SuSE 9.1 - gode steder at finde pakker; jo~
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-10-04 22:59

Hej.

Jeg sidder og leger med SuSE 9.1, og savner pakker med nogle af mine
sædvanlige programmer. Hvor plejer SuSE-folk at finde deres
"ekstra-pakker"?

Specifikt savner jeg lige nu den gode gamle, lille, editor jove og
Apache 1.3 (Apache 2 er ikke et brugbart alternativ i dette tilfælde,
endnu) og mod_perl. Nogen bud?

(Jeg har siddet et godt stykke tid og prøvet at få Google til at vise
noget relevant, men på de fleste index-sider genereret af Apache står
der Apache/1.3 i bunden, hvilket gør det sværere at finde noget
relevant(!))

Mvh.

Adam

--
"Our voodoo-dolls are full of hopes" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : frank damgaard

Dato : 19-10-04 08:32

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> "ekstra-pakker"?

> Specifikt savner jeg lige nu den gode gamle, lille, editor jove og

Jove må man vist i dag selv oversætte fra kildetekst, den er ikke
meget supporteret længere, sidste offcielle version fra 1996.
Tidligere havde SuSe den med i pakkerne, men det var vist slut
med SuSe 7.x. (eller før)

Det officielle jove-home er ftp://ftp.cs.toronto.edu/pub/moraes/jove
Men der er nyere på
ftp://ftp.cs.toronto.edu/pub/hugh/jove-dev
Jove kan/lunne være lidt tricky at få til at oversætte med linux.

hmm, jeg ser der er kommet en jove4.16.0.65.tgz fra 2004, det
er vist på tide at jeg prøver den nye version i stedet for min
gamle 4.16 fra 1996...

Og ellers er der også alternativer hvis man ikke vil bruge emacs,
f.eeks. joe (jmacs) og jed.

--
no signature :)

Fra : Max Andersen

Dato : 19-10-04 08:53

Adam Sjøgren wrote:
> Hej.
>

> Jeg sidder og leger med SuSE 9.1, og savner pakker med nogle af mine
> sædvanlige programmer. Hvor plejer SuSE-folk at finde deres
> "ekstra-pakker"?

Jeg henter lidt user-orienterede pakker her :
http://linux01.gwdg.de/~pbleser/

> Specifikt savner jeg lige nu den gode gamle, lille, editor jove og
> Apache 1.3 (Apache 2 er ikke et brugbart alternativ i dette tilfælde,
> endnu) og mod_perl. Nogen bud?

Jeg bruger source og vi, så.....

> [...]
> noget relevant, men på de fleste index-sider genereret af Apache står
> der Apache/1.3 i bunden, hvilket gør det sværere at finde noget

Fra source eller rpm? rpmseek.com eller rpmfind. der findes mange og
google har lige givet mig et hit på
http://rpmseek.com/rpm/apache-1.3.31-0.1.i586.html?hl=com&cx=839:A:0:1408187:0:0:0

Men kan du ikke installere apache 1.3 fra YaST2?

Max

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-10-04 22:10

On Tue, 19 Oct 2004 09:52:59 +0200, Max wrote:

> Jeg henter lidt user-orienterede pakker her :
> http://linux01.gwdg.de/~pbleser/

Ved hjælp af rpmseek.com fandt jeg frem til Apache 1.3.31-pakker under
people på ftp.suse.com.

Der var også en mod_perl-pakke, men den måtte jeg installere
source.rpm-udgaven af, da den ikke var oversat med den Perl SuSE 9.1
kommer med.

jove har jeg ikke fundet endnu - men jeg gider heller ikke lede
længere

> Fra source eller rpm?

Jeg vil helst have en færdig rpm, men når det ikke kan lade sig gi'
sig må en source.rpm gøre det.

> Men kan du ikke installere apache 1.3 fra YaST2?

Nej, det ser ud til at kun Apache 2 er i SuSE 9.1 - ellers har jeg
været meget blind

Mvh.

Adam

--
"So I was off a little bit, sue me." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 19-10-04 23:37

Adam Sjøgren wrote:
> [...]
> noget relevant, men på de fleste index-sider genereret af Apache står
> der Apache/1.3 i bunden, hvilket gør det sværere at finde noget

Hvis du installerer apt til SuSE (http://linux01.gwdg.de/apt4rpm/), vil
du opleve, at størstedelen af de fornødne pakker allerede er konstruerede...

Nogle af hovedlinks'ene til SuSE RPM-pakker er:
http://packman.links2linux.org/
http://www.usr-local-bin.org/rpms/

Men begge disse steder (og betydeligt flere) er tilgængelige vha. apt
for SuSE.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-10-04 08:49

On Wed, 20 Oct 2004 00:37:22 +0200, Jacob wrote:

> Hvis du installerer apt til SuSE (http://linux01.gwdg.de/apt4rpm/),
> vil du opleve, at størstedelen af de fornødne pakker allerede er
> konstruerede...

Cool, det var præcis den slags jeg havde brug for - tak for tippet!

Mvh.

--
"I wear my unprofessionalism as a badge of honor. Adam Sjøgren
Professionalism has no place in art" asjo@koldfront.dk