divx2dvd(.pl)
Fra : Mads Jensen

Dato : 06-10-04 21:29

Hej NG

Er der nogen, der har haft held med at konvertere en divx/avi fil om til
et dvd træ og lave dette til en iso fil, så man kan brænde det ned på en
skive.

Har forsøgt med divx2dvd.pl, men det er vist kun til mpg filer. Har
yderligere fundet denne vejledning, men heller ikke held denne gang.

divx2dvd.pl fryser i slutningen, og viser ikke procenter, som mkisofs
normalt gør. Desuden kommer der et par warnings i begyndelsen.
Vejledningens kommandoer smed jeg i en fil, og den giver fejl om at min
~/.mplayer/input.conf og codecs.conf ikke kan findes, samt fejl
vedrørende found2dvd.

Forslag modtages gerne. Tak på forhånd.

mvh.
Mads

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 06-10-04 22:32

Mads Jensen wrote:
> [...]
> Vejledningens kommandoer smed jeg i en fil, og den giver fejl om at min
> ~/.mplayer/input.conf og codecs.conf ikke kan findes, samt fejl

Jeg bruger avidemux (http://avidemux.sourceforge.net/) til dette (i
hvert fald til at lave MPEG2-filerne). - Dette er i mine øjne langt det
bedste program til at producere MPEG2-filer med på Linux.

Som en sidebemærkning skal det lige siges, at avidemux engang imellem
stopper når der er alt for alvorlige fejl i AVI-filerne. - Dette kan
kureres ved først at smide AVI-filerne igennem fx. mencoder. Min egen
standardkommando til dette er:

mencoder "indfil.avi" -o "udfil.avi" -ovc lavc -lavcopts
vcodec=mpeg4:vqscale=2 -oac copy

Her har "udfil.avi" generelt den samme kvalitet som originalen, og så
producerer avidemux MPEG2-filer uden problemer.

Fra : thomas

Dato : 07-10-04 06:05

Mads Jensen wrote:
> [...]
> Vejledningens kommandoer smed jeg i en fil, og den giver fejl om at min
> ~/.mplayer/input.conf og codecs.conf ikke kan findes, samt fejl

jeg har selv prøvet divx2dvd, den lavede også en iso, men da jeg
afspillede den i min dvd, hvad lyd/billede sync meget dårlig

--
Thomas