MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Optimal Config
Fra : K.Petersen

Dato : 31-10-04 17:24

Hej!

Ville lige høre hvad den optimale indstilling på AGP Aperture Size er, hvis
man har
et kort med 256 mb ram. Radeon 9600 Pro. ??

Og hvad den optimale indstilling på sidefilen skal være når man har 512 mb
ddr ram i ??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

--
Mvh / Best Regards
Kasper Petersen.

Fra : ///JJ

Dato : 31-10-04 19:39

K.Petersen wrote:
> Hej!
>
> Ville lige høre hvad den optimale indstilling på AGP Aperture Size
> er, hvis man har
> et kort med 256 mb ram. Radeon 9600 Pro. ??

Dette er jo lidt et hardware/bundkort spørgsmål - pas

> Og hvad den optimale indstilling på sidefilen skal være når man har
> 512 mb ddr ram i ??

Kommer an på dit OS...

///JJ

Fra : K.Petersen

Dato : 31-10-04 20:40

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Dette er jo lidt et hardware/bundkort spørgsmål - pas

På et soltek sl-848P.

> Kommer an på dit OS...

Nå ja, sorry. Win Xp Pro Sp1a

Fra : ///JJ

Dato : 01-11-04 03:14

K.Petersen wrote:
> På et soltek sl-848P.
Måske de bedre kan give svar i dk.edb.hardware.bundkort - jeg ved det ikke.

> Nå ja, sorry. Win Xp Pro Sp1a

Hmm - først må jeg lige sige at dette område for nogen nærmest er en
religionskrig, men mit bud er, afhængiigt af hvor avanceret du vil have det:
A) Simpel: Samme størrelse som RAM
B) Avanc.: Så stor som der er behov for.

B-løsningen kræver at du sætter dig lidt ind i Performance Monitor og
faktisk måler hvor meget af din pagefile der bliver brugt. Idéen er at du
stresser din maskine lidt og ser resultatet i Performance Monitor. Så
mindsker du fil-størrelsen indtil du opnår at ca. 85% af filen bliver brugt
i den mest stressede situation. Proceduren er beskrevet på nettet (har ikke
lige linket - dog er jeg sikker på at det var her i gruppen det blev
postet).

Jeg bruger selv B og det fungerer fantastisk. Jeg har 1 GB Ram i og min
pagefile er på ca. 500MB

///JJ