sundhedsplejerske-undersøgelse
Fra : Kitti Egevang

Dato : 13-10-04 08:53

Hej med jer.

Min datter på 6 år er lige startet i børnehaveklasse.
Nu efter ferien skal klassen til undersøgelse hos sundhedsplejersken.
Er der nogen af jer her som ved hvad undersøgelsen går ud på??
Jeg kan selvfølgelig huske mine egne undersøgelser fra min skoletid, men det
er jo længe siden
Og ved I så også om forældrene kan gå med, hvis barnet gerne vil have det??

Håber nogen ved noget om dette.

Hilsen Kitti.

Fra : Milea

Dato : 13-10-04 10:08

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> wrote in

> [...]
> men det er jo længe siden
> Og ved I så også om forældrene kan gå med, hvis barnet gerne vil have

Hej Kitti

Ved undersøgelse hos sundhedsplejske tjekker hun bla.højde/vægt, barnets
syn (tavle), hørelse, om barnet er motorisk med. Barnet får også et par
små tegneopgaver, og skal klippe med saks, for at tjekke finmotorikken.

Yderliger stiller hun barnet spørgsmål, som bla. går på:

Hvad får du at spise om morgen?
Har du madpakke med?
Har du det godt i klassen?
Har du fritidsaktiviteter?
Hvor mange søskende har du? osv. osv.

Mine bøn får altid en seddel med hjem, der skal udfyldes af forældre,
inden konsultation. Her kan man bla. skrive, hvis man er usikker på
barnets trivsel.

Forældrene er altid velkommen til at deltage i 'undersøgelsen', eller
ringe til sundhedsplejeske hvis man vil have svar på noget.

Min mellemeste har lige været afsted. Jeg kunne ikke selv deltage, så jeg
skrev på sedlen, at jeg gerne ville, at hun tog en snak med datter om,
hvor vigtigt det er at drikke. Min datter glemmer ofte dette, selvom at
hun bliver mindet om det.

Mvh. Milea

Fra : Søren Mors

Dato : 17-10-04 20:37

Milea <milea wrote:

> [...]
> skrev på sedlen, at jeg gerne ville, at hun tog en snak med datter om,
> hvor vigtigt det er at drikke. Min datter glemmer ofte dette, selvom at

Men husk nu at kvinder højst må drikke 14 genstande om ugen

> Mvh. Milea

Søren Mors

(undskyld, jeg kunne ikke dy mig)

Fra : K.Hagbarth

Dato : 13-10-04 17:12

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen af jer her som ved hvad undersøgelsen går ud på??
>
>Jeg vil foreslå at du ringer til sundhedsplejersken som er tilknyttet
skolen eller kommunen. Derved kan du få de informationer som du har brug
for.

venligst Karina