Slackware vs. dependencies
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-10-04 10:37

Hejsa

Jeg hader at rode med dependencies, når jeg lige skal installeret
et-eller-andet, så apt/yum synes jeg er en lækker ting. Findes der noget
lignende til Slackware? Jeg har installeret slapt-get, men en ting som Lyx
kan ikke installeres ad den vej - skyldes det evt. bare at jeg skal finde
mig et større repository?

Mvh.
/Thomas

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 18-10-04 11:29

On Mon, 18 Oct 2004 11:37:01 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> [...]
> kan ikke installeres ad den vej - skyldes det evt. bare at jeg skal finde

Jeps, du kan naturligvis ikke installere software der ikke er i dit
slapt-get repository. Du kan også prøve at lede efter de manglende
pakker på linuxpackages.net, de har faktisk LyX, men her slipper du så
ikke for manuelt at klare dependencies, men de skriver normalt hvilke
pakker du skal have.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 18-10-04 15:52

Thomas Lindgaard wrote :

> Jeg hader at rode med dependencies, når jeg lige skal installeret
> et-eller-andet, så apt/yum synes jeg er en lækker ting.

Use the source Slacker!

> Findes der noget lignende til Slackware? Jeg har installeret
> slapt-get, men en ting som Lyx kan ikke installeres ad den vej -

Jeg har ikke prøvet programmet men "Swaret" skulle kunne klare det der
knald:

> skyldes det evt. bare at jeg skal finde mig et større repository?

Kender du <URL: http://www.linuxpackages.net/>?

Den skulle kunne bruges sammen med Swaret:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.