Erfaring med at køre andet software
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-10-04 13:57

Nu har jeg 2 Cisco/Linksys Linix maskiner. Det ene camoufleret
som et wireless access punkt i form af en WRT54G, og den anden
i form af en NLSU2 filserver.

Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med disse, og at
køre andet software på dem ? jeg kunne tænke mig at luske en
mailserver (Postfix med SpamAssassin) på dette setup. De kører
vist begge med en ARM7 processor, og 32MB RAM. Og NSLU2 kan
køre ting og sager fra disken.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-10-04 18:09

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> [...]
> mailserver (Postfix med SpamAssassin) på dette setup. De kører
> vist begge med en ARM7 processor, og 32MB RAM. Og NSLU2 kan

Du har vel læst Tom's Networking's serie af artikler om emnet?

http://www.tomsnetworking.com/Sections-article93.php

Jeg har ikke selv prøvet, men jeg synes det er enormt spændende ud.
Håber at du vil melde tilbage i gruppen, hvad dine erfaringer
er/bliver.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-10-04 19:30

In article <86hdp36cpc.fsf@dusk.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke selv prøvet, men jeg synes det er enormt spændende ud.
> Håber at du vil melde tilbage i gruppen, hvad dine erfaringer

Jeg er klar over disse, og har fundet andet info også.
Jeg har bygget min egen toolchain på min MDK 10.1, og compilet
software jeg har smidt over på den SMBmounted enhed, og eksekveret
via telnet. Så nu burde NFS virke, men jeg får RPC timeout ved mount.

Men jeg er på vej.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-10-04 20:51

> [...]

> software jeg har smidt over på den SMBmounted enhed, og eksekveret
> via telnet. Så nu burde NFS virke, men jeg får RPC timeout ved mount.

Yummy, NFS problemer RPC timeouts er som regel firewalls eller
/etc/hosts.{allow|deny} problemer.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-10-04 21:41

In article <86vfdj4qnm.fsf@dusk.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Yummy, NFS problemer RPC timeouts er som regel firewalls eller
> /etc/hosts.{allow|deny} problemer.

Jeg er på samme 192.168.1.0/24 net.
Jeg har compilet med disablet host sikkerhed, så man slipper for
libwrap.
Følgende findes i /var/log/messages på serveren, så den er glad:
<29>Oct 9 20:26:16 mountd[674]: /share/hdd has been mounted by 192.168.1.10
<29>Oct 9 20:26:16 mountd[674]: NFS mount of /share/hdd attempted from 192.168.1.10

Har testet fra både Linux og MacOS X.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-10-04 22:19

> [...]

> <29>Oct 9 20:26:16 mountd[674]: NFS mount of /share/hdd attempted from 192.168.1.10

Hvad står der i din /etc/exports ? Det er et stykke tid siden jeg har
læst man-siden for exportfs, men det er sikkert et godt sted at starte.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-10-04 07:28

In article <86mzyv4mke.fsf@dusk.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Hvad står der i din /etc/exports ? Det er et stykke tid siden jeg har
> læst man-siden for exportfs, men det er sikkert et godt sted at starte.

Jeg fik lige "bricked" enheden med en firmwareopgradering i går, så
skal lige havde den fixet. Men så vist jeg husker
/share/hdd   192.168.1.10   (rw)
+ tilsvarende for et par andre maskiner. DNS virker vist ikke, og
jeg har dem heller ikke med i /etc/hosts. Er ikke sikker på maskinen
har endefault GW.