelige autostol som de bruger til de er 3½-4
år..................der plejer de bruge den fra omkring 9 måneders alderen.
De fleste babystole går dog kun til 9 eller 13 kg, og visse børn har denne
famøse vægt når de runder ½ år, så +/-. Men man plejer at sige ryggen først
er klar til den alm. autostol/cykelstol m.m når barnet er omkring de 9 mdr.
Håber du kunne bruge det til noget.
MVH Pia

Fra : Gitte

Dato : 01-11-04 10:39

Hejsa

>Kan nogen huske hvornår babyen må begynde at sidde i autostol? Jeg kan
>simpelthen ikke huske hvornår vi begyndte med de 2 andre

Min den yngste, der er 8 uger, er så småt begyndt at bruge sin
autostol. Dog kun til korte ture, for ikke at belaste ryggen for
meget. Det er en af de modeller, der nærmest ligner en skråstol, og
som kan lægges rimelige meget ned. Den store begynde at bruge den i
nogenlunde samme alder.
Nogen vil måske nok sige, at det er rigeligt tidligt, men med i
overvejelserne er også, at et liftnet (som er alternativet til stolen)
er noget mindre sikkert end stolen.

MVH
Gitte

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 01-11-04 11:59

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Vores lille Benjamin var 4 timer gammel, da han første gang brugte sin
autostil, det var til turen hjem fra hospitalet .

Vi har tre børn og når vi så skal kunne være der alle sammen, er der ikke
plads til boxette eller lift med liftnet. Vi spurgte os for blandt andet hos
Rådet før større færdselssikkerhed, og de anbefalede faktisk helt klart
autostolen frem for liftnettet, så længe vi kun snakket korte ture eller en
enkelt længere tur i ny og næ, hvor man så selvfølgelig holder pauser og
tager den lille op.

Mange hilsner Dorthe