God Software Firewall
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-10-04 09:22

Hej

Nogen her der kan foreslå en god og effiktiv sofware firewall, gerne linux
baseret eller noget , har godtnok ikke den store erfaring med det men det
kan man jo få, og skal jo gerne være rimeligt stabilt.

Det jeg har brug for er primært en firewall med NAT, men er der jo nok i de
fleste. Og gerne noget statestik over linjebelastning.
Gerne WEB Interface til konfiguration.
Og meget gerne noget QOS da jeg gerne vil lidt igang med noget IP telefoni

Har tidligere rodet med SmoothWall men er efterhånden længe siden så ved
ikke om den har fået QOS og synes ikke lige man kan finde noget på deres
hjemmeside om features eller noget.

Så vil meget gerne høre om folks erfaringer og hvad i vil anbefale.

Fra : Ole Hansen

Dato : 20-10-04 10:12

m0n0wall er super! http://www.m0n0.ch/wall

--
Ole Hansen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-10-04 11:32

Har den også QOS for synes jeg ikke lige jeg kan se eller er det det de
kalder traffic shaper ?

Fra : Kasper Skjødt Nielse~

Dato : 21-10-04 09:08

Kim Jørgensen wrote:
> Har den også QOS for synes jeg ikke lige jeg kan se eller er det det de
> kalder traffic shaper ?

Det lyder rigtigt, ja.