i sort
Fra : Carsten F

Dato : 07-10-04 16:01

Hej NG
hvorfor går min spand i sort når jeg sletter en CD-RW
cdrecord -v blank=all speed=10 dev=/dev/hdb

jobbet med at slette cd'en bliver godtnok udført, men jeg kan ikke komme i
kontakt med spanden når først den er gået i sort,

hvis jeg bliver ved spanden og holder den aktiv, sker der ikke noget
men får den først lov til at gå i "dvale" er det galt,
kan kun få liv i den igen med hardware resset

/Carsten

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-10-04 07:34

Carsten F wrote:
> Hej NG
> hvorfor går min spand i sort når jeg sletter en CD-RW
> cdrecord -v blank=all speed=10 dev=/dev/hdb

Har du mulighed for at sætte writeren på den sekundære
IDE controller?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Carsten F

Dato : 08-10-04 09:28

Mogens Kjaer wrote:

> Har du mulighed for at sætte writeren på den sekundære
> IDE controller?
ja det skulle kunne ladesig gøre !
men jeg skyller i den anledning lige at sige at jeg booter på
sekundær master
fordi jeg har en gammel win til at lige på primær master, og den er ikke så
nem at flytte, og ikke kan undvære den, til en scanner en gang i mellem.
Så derfor /dev/hdb for cdrom drev

/Carsten

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-10-04 10:17

Carsten F wrote:

> ja det skulle kunne ladesig gøre !
> men jeg skyller i den anledning lige at sige at jeg booter på
> sekundær master

Ja, så hjælper det nok ikke på problemet at flytte
cd'en.

Kører brænderen DMA? Hvad skriver:

hdparm /dev/hdb

Fra : Carsten F

Dato : 08-10-04 11:22

Mogens Kjaer wrote:

> Kører brænderen DMA? Hvad skriver:
>
> hdparm /dev/hdb
>
> Mogens

/dev/hdb:
HDIO_GET_MULTCOUNT failed: Invalid argument
IO_support = 1 (32-bit)
unmaskirq = 1 (on)
using_dma = 1 (on)
keepsettings = 0 (off)