iptables
Fra : brutalis

Dato : 06-10-04 22:29

Jeg vil gerne have en firewall sat op på min Gentoo
desktop-installation, men jeg har store problemer:

Jeg har kørt emerge iptables
Jeg forsøger med GUI såsom KMyFirewall, men den melder fejl og skriver
"module ip_tables not found".
Hvis jeg skriver /etc/init.d/iptables status svarer den "stopped".

Betyder det, at iptables modulet er korrekt loaded, eller skal jeg til
at rode i kernen *GYS*?

Hjælp mig venligst, da jeg ikke kan lide tanken om en blottet maskine!

Med venlig hilsen
Peter Jacobsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-10-04 22:39

On Wed, 06 Oct 2004 23:28:44 +0200, brutalis wrote:

> Betyder det, at iptables modulet er korrekt loaded, eller skal jeg
> til at rode i kernen *GYS*?

Du kører Gentoo og gyser over at oversætte en kerne?!

Du kan se hvilke moduler kernen har inde med /sbin/lsmod - held og
lykke.

Mvh.

--
"KOMPRESSOR sound is hard and angry, good words used Adam Sjøgren
for song and electronic." asjo@koldfront.dk