Opdateringer til Mandrake 10
Fra : Peter

Dato : 07-10-04 09:48

Hej
Efter at have kørt mandrake 10 i et stykke tid, kan jeg nu pludselig ikke få
mandrake update til at virke mere. Jeg prøver at tilføje et mirror, men får
blot beskeden "it's impossible to retrieve the list of new packages from the
media 'update_source'. Either this media is misconfigured, and in this case
you should use the software media manager to remove it and re-add it in
order to reconfigure it, either it is currently unreacheable and you should
retry later.

Jeg har prøvet utallige gange uden held.

Help!

-peter

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 07-10-04 13:59

Den Thu, 07 Oct 2004 10:47:52 +0200. skrev Peter:

> [...]
> retry later.
>
> Jeg har prøvet utallige gange uden held.

Hvordan ser din /etc/urpmi/urpmi.cfg fil ud?

Hilsen
keld

Fra : Peter

Dato : 07-10-04 14:19

> Hvordan ser din /etc/urpmi/urpmi.cfg fil ud?

Den ser sådan her ud:

Installation\ CD\ 1\ (x86)\ (cdrom1) removable://mnt/cdrom/Mandrake/RPMS {
hdlist: hdlist.Installation CD 1 (x86) (cdrom1).cz
with_hdlist: ../../Mandrake/base/hdlist1.cz
removable: /dev/hdc
key-ids: 26752624
}

Installation\ CD\ 2\ (x86)\ (cdrom2) removable://mnt/cdrom/Mandrake/RPMS2 {
hdlist: hdlist.Installation CD 2 (x86) (cdrom2).cz
with_hdlist: ../../Mandrake/base/hdlist2.cz
removable: /dev/hdc
key-ids: 26752624
}

Installation\ CD\ 3\ (x86)\ (cdrom3) removable://mnt/cdrom/Mandrake/RPMS3 {
hdlist: hdlist.Installation CD 3 (x86) (cdrom3).cz
with_hdlist: ../../Mandrake/base/hdlist3.cz
removable: /dev/hdc
key-ids: 26752624
}

Den har åbenbart ikke tilføjet en update source. Hvad kan der fx. stå her
vedr. update source?

-peter

Fra : Peter

Dato : 07-10-04 21:43

> [...]
> }
>
> Den har åbenbart ikke tilføjet en update source. Hvad kan der fx. stå her

Mit problem er at GUI opdateringsprogrammet ikke vil tilføje en af de
foreslåede opdateringskilder.

Nogen der kan hjælpe?

-peter

Fra : Niels Baggesen

Dato : 07-10-04 22:09

Peter <peter@xxxxx.com> wrote:

> Mit problem er at GUI opdateringsprogrammet ikke vil tilf?je en af de
> foresl?ede opdateringskilder.

> Nogen der kan hj?lpe?

Det er jo svært når vi ikke ved hvad du har prøvet at tilføje!

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Peter

Dato : 09-10-04 18:00

> Det er jo svært når vi ikke ved hvad du har prøvet at tilføje!

Jeg har prøvet i mandrake kontrolcentret at tilføje en opdateringskilde,
hvilket ikke vil lykkes mig. Jeg får beskeden :

[...]

Jeg har prøvet én efter én at tilføje så godt som alle de tilgængelige
mirrors uden held.

-peter

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 10-10-04 02:39

Den Sat, 09 Oct 2004 19:00:04 +0200. skrev Peter:

> [...]
> retry later."
>
> Jeg har prøvet én efter én at tilføje så godt som alle de tilgængelige

Prøv at kigge på http://klid.dk/sw/mdk100/
der er nogle urpmi.addmedia kommandoer.
Du skal være root for at køre dette.

Hilsen
Keld

Fra : Peter

Dato : 10-10-04 10:30

> Prøv at kigge på http://klid.dk/sw/mdk100/
> der er nogle urpmi.addmedia kommandoer.
> Du skal være root for at køre dette.

Mange tak for det. Nu lykkedes det sgu at tilføje klid's mandrake 10
opdateringskilde

-peter

Fra : Frank W.

Dato : 07-10-04 22:27

Peter wrote:

> Mit problem er at GUI opdateringsprogrammet ikke vil tilføje en af de
> foreslåede opdateringskilder.
>
> Nogen der kan hjælpe?

Prøv evt at kikke her http://easyurpmi.zarb.org/ Måske det er løsningen
på dit problem. Kan dog ikke selv efterprøve parameterne da jeg selv
kører 10.1.

Hilsen
Frank W.