MS Windows
briani 27239
Win98 SE Fryser hele tiden ??
Fra : *trads*

Dato : 01-11-04 18:47

Hej
Min kolega´s pc med win 98se fryser heletiden efter han har installeret
bredbånd på den ( tdc) ???
Så den skal nød genstartes hele tiden---
Har prøvet at geninstaller win - og kørt ad-aware på den,uden held

Hvad hulen kan kan så gøre ??

Pc : Pentium 1 eller 2
256mb ram

Mvh
Henrik Olesen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-11-04 19:05

*trads* wrote:
> Min kolega´s pc med win 98se fryser heletiden efter han har
> installeret bredbånd på den ( tdc)?

Lyder som om netkortet er problemet, men har du tjekket
hardwaren (ram, harddisk mv.)?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-11-04 22:42

> [...]
> bredbånd på den ( tdc) ???
> Så den skal nød genstartes hele tiden---
> Har prøvet at geninstaller win - og kørt ad-aware på den,uden held

Er der sat netkort i, da den skulle på bredbånd ?
Hvis ja kan det være BIOSen der gør knuder....prøv at reset bios
Michael

Fra : John

Dato : 01-11-04 23:13

"*trads*" skrev i en meddelelse

> [...]
> bredbånd på den ( tdc) ???
> Så den skal nød genstartes hele tiden---
> Har prøvet at geninstaller win - og kørt ad-aware på den,uden held

Måske et driver-problem. Prøv evt at gen-installere Ethernet (slet i
Enhedshåndtering, og genstart computeren). Kan være virus, prøv en virus
scanning. Kør evt Scandisk. Kør evt 'Kontrolprogram til Systemfiler'.
Kør Microsoft RegClean (gratis): http://www.majorgeeks.com/download458.html
Prøv evt også TweakNow RegCleaner (gratis):
http://www.majorgeeks.com/download4134.html

Jeg kører også win98-2, som jeg finder mega krakilsk, hvis man ikke kører
det 'efter bogen'. Ved installationer SKAL alle kørende programmer lukkes,
især anti-virus og firewall, ellers opstår alle mulige problemer.

God arbejdslyst! Mvh John

Fra : Sander

Dato : 02-11-04 05:14

Har du internt modem i maskinen, så prøv evt. at pille det ud hvis du
alligevel ikke skal bruge det til noget, svjh, havde win98 problemer med
at finde ud af om internet forbindelsen kørte på modem ell. netkort, og der
løste man dengang problemet (når man kørte på modem) ved at give netkortet
en fast adresse.

Sander.