Computer langsommere med 2.6 end 2.4?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-10-04 17:20

Kan det passe at min computer, dual P-III 550 mhz, BX board, 768 mb RAM, er
blevet sløvere at få 2.6 istedet for 2.4? Når jeg skal åbne programmer og
sådan, så føles det som om det tager længere tid end det plejer.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-10-04 07:55

Lasse Jensen wrote:

> Kan det passe at min computer, dual P-III 550 mhz, BX board, 768 mb RAM, er
> blevet sløvere at få 2.6 istedet for 2.4? Når jeg skal åbne programmer og
> sådan, så føles det som om det tager længere tid end det plejer.

Som det første bør du lige undersøge, om der er slået nogle
debug options til, som kan have inflydelse på hastigheden.
Der kan da godt være at nogle ting er blevet en anelse
langsommere, men ikke så meget, at det kan mærkes. Den
første gang jeg tog tid på opstarten med en 2.6 kerne,
bootede min maskine på 70 sekunder hvor den tidligere kun
havde brugt 60 sekunder.

--
Kasper Dupont