"Karrierekræft"(EB 24okt)
Fra : Bo Warming

Dato : 24-10-04 21:41

"Karrierekræft"(EB 24okt)

Kvinder der udskyder at få børn til de har færdiggjort uddannelse og fundet
partner og har villa, volvo og vovse er statistisk i kæmpe øget risiko for
brystkræft.

Kroppen er jo skabt til at lave børn tit og ofte og startende så snart
kønsmodenhed.altså i de tidlige teengage-år.

Også endometriose, risiko for mongolbørn og livmorkræft mm er øget, når man
sætter sig op imod det naturlige.

Ekstrabladet interviewer kendte succes-damer, der har masser af selvtillid
og kan tillade sig at sige "Man skal få børn, når man føler sig parat", men
den knap så succesrige kvinde har langt sværere ved at få børn og undgå
kræft mm.

Så hun bør overveje at få børnene før uddannelsen, og evt lade sine forældre
passe barnet, mens mor læser.

Da jeg læste, blev piger næsten bortvist fra universiteten, hvis de blev
gravide, og de kunne ikke få SU så let som andre - men i dag er der stigende
respekt for at børn under studiet er en god løsning.

Gammeldags piger tror, at de taber værdi på partnermarkedet, hvis de har
børn. Sludder. Masser af mænd er nervøse for aldrig at få familieliv med
børn, og griber glad chancen for at være far til børn som pigen har fået med
en anden - hvilket jo beviser, at hun KAN blive gravid og dermed har langt
større chance end andre kvinder for også at kunne blive gravid med den ny
partner.

Har man haft klamydia og fået tilstoppede ægledere, er man næsten fradømt
livets største gave til kvinder, moderskabet. En kvinde der har fået børn
for nylig, er en god kvinde = en kvinde der nok kan få børn med dig.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-10-04 21:58

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev en hulens masse der ikke interesserer
nogen i en meddelelse news:jzUed.12857$Kp5.11345@fe21.usenetserver.com...

Keder du dig meget Bo???
Er de alle døve på det plejehjem du bor på, og så bliver du nødt til at
skrive i et forum for at få lov til at sige noget?

/Benjamin

Fra : JIB

Dato : 25-10-04 20:57

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> bragte latteren frem med
indlægget news:417c175f$0$276$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
>
> Keder du dig meget Bo???
> Er de alle døve på det plejehjem du bor på <snip>

Nej, egentlig er de ikke - men de lader som om!

JIB

Fra : mus

Dato : 25-10-04 11:54

> [...]
fundet
> partner og har villa, volvo og vovse er statistisk i kæmpe øget risiko for

Ok og du kan ikke forstå at de venter til de har fundet en partner eller
hvad?
Der er mange flere grunde til at nogen får børn sent end dem du ridser op
her.
Kender en del som har forsøgt i over 10 år og altså startede tidligt.
Kender også flere der har forsøgt med en partner. Forholdet er gået i
stykker. Flere år senere møder de så en ny hvormed det lykkes.
Så vidt jeg ved er det oftest de unge kvinder der får klamydia og allerede i
en tidlig alder kan give problemer med graviditet.

Kender faktisk en eneste med en stabil partner der har ventet til alt det
med uddannelse, villa og volvo er klaret.
Kender mange der har ventet til efter endt uddannelse - men som regel har du
nu heller ikke haft en partner eller været i et lidt usikkert forhold.
Har selv oplevet manden ikke har været parat og klar - ikke økonomisk, men
til ansvaret.

> [...]
> kønsmodenhed.altså i de tidlige teengage-år.
>
> Også endometriose, risiko for mongolbørn og livmorkræft mm er øget, når

At man feks ikke har fundet partneren i en ung alder er det at sætte sig op
> [...]

men
> den knap så succesrige kvinde har langt sværere ved at få børn og undgå

Selvfølgelig skal man være parat. En umoden pige der overhovedet ikke er
parat er vel heller ikke lykken.
Men det kommer selvfølgelig an på hvad men lægger i ordet parat. Jeg lægger
modenhed, ansvarlighed - andre lægger økonomisk parathed.

> Så hun bør overveje at få børnene før uddannelsen, og evt lade sine
forældre
> passe barnet, mens mor læser.

Ja og mange af disse bedsteforældre har jo selv et aktivt liv i dag med
karriere eller fuldtidsjob.
Og derudover kan mange jo ikke læse det de ønsker i den egn af landet deres
forældre bor.
Så så ligetil er det nok for de færreste. Verden har ændret sig.

> [...]
stigende
> respekt for at børn under studiet er en god løsning.

Yep og det er da alletiders.

> [...]
> større chance end andre kvinder for også at kunne blive gravid med den ny

Mange tage hele pakken med, fordi de er forelsket i kvinden.
Mange kvinder er meget mere kritiske mht partnere når der er børn til stede.
Børnene kommer først - og før en ny mand.

Kender dog flere singlemænd i 30'erne der altså går en stor bue uden om
enlige kvinder med børn.
Kender også nogen der er ligeglade, hvis det er den rette kvinde.
Kender dog ingen der direkte har gået efter kvinder med børn i min egen
omgangskreds. Ofte har det med en ex der altid vil være en del af kvindens
liv pga børn været et irritationsmoment.

