MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
kopiering af en film
Fra : tr

Dato : 01-11-04 15:26

Hej!
Vil jeg kopiere en film over på harddisken fra dvd drevet kommer der en
medd. om at der er en læsefejl.
På min kammerats computer kopierer den hele filmen.
Hvad kan der være galt, mangler jeg noget på min?
Vi bruger begge xp
Mvh tr

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 15:33

tr wrote:
> [...]
> en medd. om at der er en læsefejl.
> På min kammerats computer kopierer den hele filmen.
> Hvad kan der være galt, mangler jeg noget på min?

Det er dit drev der ikke kan læse filmen. Surt, men der er ikke noget at
gøre.
Hmm - jo, måske hvis du kan finde et program der kan læse skiven med en lav
hastighed - men det er kun en lille håb.

///JJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-11-04 16:08

tr wrote:
> Vil jeg kopiere en film over på harddisken fra dvd drevet
> kommer der en medd. om at der er en læsefejl.

Kan du afspille filmen og dermed se den?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : tr

Dato : 01-11-04 20:11

Vil jeg kopiere en film over på harddisken fra dvd drevet
Kan du afspille filmen og dermed se den?

Mvh.
Mikael Nørrelund

Nej den fryser på et tidspunkt

Det er en splinterny dvd brænder, jeg havde en anden og den kunne heller
ikke
begge kommer med medd. læsefejl og cyklisk redundanscheck hvad det så end
betyder.
Mvh tr

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-11-04 22:12

tr wrote:
> Kan du afspille filmen og dermed se den?
>
> Nej den fryser på et tidspunkt

Er det prøvet på en nyinstallation?
- Hvis ja, så er det nok en hardware-fejl - fx. DVDen...

> Det er en splinterny dvd brænder, jeg havde en anden
> og den kunne heller ikke begge kommer med medd.
> læsefejl og cyklisk redundanscheck hvad det så end betyder.

Har du testet RAM og harddisk?
- Måske giver strømforsyningen "skæv strøm" eller er for lille...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 22:42

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]

Ergo læsefejl.

> Er det prøvet på en nyinstallation?
> - Hvis ja, så er det nok en hardware-fejl - fx. DVDen...

> Har du testet RAM og harddisk?
> - Måske giver strømforsyningen "skæv strøm" eller er for lille...

Jeg bliver altså nødt til at sige, at jeg tror du leder spørgeren helt på
vildspor her...
Det er en ganske alm. kendsgerning at visse drev ikke vil læse visse
skiver - skiven virker fint - det er drevet det er galt med. Eneste løsning
jeg kender til, er at læse skiven med langsommere hastighed end 52x eller
whatever drevet påstår det kan. Det findes der programmer til, Nero fx, men
i 9 ud af 10 tilfælde virker det bare alligevel ikke. Jeg må lige sige at
dette mest gælder for cd'er der er brændt ved høj hastighed, selvom dårlige
(brugte/ridsede) trykte eksemplarer også kan give fejlmeddelelsen "cyclic
redundancy check"
Læs fx. http://www.softwarepatch.com/tips/cyclic-redundancy.html

Spørgsmål: Er den pågældende skive der giver problemer hjemmelavet?

///JJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-11-04 16:25

///JJ wrote:

> Jeg bliver altså nødt til at sige, at jeg tror du leder spørgeren
> helt på vildspor her...

Jeg ser nu mange mærkelige fejl, som afkom fra PSU-problemer,
i den computerbutik jeg arbejder i.
- Jeg mener bestemt ikke at lede nogen på vildspor, men kommer
mere med forslag til at finde problemet/synderen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund