Problem med Ubuntu Live-CD
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-10-04 15:03

Hey der i stuerne!

Jeg har lige downloadet Ubuntu på opfordring her fra gruppen, men har
lidt problemer.

Jeg har hentet både install samt Live og har nu afprøvet Live. Den kan
fint boote og jeg kan fint rode rundt i desktoppen.

Men hvis jeg sætter netværket op til min opsætning og apply'er så kan
jeg efterfølgende ikke starte nogen programmer op overhovedet. Den
blinker i taskbaren i nogle sekunder og forsvinder så, men programmet
starter ikke - ikke engang en simpel terminal kan jeg få startet op.

Er det normalt?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-10-04 15:11

I dk.edb.system.unix, skrev Martin Johansen [6000]:
> [...]
> blinker i taskbaren i nogle sekunder og forsvinder så, men programmet
> starter ikke - ikke engang en simpel terminal kan jeg få startet op.

Hvis du hopper ud i en konsol og skriver
xhost +
virker det så?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-10-04 18:42

Jesper Krogh skrev:

> Hvis du hopper ud i en konsol og skriver xhost +
> virker det så?

Hey

Tak for svar men jeg tog springet og installerede den istedet for.

Jeg er allerede helt vild med deb-systemet med apt-get.

Dog har jeg problemer med at få installeret mplayer samt nyeste Fluxbox.

Er det noget du ved noget om?