Barsel - ny
Fra : Michael Petersen

Dato : 12-10-04 13:30

Hej NG.
- jeg opretter en ny tråd, da jeg manglede en masse oplysninger i det
andet.
og det undskylder jeg naturligvis.

Jeg er lige blevet far til en pige, og har et spørgsmål omkring barselorlov,
som jeg ikke forstår meget af.

Jeg er ansat som afdelingsleder i SuperBest, og er ikke medlem af en
fagforening.

Hvad har jeg krav på af barsel ?
....nu er sagen den, at jeg har en chef, som sikkert vil sige: "Det kan du
ikke", eller "Det vil jeg ikke ha' du gør".
....hvad kan jeg sige i denne situation ?

Men jeg HAR min 14 dages barsel nu, dem er der ingen problemer med.
....problemet er, at mig og min kone gerne ville 'dele' noget af barslen, så
jeg vil ha' ca. 3-4 måneders barsel, når den tid kommer (selvfølgelig i det
nye år engang).
....hvis det har noget at sige, så er jeg 25 år, og det er mit andet barn.

Med venlig hilsen,
Michael.

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 13-10-04 07:21

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> wrote in message
> [...]
barselorlov,
> som jeg ikke forstår meget af.
>

> Jeg er ansat som afdelingsleder i SuperBest, og er ikke medlem af en

Hej Michael

I kan tilsammen tage max. 46 uger med fulde dagpenge. Du skal varsle din
orlov med 8 uger, så vidt jeg husker.

Mvh,

Bettina

Fra : SlumreGøj