Gode råd omkring maling af væg i børnevære~
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 07:57

Hej med jer,

Vi forestiller os at vi skal male en prinsessevæg eller lign. på vores
pigebørneværelser.

Er der nogen der ved hvordan man gør, overhead projekter olign. kan jeg låne
på arbejdet hvis det er sådan man gør?

På forhånd tak.

Bo

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-10-04 13:50

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pigebørneværelser.
>
> Er der nogen der ved hvordan man gør, overhead projekter olign. kan jeg

Overhead-projektoren er en rigtig god idé at bruge.
Når du ligger det billede du vil have op på projektoren, tegner du tegningen
op med en blød blyant på væggen (med en blød blyant skal du ikke trykke ret
hårdt for at tegne op og du undgår at ødelægge tapetet).
Herefter er der frit valg om du vil male stregerne op med sort (som i
tegnefilm, tegneserier osv.) eller om du vil male motivet først.
Det optimale er at male motivet først og så tegne/male stregerne op med sort
til sidst, på den måde kan du nemlig rette evt. småfejl vha. stregerne.

Af andre ting der kan bruges, er det bare at kigge i køkkenskabene og andre
steder.
Stjerneformede, hjerteformede bageforme til f.eks. stjernen på en fes
(staves det virkeligt sådan??) tryllestav, hjerter omkring prinsessen og
prinsen osv., en rund tallerken til en sol, ja kun fantasien sætter grænser.

Hvis du søger lidt på www.google.dk kan du finde en masse gode tegninger som
du kan printe ud og kopiere på transparent ark, søg efter papirklip.
Du kan også finde en del gode cliparts rundt omkring som du kan bruge.

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 15:24

> [...]
> du kan printe ud og kopiere på transparent ark, søg efter papirklip.
> Du kan også finde en del gode cliparts rundt omkring som du kan bruge.

Ok, det lyder fedt, og er det virkelig ikke sværere end det

Når nu jeg skal købe maling er der så noget der er mere smart end andet? Vi
skal jo bruge mange forskellige farver og 10 liter af hver er jo tosset

Vi skal male direkte på en hvidmalet pudset væg.

På forhånd tak.

Bo

Fra : Milea

Dato : 09-10-04 16:02

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> wrote in

> [...]
> er jo tosset
>
> Vi skal male direkte på en hvidmalet pudset væg.

Hej Bo

Maling, når det ikke er meget der skal bruges, ville jeg da købe
'prøvefarver'. De er ikke så dyre, samt fåes de i små portioner

Mvh. Milea

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 16:15

"Milea @aardvark.dk>" <milea<REMOVE> skrev i en meddelelse

> Maling, når det ikke er meget der skal bruges, ville jeg da købe
> 'prøvefarver'. De er ikke så dyre, samt fåes de i små portioner

Ja eller oliemaling i tuber fra f.eks Harald Nyborg, må også kunne bruges.
( Har dog ikke selv testet det ).

Hvis i skal male store flader på noget af væggen(e), så køb en maling i
glans 10 eller mere.
Det er nemmere, at rengøre efter fedtede fingre osv.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : ThomasB

Dato : 11-10-04 11:29

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> glans 10 eller mere.
> Det er nemmere, at rengøre efter fedtede fingre osv.

Almindelig akrylmaling som kunstmalerne bruger er nok det bedste.
Kunstner-oliemaling er 100 år om at tørre.

Fra : David T. Metz

Dato : 12-10-04 10:21

Laziter [9440] wrote:

> Stjerneformede, hjerteformede bageforme til f.eks. stjernen på en fes
> (staves det virkeligt sådan??)

Nej, det staves ikke sådan ....

http://www.fissefissefezfez.dk/

David

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-10-04 20:02

> [...]
> pigebørneværelser.
>
> Er der nogen der ved hvordan man gør, overhead projekter olign. kan jeg

Man kan også vælge at sætte prinsessefigurer op direkte på væggen,
vi sælger den slags i vores El-Salgs butik, vi har også tapetborter
til at sætte op direkte på væggen.

Mvh.Bodil, Vildbjerg El-center.