Ang. Linux kommandoer
Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-10-04 18:14

Er der nogle, der kan sige mig, hvor jeg kan finde en liste over de fleste
begynder-kommandoer for Linux som fx. oprette en mappe?
JEg har nemlig valgt ikke at installere en grafisk brugerflade, da det er
til en server

Fra : Allan Joergensen

Dato : 04-10-04 18:18

http://www.linuxbog.dk/

--
Allan Joergensen

"A brute kills for pleasure. A fool kills from hate." - RAH

Fra : Lasse Madsen

Dato : 04-10-04 18:40

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.linuxbog.dk/

JEg tænkte mere på fx hvad hedder den metode, hvorpå man ser, hvad der er i
en mappe, hvordan navigerer man frem til en mappe, hvordan opretter man en
osv?

Fra : Kristian Thy

Dato : 04-10-04 18:44

Lasse Madsen uttered:
> JEg tænkte mere på fx hvad hedder den metode, hvorpå man ser, hvad der er i
> en mappe, hvordan navigerer man frem til en mappe, hvordan opretter man en
> osv?

http://www.ss64.com/bash/

\\kristian
--
<URL:http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt>
<URL:http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm>

Fra : Morten Christensen

Dato : 04-10-04 18:54

Lasse Madsen wrote:
> [...]
> begynder-kommandoer for Linux som fx. oprette en mappe?
> JEg har nemlig valgt ikke at installere en grafisk brugerflade, da det er

Vi andre har snydt, ved at installere og bruge mc (Midnight Commander).

Morten Christensen
(der godt ved, at en rigtig nørd ikke nedværdiger sig til den slags genveje)

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-10-04 18:59

On Mon, 4 Oct 2004 19:13:54 +0200, Lasse wrote:

> Er der nogle, der kan sige mig, hvor jeg kan finde en liste over de
> fleste begynder-kommandoer for Linux som fx. oprette en mappe?

Hvis du kommer fra DOS/Window kan denne måske hjælpe dig:
<http://www.tldp.org/HOWTO/DOS-Win-to-Linux-HOWTO.html>

Mvh.

--
"KOMPRESSOR sound is hard and angry, good words used Adam Sjøgren
for song and electronic." asjo@koldfront.dk