Fedora 2 hjælp søges
Fra : KE Kofod

Dato : 23-10-04 13:04

Her er noget jeg ikke har en pind forstand på !.
Jeg skal have min SSH server til at lytte på en anden port end port 22 !.
Min internet udbyder har lukket port 22 !.
Hvad gør jeg ???.
Vær venlig at fortælle mig punkt for punkt hvordan jeg kan lave det om så
den lytter på en anden port end 22 ???.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Christian Place

Dato : 23-10-04 14:29

On 2004-10-23, KE Kofod <knold-tot@balle-bredsten.dk> wrote:
[SNIP]
> Vær venlig at fortælle mig punkt for punkt hvordan jeg kan lave det om
> så
> den lytter på en anden port end 22 ???.
[/SNIP]

Hej

0. Log ind som root.
1. Du åbner filen /etc/ssh/sshd_config i din favorit editor.
2. Find en linie der står 'Port 22' i.
3. Ret den så der står 'Port den-du-nu-vil-lytte-på'.
4. Hvis der er en # foran linien, skal den fjernes.
5. Hvis linien ikke kan findes så skriv den, øverst i filen.
6. Gem filen.
7. Genstart ssh serveren, ved at skrive /etc/init.d/ssh restart

I pkt. 7 er det muligt at det ligger at stien skal være anderledes. Jeg
kan ikke lige huske om Fedora har den liggende samme sted som Debian.

Venlig Hilsen
Christian

Fra : Lars Kristensen

Dato : 23-10-04 15:03

Christian Place wrote:
> 7. Genstart ssh serveren, ved at skrive /etc/init.d/ssh restart
>
> I pkt. 7 er det muligt at det ligger at stien skal være anderledes. Jeg
> kan ikke lige huske om Fedora har den liggende samme sted som Debian.

Hvis du retter det til "/etc/init.d/sshd restart" så passer det.

- Lars

Fra : KE Kofod

Dato : 24-10-04 01:26

Hej kære venner !.
Først tak for at i vil hjælpe mig !, men men !.
Jeg må lige sige at det her linux er ganske nyt for mig, men jeg kan da se
at det er noget jeg vil blive glad for og vil fortsat arbejde med dette.
Tak for Jeres gode råd om at lave port 22 om til en anden !.
Men jeg er så dum inden for det her linux ( jeg skal lære det at kende ).
I skriver jeg skal bruge en editor, men hvilken ???.
Jeg prøvede at starte min OpenOffice op ! for at se om jeg kunne åbne filen,
men det kunne jeg ikke !.
Kan det passe at den er beskyttet eller hvad, jeg kan ikke åbne den.
Eller skal jeg bruge en anden editor ???.
Hjælp mig igen, punkt for punkt.
Mange tak for Jeres hjælp.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Michael Reimer Chris~

Dato : 24-10-04 08:50

Hej...
Nu ved jeg ikke om fedora har vi nano eller pico som editor.
Åben et termina vindue (konsul) og skriv nano /etc/init.d/sshd restart eller
pico /etc/init.d/sshd restart gæt selv den sidste mulighed
I nano trykker du på CTRL+o for at gemme, jeg vil næsten tro at det er det
samme i pico.

Fra : Michael Reimer Chris~

Dato : 24-10-04 09:11

Tjaa sådan går det nå man klipper og klister de forkerte steder, der skulle
stå nano /etc/ssh/sshd_config

Også skal du genstarte ssh serveren med /etc/init.d/sshd restart eller hvor
det nu ligger i fedora