MS Windows
briani 27239
Security warning ifm. inst. af Mozilla Fir~
Fra : Steen

Dato : 01-11-04 10:04

Jeg har netop downloadet Mozilla Firefox, og da jeg dobbeltklikkede på
exe-filen fik jeg en security warning, som jeg har postet i dk.binaer.

Hvorfor får jeg den? Mangler jeg at installere et eller andet? En digital
signatur? Et certifikat? Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at det
er *meningen* at denne skal poppe op, når man installerer Mozilla. I så fald
må der da godt nok være mange knap så internetkyndige personer, der står af,
når de får den advarsel.

/steen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-11-04 11:58

Steen wrote:

> Jeg har netop downloadet Mozilla Firefox, og da jeg dobbeltklikkede på
> exe-filen fik jeg en security warning, som jeg har postet i dk.binaer.

Jeg benytter en tekst-server, så jeg kan ikke se billedet. Men lad mig
gætte, at du bruger Windows XP og har installeret Service Pack 2? I så
fald er det vist en advarsel du får, hver gang du starter en downloaded
exe-fil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gør browseren bedre med aktive bogmærker (bookmarklets)

Fra : Steen

Dato : 01-11-04 12:56

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> gætte, at du bruger Windows XP og har installeret Service Pack 2? I så
> fald er det vist en advarsel du får, hver gang du starter en downloaded

Vinduet har titlen "Open File - Security Warning"

I vinduet står:

"The publisher could not be verified. Are you sure you want to run this
software?

Name: Firefox Setup 1.0PR.exe
Publisher: *Unknown Publisher*
Type: Application
From : ..."

Nederst i vinduet står der så: "This file does not have a valid digital
signature that verifies its publisher. You should only run software from
publishers you trust."

Hvis man skal tro popup-vinduet, ville alt være i orden, hvis bare Mozilla
havde puttet en digital signatur i filen. Og så er det at jeg tænker: Kan
det virkelig passe, at Mozilla distribuerer sin browser uden en gyldig
digital signatur? ...eller er det snarere mig, der mangler at installere et
certifikat? Er der ikke noget med, at man ikke kan bruge sådan noget
certificering til noget som helst, med mindre man har installeret et
certifikat fra VeriSign eller TDC - eller er der noget, jeg har misforstået?

/steen

Fra : /Ole

Dato : 01-11-04 13:12

½øjs@

Du skal bare tage det helt roligt med den advarsel.... Alt, der ikke er
certifikeret af Microsoft får lige denne svada med på vejen. Det er SP2 der
gør det, så tryk roligt på "run"

/Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-11-04 13:27

Steen wrote:

> [...]
> havde puttet en digital signatur i filen. Og så er det at jeg tænker: Kan
> det virkelig passe, at Mozilla distribuerer sin browser uden en gyldig

Spørgsmålet er, hvad der skal til. Om det er ligesom
drivercertificeringen til XP, hvor Microsoft står for certificeringen,
for så er det vel ikke så underligt, at konkurrenterne ikke er
certificeret.

Jeg har i de seneste par uger hentet utroligt mange programmer, og hver
eneste exe-fil, jeg har downloadet til skrivebordet og som jeg
efterfølgende har startet har udløst advarslen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips og tricks til Internet Explorer