Hvordan installerer man Dappix Linux til k~
Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 26-10-04 11:29

Hej

Er dette til at finde ud af ?

Jeg synes ikke om diskette-boot med virtual CD.

Det skal være rigtig harddisk boot.

Måske kan jeg selv finde en vejledning til Knoppix med google.

Kan man gøre med Dappix på helt samme måde ?

mvh

John

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-10-04 11:51

I dk.edb.system.unix, skrev JK (at mail dot dk):
> [...]
> Det skal være rigtig harddisk boot.
> Måske kan jeg selv finde en vejledning til Knoppix med google.
> Kan man gøre med Dappix på helt samme måde ?

Hvorfor ønsker du ikke at benytte en distribution der er beregnet til at
installere?

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 26-10-04 12:46

On Tue, 26 Oct 2004 10:51:15 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<jesper@krogh.cc> wrote:

>Hvorfor ønsker du ikke at benytte en distribution der er beregnet til at
>installere?

Mig bekendt findes der ikke andre helt danske Linux'er end Dappix.

Derfor !

Ellers må du da gerne fortælle mig noget andet. Dansk Open Office er
der ikke problemer med at finde.

mvh

John

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-10-04 12:47

I dk.edb.system.unix, skrev JK (at mail dot dk):
> Mig bekendt findes der ikke andre helt danske Linux'er end Dappix.

SuSE, Fedora, Mandrake, etc. etc.
De benytter alle samme oversættelser, jeg ville nok tage den nye
Mandrake 10.1 hvis jeg var dig. Den er fuldt oversat til dansk også
under installationen.

> Ellers må du da gerne fortælle mig noget andet. Dansk Open Office er
> der ikke problemer med at finde.

Oversættelserne er med i distributionerne normalt.

Jesper

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 26-10-04 13:16

On Tue, 26 Oct 2004 11:47:02 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<jesper@krogh.cc> wrote:

>SuSE, Fedora, Mandrake, etc. etc.
>De benytter alle samme oversættelser, jeg ville nok tage den nye
>Mandrake 10.1 hvis jeg var dig. Den er fuldt oversat til dansk også
>under installationen.

Kan man downloade images til Mandrake 10.1 noget sted fra ?

uden at være medlem af denne klub:
http://www.mandrakelinux.com/en/club/

Der var engang en svensk hjemmeside, hvorfra man kunne. Ikke sandt ?

mvh

John

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-10-04 13:45

> [...]
>
> uden at være medlem af denne klub:
> http://www.mandrakelinux.com/en/club/
>
> Der var engang en svensk hjemmeside, hvorfra man kunne. Ikke sandt ?

ftp://ftp.uninett.no/linux/mdl/devel/iso/10.1/i586/
Eksempelvis.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 26-10-04 15:13

Takker, de er hjemme alle 3 CD'er nu.