Opsamling på Ubuntu 4.10
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-04 22:12

G'aften i stuerne

Jeg har nu rodet en del med Ubuntu og sidder tilbage med disse issues:

1. Hotplug subsystem. Hvis jeg har alle 6 USB porte enabled i BIOS så
staller den ved ca. hver anden boot. Slår jeg de 2 sidste porte fra, dvs.
de interne på bundkortet så starter den perfekt hver gang. Til den ene
af disse interne porte har jeg en intern kortlæser installaret. Denne er
ikke defekt da den har virkert perfekt under Mandrake.

Hvordan får jeg den til at lade være med at hænge under boot uden at
disable de 2 porte?

2. Kan jeg få en grafisk boot ligesom der er på Live-CD'en?

3. Artwiz-fonts. Disse er installeret og virker da Fluxbox gør brug af
dem. Men Gnome 2.8 vil ikke. Jeg kan se dem under fonts men de er alle ens
og fx. Gkrellm ser hæslig ud (http://tuxx.dk/filer/Screenshot.png).

Hvordan får jeg dem installeret i Gnome?

Hmm det skulle vist være det for denne omgang

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jesper Krogh

Dato : 31-10-04 07:32

I dk.edb.system.unix, skrev Martin Johansen [6000]:
> 2. Kan jeg få en grafisk boot ligesom der er på Live-CD'en?

Installer GDM: apt-get install gdm

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-04 11:07

Jesper Krogh skrev:

> Installer GDM: apt-get install gdm

Den er installeret som standard. Jeg snakker ikke om GDM - altså Gnome
Display Manager men om den grafiske splash under opstart.

Kan man ikke få den på?