Børn og dyner
Fra : Michael-7500

Dato : 07-10-04 18:35

Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lærer sine børn at sove med
dynen PÅ ?? Vores børn på 2 1/2 år og 6 mdr. sparker den af, og det VED jeg
godt er meget normalt for børn - men hvornår mon de lærer at det luner med
en dejlig dyne? Jeg er også lidt træt af at mine børn - når de har sparket
dynen af - er kølige om benene når de vågner om morgenen, så nu er de
begyndt at sove med strømpebukser under nattøjet.

Har nogen et godt råd?

--
Anne-Lise

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Cat

Dato : 07-10-04 18:33

"Michael-7500" <michael-7500FJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dynen af - er kølige om benene når de vågner om morgenen, så nu er de
> begyndt at sove med strømpebukser under nattøjet.

Mine to var begge 5 år før den fes ind. Løsning: brug gode varme
joggingdragter som nattøj. Gerne lange underhylere under. Ca. samme mængde
tøj som om dagen - måske endda lidt mere.

Med den første ærgrede det mig - med den anden havde jeg lært det

Tine

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-10-04 19:03

"Michael-7500" <michael-7500FJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lærer sine børn at sove
> med
> dynen PÅ ??

Det kan du ikke lære dem - men du kan, som Tine skriver, lære at forholde
dig til, at sådan er det

Og ja, løsningen er varmt tøj eller at sy en "sovepose" til den yngste (en
slags lang kjole, der er knappet eller snøret i bunden).

Hilsen Inger

Fra : Cat

Dato : 07-10-04 19:21

"Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og ja, løsningen er varmt tøj eller at sy en "sovepose" til den yngste (en
> slags lang kjole, der er knappet eller snøret i bunden).

Den havde jeg glemt - den købte vi vist i babysam. Det var en vatteret sag,
der var vest foroven og sovepose forneden.

Tine

Fra : ThomasB

Dato : 08-10-04 12:17

> [...]

> dynen af - er kølige om benene når de vågner om morgenen, så nu er de
> begyndt at sove med strømpebukser under nattøjet.

Sker der noget ved at de har kolde ben?

Fra : Mette

Dato : 09-10-04 10:05

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Sker der noget ved at de har kolde ben?

Jeg har efterhånden lært at leve med, at mit barn på fem år er naturist. Hun
smider simpelthen tøjet sekundet efter, at vi er kommet hjem fra børnehave
og i weekenden kan jeg ligeså godt opgive at give hende noget på - det ryger
af. Og ja, hun sparker også sin dyne til side om natten og føles nogle gange
iskold. Hun er dog ikke mere forkølet end andre børn og har en naturlig
indre varme, der gør at hun aldrig rigtigt fryser - hvilket er svært for en
frossenpind som mig at forstå...

Fra : ThomasB

Dato : 11-10-04 11:28

"Mette" <mette@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> iskold. Hun er dog ikke mere forkølet end andre børn og har en naturlig
> indre varme, der gør at hun aldrig rigtigt fryser - hvilket er svært for

Så er det altså lidt forældre-hysteri, at være nervøs for at barnet sparker
dynen af?

Man skulle mene at jo mere man pakker barnet ind om natten, jo længere tid
tager det for barnet af lære at beholde dynen på.

Fra : Lars Raaby

Dato : 11-10-04 18:26

ThomasB skrev bl.a.:

> [...]
>
> Man skulle mene at jo mere man pakker barnet ind om natten, jo
> længere tid tager det for barnet af lære at beholde dynen på.

Det er da dejligt at se at jeg ikke er alene med det problem.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-10-04 10:35

On Mon, 11 Oct 2004 19:26:21 +0200, Lars Raaby wrote:

> Det er da dejligt at se at jeg ikke er alene med det problem.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om et barn i den alder der ikke sparker
dynen af.

--
MVH
osv...

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 09-10-04 09:58

Vores datter sove i lange uldunderbukser og langærmet uldundertrøje. Hun er
også først nu begyndt at sove med dyne på hele natten og for øvrigt at sove
igennem...Den der soveposefidus har jeg ikke så stor tiltro til. De må jo
sparke dynen af, fordi den simpelthen er for varm at ligge med.

Sifs mor

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-10-04 19:37

"Michael-7500" <michael-7500FJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et godt råd til hvordan man lærer sine børn at sove
> med
> dynen PÅ ??

Hehe, for mit vedkommende har det været svært at acceptere, at min søn har
en ganske anden opfattelse af varme og kulde end jeg har. Med årene (han
blir snart 15) er jeg holdt op med at lægge dynen (tyndt vattæppe) over ham,
hver gang han sparker den af - for det gør han stadigvæk - jeg er ikke helt
så god til at holde min mund, når han cykler i skole uden jakke Det var
også et problem, da han var lille, kan jeg huske, at han simpelthen blev alt
for varm, hvis vi klædte ham på ligesom de andre børn - jeg tror ikke, han
har haft en flyverdragt efter han lærte at gå. Jakke og tynde
overtræksbukser har været rigeligt.
Det er jo ikke sådan at han ikke kan mærke varme og kulde. Han er vældig god
til selv at klæde sig på efter vejret, sover gerne i bivuak året rundt... så
sådan er der åbenbart bare nogle mennesker der er...

Venlig hilsen Dikte (som har en fornemmelse af, man blir mere kuldskær med
alderen)
---
www.dikte.dk