Fordi en kvinde har fået børn er det ingen garanti for at hun kan få flere.

LN

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-04 18:14

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> liv pga børn været et irritationsmoment.
>
> Fordi en kvinde har fået børn er det ingen garanti for at hun kan få

Det er nok ofte cirka dobbelt sandsynlighed for, at en ung kvinde med børn
kan få flere, end at en barnløs kan

Og det er een grund til at en enlig mor har lettere ved at finde en mand -
hvis hun ønsker det - end kvinder uden børn.

Mænd har ikke noget imod at være stedfædre.

Brystkræft og de andre civlisationssygdomme har meget at gøre med at KVINDER
GØRES UPARATE, ved at børneprofessionelle stjæler børneplejeoplevelserne
som tidligere berigede en storesøsters liv.
En kvinde der ikke har leget med yngre børn i sin barndom, er skræmt ved at
blive mor, og bliver det derfor ofte ALDRIG. Hvilket er en tragedie. At
formere sig som rotter er ikke dumt

Når S har ondt af den bøssekritiske italienske EU-topmand, og påstår han vil
have "kvinderne tilbage til kødgryderne" så er det fordi de ikke ser på
børns tarv men på pædagogers tarv.

Socialfædre skifter mødrene som de skifter skjorte, og det er OK
med fair play konkurrence og at børn får variation, selvom fortidens
trofasthed også havde positive sider.

Fra : Mus

Dato : 26-10-04 22:49

> Det er nok ofte cirka dobbelt sandsynlighed for, at en ung kvinde med
børn
> kan få flere, end at en barnløs kan

Er det bare dit gæt eller hvad? Det kan man vist ikke bruge til noget. to
kvinder på 35, hvoraf den ene har fået børn kan begge have problmer med at
blive gravide. Underlivsbetændelse eller hormonproblemer skelner ikke mellen
om der er børn i forvejen.

> Og det er een grund til at en enlig mor har lettere ved at finde en mand -
> hvis hun ønsker det - end kvinder uden børn.

De har ikke lettere ved det. Også fordi de selv er meget mere kritiske.
Forståeligt nok.

> Mænd har ikke noget imod at være stedfædre.

Og du mener så ikke mænd er forskellige. Kender nu nogen i begge kategorier.

faktum er at verden ikke er som den var engang. Kvinder stiller krav både
til mænd og uddannelse i dag og nogle vælger faktisk børn helt fra.

LN

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-04 06:48

Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvinder på 35, hvoraf den ene har fået børn kan begge have problmer med at
> blive gravide. Underlivsbetændelse eller hormonproblemer skelner ikke
Den største årsag til ufrugtbarhed er klamydia der har smittet i
teenageårene, og så psykiske problemer.
Engang mor, altid fødedygtig mor gælder ikke altid, men vi snakker
SANDSYNLIGHEDER

> De har ikke lettere ved det. Også fordi de selv er meget mere kritiske.
> Forståeligt nok.

At de er kritiske er en stor fordel for dem.

> Og du mener så ikke mænd er forskellige. Kender nu nogen i begge
kategorier.

Jeg generaliserer om en TREND

> faktum er at verden ikke er som den var engang. Kvinder stiller krav både
> til mænd og uddannelse i dag og nogle vælger faktisk børn helt fra.

Verden er ikke som før og netop derfor er aversion mod stedbørn ikke som i
"Askepot"

Måske ingen vælger børn fra, men erfarer at "fabrikken er brændt" pga vildt
sexliv uden kondom - og så siger ræven at de er sure, når den ikke kan nå
rønnebær/vindruer

Fra : Mus

Dato : 27-10-04 10:09

> Den største årsag til ufrugtbarhed er klamydia der har smittet i
> teenageårene, og så psykiske problemer.
> Engang mor, altid fødedygtig mor gælder ikke altid, men vi snakker
> SANDSYNLIGHEDER

Ja dine sandsynligheder. Statistikker bliver tidt manipuleret med et formål
for øje.

> mand -

At de er kritiske er en stor fordel for dem.
Og så har du jo heller ikke lettere ved det.

> Verden er ikke som før og netop derfor er aversion mod stedbørn ikke som i
> "Askepot"

Det kan der stadig være i nogen situationer. Det kunne der sikkert også for
mange år siden. Men Askepot er et eventyr.

> Måske ingen vælger børn fra, men erfarer at "fabrikken er brændt" pga
vildt
> sexliv uden kondom - og så siger ræven at de er sure, når den ikke kan nå
> rønnebær/vindruer

Man behøver ikke at have et vildt sexliv uden kondom for at få klamydia - en
gang er skam nok med et bristet kondom.
Så pas på ikke at dømme og skære alle over en kam.

De jeg nu selv kender der ikke kan få børn skyldes noget hormonelt, mandens
dårlige sæd kvalitet, og i et enkelt tilfæde endemetriose
Den eneste jeg kender der har haft klamydia kan få børn. Hun belv smittet
ved første sexuelle erfaring pga et bristet kondom. Manden have kun sexuel
erfaring med en person før. Kender skam flere der kun har kunnet få et barn.

LN